Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #49 - De juiste richting

25 maart 2015 Toen ik had gezegd dat ik er klaar mee was keken ze me allemaal stomverbaasd aan. Daarna zag ik een mengeling van angst en hoop op hun gezichten. De angsten spraken ze uit, maar de hoop verzwegen ze. Ik kan het ze ook niet kwalijk nemen. Als één van de jongens eerder was opgestapt dan ik zou ik ook hoop hebben. De volgende kan niet lang meer duren. Ze willen nu met z’n vieren doorgaan. Ze vonden dat ze niet moesten stoppen. Ze weten niet waarmee ze door willen gaan. Het doet me pijn dat ik de enige ben die durft te zeggen dat het genoeg is geweest. Het was uiteindelijk een telefoongesprek met mijn moeder dat me deed beseffen wat de juiste keuze was. Ze vertelde me dat ik mijn hart moest volgen, dus deed ik dat. De media schrijft over me dat ik een solo carrière ben begonnen en dat ik ben gestopt vanwege de stress. Zij kennen me niet. Ik kan me erop verheugen wanneer ik me realiseer dat ik en mijn meisje samen gaan wonen. Volgende week gaan we huizen kijken. Zij denkt er ook over om te stoppen, een keuze die ik alleen maar aanmoedig. Ik wil gewoon weer een twintiger kunnen zijn. Ik wil gewoon de stad in kunnen, zonder al die gillende meiden. Ik kon gewoon niet langer meer doen alsof ik het leuk vond. Alsof onze fans de beste mensen van de wereld waren, want dat zijn ze niet. Ik ben blij dat ik van het wurgcontract af ben. Over een paar maanden zal ik oud nieuws zijn en zal ik met rust gelaten worden. Ik kan niet wachten.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, een leuk geschreven dagboekaantekening. Ik weet alleen niet wat het groepje precies voorstelt. Een jeugdige popgroep? Vast wel. Ben benieuwd wat het blijkt te zijn. Een paar opmerkingen: De zin 'Als één van de jongens eerder was opgestapt dan mij zou ik ook hoop hebben.' begrijp ik niet goed. Waarom hoop als iemand opstapt? Beseffen is geen wederkerig werkwoord, dus 'wanneer ik me besef' moet bijv. zijn 'wanneer ik me realiseer. Bij 'me deed beseffen' is beseffen niet wederkerig gebruikt, dus juist. (oogt verwarrend)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, een leuk geschreven dagboekaantekening. Ik weet alleen niet wat het groepje precies voorstelt. Een jeugdige popgroep? Vast wel. Ben benieuwd wat het blijkt te zijn. Een paar opmerkingen: De zin 'Als één van de jongens eerder was opgestapt dan mij zou ik ook hoop hebben.' begrijp ik niet goed. Waarom hoop als iemand opstapt? Beseffen is geen wederkerig werkwoord, dus 'wanneer ik me besef' moet bijv. zijn 'wanneer ik me realiseer. Bij 'me deed beseffen' is beseffen niet wederkerig gebruikt, dus juist. (oogt verwarrend)
Het is inderdaad nogal verwarrend die grammatica. Ik ben er nooit echt goed in geweest. Ik zal het aanpassen, bedankt. Ik vertel nog om wie het gaat. Ik ben benieuwd of iemand het zal raden. Het gaat wel om een popgroep, dat heb je goed. Ze hebben hoop omdat ze meer willen, ze zijn allemaal geobsedeerd geraakt door geld en aandacht. Als er eentje opstapt wordt het geld en de aandacht die eerst naar de ene ging opeens over de anderen verdeeld en dus hebben zij meer, snap je?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, Mooi fragment, de hp wil stoppen met de groep - een jongensband, dat is duidelijk. Maar welke, geen idee (maakt niet uit)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben niet op de hoogte van popgroepen. Daarom heb ik ook geen idee over wie het gaat. Ik struikelde ook over de dingen die Dos noemde. In ieder geval is de hoofdpersoon blij dat ze eraf is. Dat gevoel komt duidelijk over. Ik zie dit stuk ook op internet staan. Hoe kan dat?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, Mooi fragment, de hp wil stoppen met de groep - een jongensband, dat is duidelijk. Maar welke, geen idee (maakt niet uit)
Bedankt voor je reactie. Inderdaad een jongensband. Voor mijn gevoel moet het toch echt duidelijk zijn ;).
