Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#49 dagboek

wekelijkse opdracht #49: dagboek Sorry. Sorry. SORRY! Ach wat. Weet ik veel. Laat ook maar. Het uitzicht is mooi. Prachtig. Maar het doet me niets. De Gouden Staat. Zon, zon, zon. Iedereen vrolijk en blij. Zien hoe gelukkig ik daar vandaan kom. Zongebruind en stralend, zeker. Ha! Is het al 1 april? Sorry. Waarom zo negatief? Wist ik het maar. Het spijt mij; ik wil meer vreugde voelen. Mijn leven is mooi. Prachtig. Maar het doet me niets. Waarom deze reis? Voor Courtney. Zij is geweldig. Zij houdt van mij. En voor ons Boontje. Die is zo heerlijk enthousiast en onbevangen. Ik wou dat ik nog zo was als zij. Ik hoop niet dat zij ooit zo wordt als ik. Ik mag geen voorbeeld voor haar zijn. Niet op deze manier. Daarom deze reis. Lukt het? Ach, wie weet. Ik heb de 27 gehaald en dat is misschien het belangrijkste. Sorry.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorlopig nog teveel vraagtekens. Cortney Harrison? Gouden Staat >> Californië ? Boontje >> Frances Bean Cobain? Van wie is dit dagboek? Van Kurt Cobain? Pleegde rond 5 april zelfmoord. Ik geloof, al zoekende, dat ik op het juiste spoor zit. Hij verontschuldigt zich voor de aanstaande plannen die in zijn hoofd rondspoken. Als vele artiesten verslingerd aan de drugs.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Was zijn laatste reis naar de gouden staat niet 'toevallig' omdat hij naar een afkickkliniek ging? Dat lijkt me nu echt zo'n situatie waar je misschien bruin maar doodongelukkig uitkomt. Zelf vond ik alleen het unplugged album wel gaaf. Misschien omdat daar ook covers op staan. Wat ik altijd opvallend vindt aan de stem van die man is de wanhoop die je lijkt te horen. In jouw fragment komt dat afgevlakte nonchalante van iemand die het wel gezien heeft goed naar voren. Ik vind dit een goed geschreven en rauw stukje dagboek. Ps. Ik wist helemaal niet dat 1 april een wereldwijd grappen-iets is. Weer wat geleerd.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, je bent briljant ... of je hebt in elk geval enig google-talent. Het is vaag, dat weet ik, maar hoe meer je van Kurt Cobain afweet, hoe meer je erin kan zien. (Een van zijn latere nummers was bijv. ook All Apologies...) @johanna &Dos: Zijnvrouw Courtney Love stuurde hem 30 mrt naar een afkickkliniek in LA, waar hij een dag later ontsnapte om uiteindelijk weer thuis in Seattle zelfmoord te plegen. (Zijn lichaam werd 8 april gevondn, dezelfde datum als deze opdracht ...) 1 april -ik weet niet of het wereldwijd is, maar buiten Nl en Dsl, weet ik van Amerika zeker dat men er Aprils Fools kent- is dus niet alleen vanwege de grap gekozen ... is het zijn reis naar de kliniek of die eruit? Maar laat ik nou niet alles hier gaan voorkauwen en uitspellen ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
nou ja eigenlijk wel een beetje unplugged zat standaard in mijn casettedek -oh god, wat een andere tijden, wat ben ik toch oud- als ik in bed lag Bleach was wel de allereerste cd die ik ooit kocht maar, haha, ik kocht tegelijkertijd met Very van de Pet Shop Boys - mijn muzieksmaak liet zich nooit in hokjes stoppen, en ik schaam me voor geen van de foute liedjes die ik nog altijd graag meeschal of -brul, al naar gelang het genre meer fan was ik van de Smashing Pumpkins en Radiohead

