Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#49 Charlie Kaufman

Verdomme, net nu ik eindelijk die afspraak met die producer van Get a Life heb, heb loopt mijn vlucht mis. Zit ik in Houston. Of all places. Hoe heet die man nu toch ook alweer? David Mirkin? Maakt niet uit. Waarom denk ik daaraan? Ik moet uitvinden hoe ik weer weg kom. Zo snel mogelijk. Nee, het was Sam Elliott zelf natuurlijk. Of toch niet? Ik herkende zijn stem helemaal niet. Mijn god, ik zal David toch niet per ongeluk met Bill aangesproken hebben. O Jezus, nou willen ze me helemaal niet meer. Het werk was ook niet goed genoeg. Had ik maar naar mezelf geluisterd. Die grap over Kurt Vonnegut was toch grappig? Paul zei tenminste van wel. Wie leest er tegenwoordig nou nog Vonnegut? Sentimentele hippies. Fuck, dat ben ik zelf. Heb ik wel het juiste telefoonnummer gedraaid? Even kijken in mijn agenda. Shit, die heb ik thuis laten liggen. Kut, ik moet me echt inprenten dat LA nu mijn thuis is. Ik mis New York nu al. Waar moet ik zondag heen als ik wordt aangenomen en geen inspiratie heb. In die kloterige Golden State gebeurt toch helemaal niets? Die naam alleen al. Het zijn allemaal over het paard getilde caddies. Ah, mijn agenda lag onder mijn scheerset. Gelukkig. Er zit wel een slijmerige uitgebeten vlek op, van de scheerkwast die nog niet droog was. Waar maken ze die scheerzeep van? Dat kan toch nooit goed zijn? Dat niemand daar ooit iets van gezegd heeft. Ik moet de Airline bellen of ik niet een vlucht later kan nemen. Ik voel me helemaal niet goed.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard: Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet; misschien projecteer wel gewoon teveel van zijn personages op hemzelf. Voor wie hem niet kent, Charlie Kaufman is scenarioschrijver en verantwoordelijk voor o.a.: Eternal Sunshine of the Spotless Mind Confessions of a Dangerous Mind Adaptation Human Nature Being John Malkovich Hij begon zijn carrière als grappenbedenker voor de comedyserie Get a Life.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kende hem inderdaad niet, maar ik had hem al opgezocht op Wikipedia. Deze week leer ik wel veel nieuwe mensen kennen ;). Ik zou gek worden als dat mijn gedachten zouden zijn. Wat een warrig hoofd heeft hij. Realistisch geschreven.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marcus, veel succes met jouw verhalen! Ik ken Charlie Kaufman niet, maar zo te horen een behoorlijk warhoofd. Als dat jouw bedoeling is, dan is dat goed gelukt. Mocht je het anders bedoeld hebben, dan zou je de layout voor de lezer aan kunnen passen door sommige zinnen op een nieuwe regel te laten beginnen ... een kleinigheidje:
Verdomme, net nu ik eindelijk die afspraak met die producer van Get a Life heb, heb loopt mijn vlucht mis.
heb, heb?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirte, bedankt voor correctie (heb). Het chaotische was de bedoeling maar een beetje layout was beter geweest, ja.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marcus, hier op het forum kan alles, maar je zal ook merken dat we vrijwillig kritisch zijn. Over een tijdje kennen we jouw schrijfstijl :) Veel succes!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marcus, helaas kende ik deze persoon niet, inmiddels een beetje nu ik weet dat het een scenarioschrijver is. Ik kan niet goed beoordelen in hoeverre het stukje overeenkomt met de persoon. Het lijkt me heel karakteristiek geschreven, op het punt dat iemand de controle over zijn leven verliest, chaotisch is, of in de war. Geloofwaardig beschreven en :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Latka uit Taxi, niet? Ziet het hem zo schrijven. Heel onconventioneel persoon. Graag gelezen, goed geschreven.