#50 Heeft de boom een naam?
Pff, ik haat jurken. Mama vindt dat meisjes jurkjes horen te dragen.’ Oh, Sofietje toch, wat zie je er beeldig uit. Een echte dame. ‘
Mag een echte dame niet in een boom klimmen? En daar boven in, op die ene dikke tak naar de wolken staren? Met mevrouw Fladder praten. Rupsje Fifi als grote vlinder zien rond vliegen en naar haar mooie kleuren kijken. Weet je dat paars mijn lievelingskleur is?
Oh, weet je wat leuk is? In de grote boom wonen! Elke dag na school omhoog klauteren. Mijn boodschapjes in een mandje zelf omhoog hijsen aan een touwtje.
Soms word ik ’s nachts wakker en denk ik echt dat ik in de grote boom zit. Rupsje Fifi, mevrouw Fladder en meneer Paddington zijn er dan allemaal bij. Wat kunnen ze dan druk doen, zeg! Alleen als ik mijn ogen open, lig ik in mijn roze prinsessen bed.
Mogen jongens wel in bomen klimmen? Ik weet het niet. Mijn broertje Casper is nog een kleine baby. Dat vind ik maar saai. Ik kan echt niets met hem doen. Mama zegt dat ik geduld moet hebben. Ik kijk naar mijn zwarte lakschoentjes en naar de dikke stam van de boom. Mama, heeft de boom een naam?
Nuha, Sofietje is klein
@janpmeijers, dank voor het
Een kijkje in het hoofdje van
Mijn dochter vindt haar
Mijn dochters hebben een
Je hebt je goed verplaatst in
Er zijn deze week inderdaad
Dank allen voor het lezen en
gelukkig zijn de mijne heel