Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 zomertijd

Het was het laatste weekend van maart. De tuin begon aardig tot leven te komen, maar dat zag je slecht, dit uur van de nacht. Het natte gras kriebelde tussen mijn tenen, zijn krioelende creaturen in het donker verbergend. Vogels fluisterden vanachter hun vleugels. Ze zouden mij tot een vlucht verleiden, maar mijn veren schoten tekort. Ik keek op naar Selene, die schalks naar mij lachte, maar eigenlijk was dat niet naar mij. Over mijn schouder, bij de vijver waarin zij zich spiegelde, zag ik de centauren wier manen zij zilver deed schijnen. Daarin lag de ware verleiding, in het vuur van hun ogen. De gespierde torso's raakten mij niet, maar hun blik trok me nader. Het lispelende riet echter leidde mij verder, de andere kant op. Daar lag een bos, zo ver het oog reikte, duister en onbekend. Heel in de verte tussen de bomen, leken lichtjes te dansen. Te lachen en te lonken. Durfde ik daarheen te gaan? Mijn voeten beroerden reeds de donkere mosvloer. Wie kon mij wat doen; het was iets over tweeën, dus dit uur bestond niet echt.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, ik heb het gelezen als een prozagedicht. Het is geschreven om voorgedragen te worden, zo’n mooi ritme heeft het. Hp, ik stel me een meisje voor, loopt in het overgeslagen uur pardoes de Griekse mythologie in. Heel poëtisch. Ik heb er van genoten.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Ik sluit me volledig aan bij de reactie van Dos, Het verdwenen uur heb je, naar mijn smaak, een mooie mythische plaats geschonken. Genoten van dit rustpunt.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
we hebben dezelfde titel maar er een totaal ander inhoud aan gegeven. Ik vind je verhaal ook wel iets geheimzinnigs en ongrijpbaar hebben. Met plezier gelezen

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar: met een voorkeur voor deze zinnen: [Vogels fluisterden vanachter hun vleugels. Ze zouden mij tot een vlucht verleiden, maar mijn veren schoten te kort.] heb je een bewonderenswaardige invulling aan deze opdracht gegeven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het heel barbarig van mij maar ik vond het verhaal pas leuk toen ik de laatste zin las. Maar dan ook wel heel leuk. Ik was blij dat hp de gespierde torso's van de centauren niet aantrekkelijk vond. Dat was behoorlijk freaky geweest. En bij die krioelende creaturen kreeg ik ook niet echt een fijn beeld. Gras in het donker en blote voeten is nooit een goed plan. Mooi vond ik dat het hp aan veren ontbrak en dat hp daardoor niet tot een vlucht overgehaald kon worden. Lekker nuchter. Ik verwacht dat hp heel onwerkelijk droomt over het onbestaande uur. Semi-nuchter trippen, of zoiets. Jouw verhalen (of misschien mijn interpretatie van jouw verhalen) verrassen mij de laatste tijd. Dat is leuk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dank voor jullie reacties, dames @mili: ik had nog een beetje jouw vogels achter in mijn hoofd hangen toen ik schreef @johanna: jij leest me zoals ik schrijf, je reacties zou ik haast uncanny noemen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt er een heel magische invulling aan gegeven. (te kort - tekort) (van tekortschieten)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooie invulling! :nod: Ik zie jouw HP in haar witte, lange nachtjapon op blote voeten slaapwandelen. Erg goed gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, verrassende wending aan jouw schrijfstijl. Leuke invulling van de opdracht.
Wie kon mij wat doen; het was iets over tweeën, dus dit uur bestond niet echt.
Mooie motivatie om de grenzen te verleggen ...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dus dit uur bestond niet echt.
Mooie motivatie om de grenzen te verleggen ...
dat leek mij nou ook (al was ik me er ook niet van bewust dat ik een schrijfstijl had)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, mystiek, rustgevend. Een paar woorden die bij me opkomen als ik je stukje lees. Een mythologisch getint verhaal, dat geslaagd overkomt. Ben benieuwd of Helios een paar uur later weer straalt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven, ik sluit me aan bij de anderen. Wel vind ik dat de stijl van het eerste alinea en het tweede alinea niet helemaal vloeiend in een stijl geschreven zijn. Het tweede heeft als onderwerp mythologie en het eerste maakt een overgang van normaliteit naar sprookjesachtig. Ik weet niet of ik het liever in een stijl had gehad, dus meteen beginnen met het abnormale.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile ook bedankt voor je reactie. Ik weet het ook niet. Ik heb de eerste twee zinnen als allerlaatste toegevoegd, om duidelijk te maken dat het om het ingaan van de zomertijd ging, de afsluiter dat het uur niet bestond kwam mij anders wat te raar uit de lucht vallen. Achteraf gezien was dat misschien niet zo nodig, gezien de titel, maar toen vond ik zelf het geleidelijk 'afglijden' wel prettig. Maakt het meer its wat eenieder kan overkomen en kun je je ook nog eens na afloop afvragen of de tuin nou tot leven kwam, omdat het eind maart was, of omdat hij vol wondercreaturen zat. Dacht ik. Maar nu twijfel ik ook. Jammer dat het alweer tijd voor de volgende opdracht is, want ik had ik wel meer meningen hierover willen horen ...