Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse Schrijfopdracht #50 - Een kind in een boom Minca Huiberts

Hoe vaak ik al in deze boom heb gezeten ben ik vergeten en dat is voor mij ook niet van belang. Het enige wat ik weet, is dat ik hier na verloop van tijd telkens terug moet komen. Het liefst zit ik hier de hele dag bang dat mijn enige kans ongemerkt aan me voorbij zal trekken. Er is toch niemand die mij mist. Mijn onvoorbereide ouders hadden me op vijfjarige leeftijd op straat gezet. Ze hadden me aan mijn lot overgelaten, maar gelukkig was ik gedeeltelijk op de hoogte van mijn lot. Vanaf het moment dat ik geboren werd, hing er een reeks cijfers in mijn hoofd. Tot ik een jaar of acht was, had ik geen flauw idee wat die cijfers betekenden. Door mijn vele ervaringen op zo een jonge leeftijd, kwam ik er al snel achter dat het coördinaten waren. Coördinaten van deze plek waar deze gigantische eikenboom stond. De overige cijfers staan voor een jaartal. In dit geval het jaar 2491. Soms moet ik tientallen jaren wachten tot het jaartal klopt met het jaar waarin ik leef, soms maar een paar jaar, zoals nu. Dit keer wacht ik elf jaar tot de voorspelling zal uitkomen. Al 168 dagen wacht ik op het juiste moment. De tijd begint te dringen. Deze eikenboom is niet zomaar eikenboom. Hij bevindt zich dit keer op de grond van een getrainde jager. Hij is al dagen opzoek naar de schuldige van het weghalen van zijn fruit en groenten. Dat is waar ik van leef. Terwijl ik rondkijk, opzoek naar het teken waar ik al zo lang op wacht, hoor ik in de verte weer geweerschoten. Een lichtje in de verte leidt me af van mijn gedachten aan de jager. Dit is het teken waarop ik heb gewacht. Het ene moment is het verdwenen en dan is het er weer. Alsof het zich schuilhoudt tussen de bomen. Één harde knal en een immense pijn. Zwart. Opnieuw word ik geboren met een reeks cijfers in mijn hoofd. Ik weet nog niet waar ze voor staan, maar daar kom ik snel genoeg achter. *Titel: Een kind in een boom Schrijfster: Minca Huiberts Leeftijd: 21*

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Minca, Mysterie alom... . Een onsterfelijke, gevangen in een keten van eeuwige wederkeer? Het geheel is intrigerend maar te kort. Tja, die limiet van 300 woorden hè. Heb wat moeite met deze zin: Het liefst zit ik hier de hele dag bang dat mijn enige kans ongemerkt aan me voorbij zal trekken. Verwarrend. Na enkele leesbeurten vraag ik: over wie of wat gaat het? Ontrafel het mysterie voor me, aub...!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi m-i-n-c-a, volgens mij heb ik je hier nog niet eerder gezien, dus welkom! Het geheel is intrigerend, dat ben ik met Marcker eens, maar daarnaast vraag je wel veel van de lezer, vind ik. Iemand wiens leven steeds opnieuw begint met een reeks cijfers in zijn/haar hoofd? En leiden die nu elke keer naar die boom of alleen deze keer (HP weet niet hoe vaak hij/zij in de boom heeft gezeten maar na wedergeboorte ook niet waar de cijfers voor staan)? Laten de ouders hem/haar elke keer op vijfjarige leeftijd in de steek of alleen in dit leven? En waarom moet hij/zij op de juiste tijd op de juiste plek zijn, als dat alleen maar betekent dat hij/zij weer wordt weggezapt? Wat gebeurt er als de HP een afspraak mist? Kortom, er blijft - naar mijn bescheiden mening - iets teveel te raden over. De zin die Marker uitlicht lijkt inderdaad niet te kloppen; alsof de HP het liefst bang is. Taalzeurtje: Het enige Dat ik weet. Maar, nogmaal, wel intrigerend. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo minca. Over de toekomst schrijven is moeilijk. In het jaar 2491 schieten ze niet meer met geweren ;)
Hebben we een tijdreizigster in ons midden? :)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het geheel is intrigerend maar te kort. Tja, die limiet van 300 woorden hè.
Dat klopt inderdaad Marcker! Ik ben namelijk gewend om verhalen te schrijven tussen de 100.000 en 150.000 woorden. Dus het was nogal een uitdaging om zo een kort stukje te schrijven ;) En aangezien ik altijd wel van mysterie en fantasy hou, laat ik de lezers soms nog wel eens in het duister tasten. Maar wie weet komt er een vervolg in één van de volgende schrijfopdrachten!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kortom, er blijft - naar mijn bescheiden mening - iets teveel te raden over.
Heel erg bedankt voor je reactie! Het zit namelijk zo dat ik gewend ben pagina na pagina door te typen voor een verhaal, dus dit was echt even wennen voor mij! Misschien krijg je in een volgende schrijfopdracht meer informatie over hoe dit verder gaat! :D