Ik ben niet op de hoogte popgroepen. Daarom heb ik ook geen idee over wie het gaat. Ik struikelde ook over de dingen die Dos noemde. In ieder geval is de hoofdpersoon blij dat ze eraf is. Dat gevoel komt duidelijk over. Ik zie dit stuk ook op internet staan. Hoe kan dat?
Hoe bedoel je dat je hem ook op internet ziet staan? Het is een openbaar forum, dus het kan inderdaad zo zijn dat je zo mijn verhaal hebt gevonden. Of bedoelde je dat je dit verhaal op een ander forum zag? Dat zou ik dan wel heel toevallig zijn ;). Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
One direction toevallig? Zayn Malik? Vind je het leuk aan je verhaal dat je de HP niet noemt en het een beetje in het midden laat. Mooi verhaal, hoewel ik me wel afvraag of een lid daie uit een populaire boyband stapt direct met rust zal worden gelaten. Zeker als het een Britse boyband is, die paparazzi zijn behoorlijk agressief.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, denk je dat ze van hun verdiende geld kunnen leven de komende jaren? Het zal toch wel gauw vervelen niets meer doen op die leeftijd. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Origineel geschreven. Twee foutjes: Als één van de jongens eerder was opgestapt dan IK, zou ik ook hoop hebben. Het was uiteindelijk een telefoongesprek met mijn moeder, DAT me deed beseffen....

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
One direction toevallig? Zayn Malik? Vind je het leuk aan je verhaal dat je de HP niet noemt en het een beetje in het midden laat. Mooi verhaal, hoewel ik me wel afvraag of een lid die uit een populaire boyband stapt direct met rust zal worden gelaten. Zeker als het een Britse boyband is, die paparazzi zijn behoorlijk agressief.
Klopt, Virtuosuo. Ik heb expres de naam niet genoemd, het was immers een dagboekfragment ;). Ik denk ook niet dat hij snel met rust wordt gelaten. Hij zei dat hij een normaal leven van een twintiger wil hebben, maar dan zal hij eerst al zijn geld moeten weggeven. Een normale twintiger is geen miljonair. Bovendien zal hij waarschijnlijk nooit meer normaal over straat kunnen. Het lijkt mij echt verschrikkelijk, beroemd zijn.
One Direction? Edit: oeps, net te laat.
Maar wel goed ;).
Anne, denk je dat ze van hun verdiende geld kunnen leven de komende jaren? Het zal toch wel gauw vervelen niets meer doen op die leeftijd. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Origineel geschreven. Twee foutjes: Als één van de jongens eerder was opgestapt dan IK, zou ik ook hoop hebben. Het was uiteindelijk een telefoongesprek met mijn moeder, DAT me deed beseffen..
Ja, ik denk dat ze daarvan kunnen leven. Die jongens zijn miljonair geworden. Ik denk ook dat hij zich snel gaat vervelen. Bedankt voor je reactie. De foutjes zal ik aanpassen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een popgroep. Ik denk aan die Bieber die door zijn beroemdheid helemaal uit de bocht vliegt.
Nee, het was niet Justin Bieber maar One Direction. Bedankt voor je reactie :).
Je houdt iedereen lekker in spanning, vlot geschreven . Ik denk ook dat jet een boyband is.
Dankjewel :).

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dacht dat het over K3 ging... maar dat zijn 3 meiden en ze stoppen samen. :lol: Mooi verhaal en goed bedacht dat populariteit ook nadelige kanten heeft. Misschien moet je daar ook aan denken als je strak een gevierde schrijfster wordt, want dat word je zeker naar mijn gevoel. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus One Direction gaat niet echt meer een kant op? Ik schaam me diep maar ik weet geen een nummer van ze. Vanavond ga ik op Youtube kijken naar One Direction. Het leest als een aangenaam geschreven coming of age verhaal. Soepel. Fijn verhaal, Anne.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dacht dat het over K3 ging... maar dat zijn 3 meiden en ze stoppen samen. :lol: Mooi verhaal en goed bedacht dat populariteit ook nadelige kanten heeft. Misschien moet je daar ook aan denken als je strak een gevierde schrijfster wordt, want dat word je zeker naar mijn gevoel. :thumbsup:
Het lijkt me verschrikkelijk om beroemd te zijn. Gelukkig leef ik in nuchter Nederland en niet in Amerika of Engeland waar alles wordt opgeblazen. ;) Bedankt voor je reactie!