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
nou ja eigenlijk wel een beetje unplugged zat standaard in mijn casettedek -oh god, wat een andere tijden, wat ben ik toch oud- als ik in bed lag Bleach was wel de allereerste cd die ik ooit kocht maar, haha, ik kocht tegelijkertijd met Very van de Pet Shop Boys - mijn muzieksmaak liet zich nooit in hokjes stoppen, en ik schaam me voor geen van de foute liedjes die ik nog altijd graag meeschal of -brul, al naar gelang het genre meer fan was ik van de Smashing Pumpkins en Radiohead
Mmmm... Valt mee met de leeftijd waarschijnlijk. Ik kreeg van mijn ouders altijd lege casettebandjes. Dan kon ik van de radio opnemen :). Smashing Pumpkins en Radiohead zijn top. Luisterde onlangs Ava Adore. Echt een fijn nummer. Je zit in ieder geval goed in Duitsland. Foute muziek is daar eerder regelmaat dan uitzondering. Heino, schlagers over het algemeen en zelfs Scooter. Maar ja, on topic. Ik ben wel nieuwsgierig wat de een april grap was. Erin of eruit. Spel het rustig even uit.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi schrijvenmaar, ik dacht wel aan Kurt Cobain toen de naam Courtney viel. Ik vind het stukje ook passend bij zijn karakter en manier van leven. Worstelend met zijn depressie en verslavingen, verlangend er een eind aan te maken. Wat het echt maakt is m.i. de spontaniteit, lang niet iedereen schrijft met mooie en overdachte zinnen in z'n dagboek. Mooi! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wederom kende ik het personage niet (ik leer veel mensen kennen door deze opdracht, haha ;)), dus heb ik hem opgezocht op Wikipedia. Wat een tragisch leven heeft hij gehad, beiden aan de drugs en hun dochtertje werd bij ze weggehaald hoewel ze die later weer terugkregen. Ik las dat sommigen beweren dat hij geen zelfmoord heeft gepleegd, maar dat hij vermoord is. Een mooi fragment waarin je de hersenspinsels van een man laat zien die op het punt staat zelfmoord te plegen. Indrukwekkend.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Jan en Alicia, Dank voor jullie reacties! (@Jan: er wordt wel beweerd -wie weet of het waar is- dat Cobain zelf de eerste was die de notie van een 'club' uitsprak; dat hij al ruim voor zijn zelfmoord uitgesproken had daarbij te willen horen.))

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar,
(@Jan: er wordt wel beweerd -wie weet of het waar is- dat Cobain zelf de eerste was die de notie van een 'club' uitsprak; dat hij al ruim voor zijn zelfmoord uitgesproken had daarbij te willen horen.))
Ik weet ook niet of dat waar is, maar het zou zomaar kunnen. Nirvana was en is heel invloedrijk, hun grootste hit: https://www.youtube.com/watch?v=hTWKbfoikeg (Wonderlijke harmonie in powerakkoorden: f - bes; gis - cis. En die dynamiek: raggen en zo mooi rustig)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De stijl viel me als eerste op en ik dacht gelijk: Ja, zo zou een dagboek heel goed geschreven kunnen zijn. Ik dacht ook vanwege de naam Courtney gelijk aan Kurt hoewel ik verder niets met hem of zijn muziek heb. Mooi gedaan!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit echt een fan geweest van Kurt Cobain. Vond wel dat Nirvana sterke nummers had. Waarom hè, waarom? Vraag het me nu weer af. Sterk statement.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijven maar. Mooi stukje; heb het graag en met interesse gelezen. Bij 4 keer 7 jaar verandert er veel in een mensenleven! De planeet Saturnus begint op plus/minus 28 jaar aan een nieuwe cyclus. Heb je je les geleerd? Dan komen er betere jaren. Of ga je ten onder omdat het niet naar je zin gaat? Aan iedereen van ons de keuze...... Saturnus, planeet van de harde leerschool, Sater, Zaterdag - bezinningsdag voor de ZON-dag. Mijn hobby is het bestuderen van de hemellichamen - astrologie :o