Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #48 - Papadag

Karin dacht dat ik dit niet kon, dat ik alleen maar mee wilde gaan met een hype. Het kostte me dagen van praten, maar afgelopen vrijdagmiddag was het zover, mijn werkgever deed niet moeilijk en Karin ging de deur uit voor een lekker lang weekend. Als dit goed zou gaan dan was het plan dat Karin weer wat meer zou gaan werken. Mij leek het heerlijk om een dagje thuis te kunnen blijven met de kinderen. De vrijdag, zaterdag en zondag zijn bijna vlekkeloos verlopen. Het eten was op tijd klaar, de tafel was gedekt en daarna deed ik zelfs de afwas, terwijl de kinderen zich vermaakten voor de televisie. Daarna heb ik ze in bad gezet en ze naar bed gebracht, helemaal zelf. Op zaterdag bleef ik niet langer in bed dan nodig was, maar stond ik samen met ze op. Ik maakte ontbijt, kleedde ze aan en we zijn zelfs nog naar de kinderboerderij geweest. Op zondag bleven we in de pyjama en hadden we een fijne televisiedag. Ik heb zelf gekookt, groenten in plaats van pizza. Daarna op tijd naar bed, want op maandag zou school weer beginnen. Als laatste gooide ik nog een was in de wasmachine. De maandagochtend liep wat minder. De kinderen werden humeurig en gooiden de pap tegen de muur. Toch heb ik ze op tijd in hun outfits weten te wurmen en zaten we tien minuten voor schooltijd op de bakfiets. Als ik snel fietste en gelijk terug naar huis zou gaan, dan had ik waarschijnlijk nog net op tijd het huis schoongemaakt voordat Karin thuiskwam. Het plein was leeg toen ik aan kwam rijden. Trots kuste ik de kinderen gedag, had ik toch maar goed gedaan, we waren zelfs zo vroeg dat nog niemand er was. Eenmaal terug zag ik een bekende auto voor de deur staan. Ik begon langzamer te fietsen, realiseerde me dat ze de papspetters op de muren zou zien en ik vroeg me af waarom ze zo vroeg thuis was. ‘Lief?’ riep ik, terwijl ik de gang inliep. ‘Ja?’ ‘Wat doe jij hier nou zo vroeg?’ Ze stond in de kamer met de klok in haar handen: ‘Ben je nou vergeten dat de zomertijd is ingegaan?’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een verrekte goede papa. Ik lees nergens iets over het slagveld die kinderen doorgaans achterlaten op een gemiddelde dag :). Mag ik zijn nummer? Misschien kan hij komen oppassen bij mij thuis. Ik vind dit een mooi en aangenaam verhaal. Harmonieus zelfs. Graag gelezen, Anne.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft hij zo zijn best gedaan, die lieve vader en dan vergeet hij in alle drukte de zomertijd. Leuk verhaal. Je bent niet die enige die zich vergist in de tijd, in zijn verhaal. Blijkt maar weer hoe moeilijk het toch te begrijpen is dat hele verschijnsel van het verzetten van de klok.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, vermakelijk verhaal en waarschijnlijk voor veel mensen herkenbaar. Verder zou ik 'lekker' weglaten in "Mij leek het heerlijk om een dagje lekker thuis te kunnen blijven met de kinderen" Je hebt 'lekker' in de vorige zin ook al gebruikt en 'heerlijk' drukt het gevoel al voldoende uit. Zomer-en wintertijd blijft een ingewikkeld fenomeen. Volgens mij klopt je verhaal waar de moeder - in de ogen van de vader - te vroeg thuis is. Maar dan zou de school ook al begonnen moeten zijn. Of bedoelde je te zeggen dat het plein leeg was omdat iedereen al binnen zat?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Anne. Ik heb het voor de variatie eens gelezen als YA. Bevalt goed. Kinderen te laat op school en Karin te vroeg thuis. Wat een kluns toch. Een paar puntjes die misschien beter kunnen: meer ging werken >> meer zou gaan werken op tijd klaargemaakt >> op tijd klaar afwas terwijl >> afwas, terwijl terwijl zij >> terwijl de kids niet langer in bed liggen >> niet langer in bed maar ging ik er tegelijkertijd met ze uit >> maar stond ik samen met ze op

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een verrekte goede papa. Ik lees nergens iets over het slagveld die kinderen doorgaans achterlaten op een gemiddelde dag :). Mag ik zijn nummer? Misschien kan hij komen oppassen bij mij thuis. Ik vind dit een mooi en aangenaam verhaal. Harmonieus zelfs. Graag gelezen, Anne.
Dankjewel, Johanna. Helaas kan ik je het nummer niet geven. Het beviel Karin ook wel. Zij verdient nu de kost en hij zit thuis. Ik vrees dat hij zijn handen vol heeft aan zijn eigen kinderen.
Best een leuke papa - hij is maandagmorgen alleen een uur te laat, de klok ging immers een uur vooruit :)
Klopt :) Bedankt voor je reactie.
Heeft hij zo zijn best gedaan, die lieve vader en dan vergeet hij in alle drukte de zomertijd. Leuk verhaal.
Dankjewel :).
heel voorstelbaar verhaal
Dankjewel voor je reactie.