Dus One Direction gaat niet echt meer een kant op? Ik schaam me diep maar ik weet geen een nummer van ze. Vanavond ga ik op Youtube kijken naar One Direction. Het leest als een aangenaam geschreven coming of age verhaal. Soepel. Fijn verhaal, Anne.
Nee, hoewel de overige vier gaan nog vrolijk verder. Mag ik je een goede raad geven? Luister alsjeblieft de nummers van hun laatste album 'Four'. Dat album is stukken beter dan de anderen. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Ik heb net geluisterd naar 'Night Changes' (akoestisch) en naar nog een deel van het nummer daarna. Het is een beetje boyband versie 2.0. Lang niet zo dramatisch als bijvoorbeeld The Backstreet Boys. Ken jij dat eigenlijk? Luister jij veel naar One Direction?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Ik heb net geluisterd naar 'Night Changes' (akoestisch) en naar nog een deel van het nummer daarna. Het is een beetje boyband versie 2.0. Lang niet zo dramatisch als bijvoorbeeld The Backstreet Boys. Ken jij dat eigenlijk? Luister jij veel naar One Direction?
Nee, eigenlijk ken ik alles van voor 2000 niet :o. Ik was een fan van ze, tot een jaar geleden. Toen was ik er klaar mee. Ben nog wel naar een concert van ze geweest, dat was erg leuk. Lekker meekrijsen met de muziek en gillen tussendoor. Na dat concert ging het langzaam bergafwaarts en nu ben ik geen fan meer :).

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt de titel goed gevonden! Mooi verhaal over een bandlid die de groep verlaat. Of het voor zo'n jonge beroemdheid werkelijk een bevrijding zal zijn?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is wat met al die kids die jong beroemd worden, ze betalen allemaal een prijs. Deze wil duidelijk van de prijs af maar wel de winst behouden. :p Het is wel kortzichtig bedacht dat hij dan een rustig leven kan leiden. Het was me meteen duidelijk dat de HP een jong persoon was door de manier van schrijven. Een goede en duidelijke invulling. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, goed beschreven en herkenbaar dat iemand uit de band wil stappen om een normaal leven te kunnen leiden. Een mooie eerste zin die direct nieuwsgierigheid oproept. Het stukje maakt op mij de indruk dat hij een weloverwogen besluit heeft genomen, zonder te veel drama. Graag gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt de titel goed gevonden! Mooi verhaal over een bandlid die de groep verlaat. Of het voor zo'n jonge beroemdheid werkelijk een bevrijding zal zijn?
Ik was ook best trots op mijn titel :lol:. Ik betwijfel het ook hoor, ik kan niet geloven dat voor hem de situatie veel beter zal worden. Bedankt voor je reactie.
Het is wat met al die kids die jong beroemd worden, ze betalen allemaal een prijs. Deze wil duidelijk van de prijs af maar wel de winst behouden. :p Het is wel kortzichtig bedacht dat hij dan een rustig leven kan leiden. Het was me meteen duidelijk dat de HP een jong persoon was door de manier van schrijven. Een goede en duidelijke invulling. :thumbsup:
Dankjewel voor je reactie :). Het stond echt in zijn verklaring dat hij het leven van een normale twintiger wilde leiden. Nu kun je je afvragen hoe normaal dat leven zal zijn. Een twintigjarige is doorgaans geen miljonair :p. Ik denk dat het normale leven hem nog wel vies zal tegenvallen.
Hoi Anne, goed beschreven en herkenbaar dat iemand uit de band wil stappen om een normaal leven te kunnen leiden. Een mooie eerste zin die direct nieuwsgierigheid oproept. Het stukje maakt op mij de indruk dat hij een weloverwogen besluit heeft genomen, zonder te veel drama. Graag gelezen! :thumbsup:
Dankjewel voor je reactie. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, nou, die moest ik dan weer googlen -One Direction ... nooit van gehoord. Maar je verhaal was evengoed duidelijk; boybands hadden ze ook al toen ik nog jong was ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, nou, die moest ik dan weer googlen -One Direction ... nooit van gehoord. Maar je verhaal was evengoed duidelijk; boybands hadden ze ook al toen ik nog jong was ;)
Leuk dat je moest googlen :D. Volgens mij zijn boybands er altijd al geweest. Ik vind meidengroepen zoals The Spice Girls (vroeger) en Little Mix (nu) ook altijd leuk om te horen. :)