Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 Zomertijd: Blog: Hardlopen zonder prestatiedwang

Hardlopen zonder prestatiedwang Yes, de zomertijd is ingegaan. Wat maakt dat uurtje een groot verschil! Ik merk aan alles dat het goed voor me is. Meer licht geeft mij simpelweg meer energie. Je hebt natuurlijk de meteorologische start van de lente, maar de weergoden lijken daar tegenwoordig iets andere ideeën bij te hebben. Het vooruitzetten van de klok, is voor mij het echte startsignaal van een nieuw seizoen. ‘s Avonds kan je na het werk nog even een rondje rennen. Al kan ik daar deze week nog geen gebruik van maken, nu ik een paar hechtingen in mijn knie heb. In plaats daarvan wandel ik met de hond. Na maanden van drie keer per week hardlopen, moet ik bekennen dat een paar weken niet lopen ook wel even lekker is. Zonder dat ik het doorhad, legde ik mezelf toch best wel een druk op. Juist omdat het hardlopen zo lekker ging, wilde ik mezelf elke week weer overtreffen. Natuurlijk zit het in me. Mijn leven lang sport ik en het blijft een uitdaging jezelf te verbeteren op welk vlak dan ook. Dat is goed. Zo blijf je scherp en actief. Maar tot hoe ver ga je? Loopmaatjes Een interview van Sportrusten met Ronald van Ockhuysen, adjunct hoofdredacteur van het Parool, zette mij aan het denken deze week. Hij wilde hardlopen zonder prestatiedwang. ‘Niet nog meer deadlines, doelen en ambities.’ Hij wil ontspannen én praten. Daar herken ik mezelf in. Je moet al zoveel. Elke week wil je een mooie krant maken, wil je thuis alles goed laten verlopen en wil je je kinderen helpen met hun huiswerk. Waarom zou ik mezelf nog meer dingen opleggen? Ik wilde een tien kilometer lekker kunnen lopen. Dat kan ik nu. Waarom moet ik dan sneller? Nog een week moet ik wachten tot ik weer mag sporten. Ik heb er zin in! Dan sluit ik weer aan bij mijn loopmaatjes die me nu via de groepsapp op de hoogte houden van hun loopafspraken. En natuurlijk zal ik af en toe weer tempo maken. Maar vooral ga ik lekker rustig en gezellig lopen met mijn maatjes. Deze weken rust gaven me tijd voor reflectie. Past mooi bij de dagen rondom Pasen. Pasen is bezinnen en opnieuw beginnen. Ik ga ervoor. Fijne Pasen iedereen!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De wekelijkse schrijfopdracht is niet echt bedoeld voor een blog. Dat is meer een kleine essay dan een kort verhaal. Ik heb het wel gelezen maar haakte af bij Loopmaatjes, want dat is me toch echt te veel richting krantenartikel en vind ik niet hier tussen de verhalen passen. Wat ik vind van jouw blog? Vlot geschreven met korte zinnen. Het onderwerp is aantrekkelijk voor hardlopers en in mindere mate voor andere lezers, denk ik. Het probleem van zonder prestatiedwang sporten is voor mij bijvoorbeeld niet interessant. Let op waar je je blog promoot. Dit past op een site voor hardlopers, niet hier.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Reclame verwijderd. In hoeverre dit creatief schrijven is laat ik aan de forummers over.