Hoi Anne, vermakelijk verhaal en waarschijnlijk voor veel mensen herkenbaar. Verder zou ik 'lekker' weglaten in "Mij leek het heerlijk om een dagje lekker thuis te kunnen blijven met de kinderen" Je hebt 'lekker' in de vorige zin ook al gebruikt en 'heerlijk' drukt het gevoel al voldoende uit. Zomer-en wintertijd blijft een ingewikkeld fenomeen. Volgens mij klopt je verhaal waar de moeder - in de ogen van de vader - te vroeg thuis is. Maar dan zou de school ook al begonnen moeten zijn. Of bedoelde je te zeggen dat het plein leeg was omdat iedereen al binnen zat?
Je hebt gelijk wat lekker betreft en dat heb ik aangepast ;). Je hebt helemaal gelijk, de kinderen zaten inderdaad al in het klaslokaal. Vader was zo euforisch dat hij dat niet opmerkte.
Leuk verhaal, Anne. Ik heb het voor de variatie eens gelezen als YA. Bevalt goed. Kinderen te laat op school en Karin te vroeg thuis. Wat een kluns toch.
Dankjewel voor je reactie. Karin kwam alleen niet te vroeg thuis, de klok stond niet goed, dus ze was gewoon op tijd ;).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, na het gesteggel over de tijd :), lees ik dat papa nogal groos is op zichzelf en dat die putkinderen met pap smijten. Die moeten de heropvoeding in. Vermakelijk je inzending.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk verhaal @Anne, met papspetters tegen de muur. :nod: Jouw reputatie zorgde ervoor dat ik op het puntje van mijn stoel zat, gelukkig kon ik aan het einde opgelucht achterover leunen. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Met plezier gelezen. Heel natuurlijk geschreven. Karin zal nu wel vaker op stap gaan.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne. Geweldig om te lezen hoe deze papa door het weekend heen 'worstelt'. Bijna vlekkeloos! Knap dat hij zelf kookt en ook uit eigen beweging de was in de wasmachine stopt. Jammer dat hij door zijn drukke bestaan geen tijd heeft gehad voor krant of tv, zodat hij op tijd de zomertijd aan had zien komen ;) Gaat Karin zo toch weer de conclusie trekken dat ze alles beter kan. Grrrr ...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt een fijne papa neergezet Anne :) Ik schrok even bij de zin dat ze Pap tegen de muur hadden gegooid. Super kinderen? Maar toen las ik het op de correct manier. Mooi geschreven!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, na het gesteggel over de tijd :), lees ik dat papa nogal groos is op zichzelf en dat die putkinderen met pap smijten. Die moeten de heropvoeding in. Vermakelijk je inzending.
Dankjewel voor je reactie. Klopt, alles ging net helemaal vlekkeloos en toen kwam de maandagochtend...
Wat een heerlijk verhaal @Anne, met papspetters tegen de muur. :nod: Jouw reputatie zorgde ervoor dat ik op het puntje van mijn stoel zat, gelukkig kon ik aan het einde opgelucht achterover leunen. :)
Haha, ik heb het aardig netjes gehouden deze opdracht, of niet? Ook in de volgende opdracht komt geen enkel lijk of bloeddruppeltje in voor... ;)
Met plezier gelezen. Heel natuurlijk geschreven. Karin zal nu wel vaker op stap gaan.
Ja, die gooit alle remmen los.
Wat een goed verhaal Anne, realistische en zo prettig om te lezen!
Dankjewel :).
@Anne. Geweldig om te lezen hoe deze papa door het weekend heen 'worstelt'. Bijna vlekkeloos! Knap dat hij zelf kookt en ook uit eigen beweging de was in de wasmachine stopt. Jammer dat hij door zijn drukke bestaan geen tijd heeft gehad voor krant of tv, zodat hij op tijd de zomertijd aan had zien komen ;) Gaat Karin zo toch weer de conclusie trekken dat ze alles beter kan. Grrrr ...
Hij was daar zelf ook erg trots op. Hij probeerde daarmee indruk te maken op Karin, maar hij was daarmee inderdaad zo druk dat hij de zomertijd was vergeten. Gelukkig is Karin erg vergevingsgezind.
Je hebt een fijne papa neergezet Anne :) Ik schrok even bij de zin dat ze Pap tegen de muur hadden gegooid. Super kinderen? Maar toen las ik het op de correct manier. Mooi geschreven!
:lol: Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Anne. Ook ik struikelde erover dat hij te laat was met de kinderen en dat niet opmerkt. Dat klopt volgens mij niet... Want wat doet hij dan? De kinderen zo achterlaten? Terwijl er nog geen andere ouders zijn? Dit probleem heb je niet met oudere kinderen die zelf naar school gaan, maar die kleed je dan weer niet aan en die spelen dan niet zo met hun pap.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Anne. Ook ik struikelde erover dat hij te laat was met de kinderen en dat niet opmerkt. Dat klopt volgens mij niet... Want wat doet hij dan? De kinderen zo achterlaten? Terwijl er nog geen andere ouders zijn? Dit probleem heb je niet met oudere kinderen die zelf naar school gaan, maar die kleed je dan weer niet aan en die spelen dan niet zo met hun pap.
Ik snap je punt. Kleine kinderen laat je inderdaad niet zomaar achter op het schoolplein. Ik had zelf in gedachten dat de kinderen dan naar binnen konden gaan. Misschien dat dat wel is gebeurd. De kinderen zelf zagen het natuurlijk wel, zij weten waar hun klaslokaal is en automatisch kijk je dan door de ramen naar jouw klas. Misschien dat zij de kinderen al zagen zitten en naar de deur toe renden om naar binnen te gaan. De vader kon dan weggaan, aangezien zijn kinderen al binnen waren.