Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 Zomertijd

De discotheek staat blauw van de rook als ik binnenloop en mijzelf door de massa een weg richting de bar wring. Mijn vrienden ben ik gedurende de avond in andere kroegen kwijt geraakt maar ik hoop ze hier weer te vinden, zo gaat dat elke week weer opnieuw. De portier die mij net binnen liet twijfelde heel even, zo dronken had hij mij niet eerder gezien maar ik ben een goede bekende en hij weet dat ik niet voor overlast zorg. Gewoon een ventje dat weer teveel heeft gedronken. Ik zie mijzelf in de spiegel die tegen de achterwand van de bar hangt. Ik zie er moe uit. Ik zal ook wel bleek zien maar dat valt in de blacklight verlichting niet op. De muziek van Innercity staat zo hard dat het dwars door je lijf trilt. De lichtschichten flitsen door de discotheek, af en toe zie ik een verschrikt gezicht met grote pupillen. Op de klok zie ik dat het tien voor twee is en realiseer mij dat de zaak binnen tien minuten gaat sluiten. Gelukkig maar want ik loop op mijn laatste benen en heb zin om te gaan slapen. David Bowie zingt Fame en zijn stem maakt mij melancholiek, zo mooi. De meisjes waar ik op val zien mij niet staan; ze vinden mij te dronken. In een flits denk ik terug aan mijn jeugd en de strips die ik toen las in weekblad Eppo en begin bijna te huilen. 'Hoe kan ik zover gezakt zijn?' vraag ik mij af. 'Waarom ben ik zo eenzaam?' Ik voel mijzelf niet meer en verlang terug naar de helderheid van mijn kinderjaren. Vrienden heb ik genoeg maar de toestand waar ik nu weer in verkeer is niet wat ik wil. Ik wil niet meer dronken zijn en ik wil gaan slapen. Ik ben afgepeigerd en volkomen blut. Dan voel ik nog een verdwaald briefje van vijf in mijn broekzak en bestel nog een bier. Ik zie dat het tien voor half drie is en de discotheek nog steeds ramvol zit. Niemand die ook maar aanstalten maakt om weg te gaan en ik vraag mij af wat er aan de hand is. Om mij heen voel ik zweterige lichamen en ruik ik de geur van afstervend parfum. Onverwacht voel ik een hand op mijn schouder en iemand brult in mijn oor: 'Jezus Rem, ben jij er ook nog? Wat zie je er uit!'. Ik lach op mijn laatste kracht, 'Ja, tuurlijk, gezellig toch?'. Het praten maakt me misselijk en voel dat ik bijna moet kotsen. 'Hoe lang gaat het hier nog door?' vraag ik aan Jeroen die voor mij staat en over mijn schouder naar een of ander blond mokkel staat te loeren. 'De zomertijd gaat in dus we hebben een uurtje extra!'. 'Godskolere' is het enige wat ik nog kan denken.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
R van Oost, Je roept de emotie van de HP goed op, vooral de herinnering aan de Eppo vind ik sterk -een mooi contrast tussen de onschuldige kindertijd en het eenzame heden.
De zomertijd gaat in dus we hebben een uurtje extra!
Juist niet. 'kwijtgeraakt' - aan elkaar

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal waarin de emoties van de HP goed overkomen. Tip: probeer 'Ik zie' te vervangen door 'Het is twaalf uur op de klok' of iets dergelijks. 'Ik zie' wordt een afstandsschepper genoemd.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Jan, Dank je voor je feedback en vermoed zomaar dat je een stripliefhebber bent. Misschien ook niet. Veel fantasie had ik hier niet voor nodig, het is gebeurt. Gelukkig ben ik nu ouder en heb mijn plek gevonden.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat leuk. De Eppo. Die had ik al lang niet meer gehoord. Een mooi verhaal. Goed geschreven die worsteling van de HP. Een gevoel van vroeger dat je wat miste als je niet ging stappen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Speelt het zich af in discotheek 'Fame' in Dordrecht? Daar draaide men als laatste nummer altijd David Bowie! :nod: Dit moet toeval zijn, toch? Ik haal ook het gevoel eruit dat je denkt iets te missen als je eerder naar huis gaat. De Eppo zegt me niets. Ik denk dat je sommige gedachtegangen en gevoelens van de HP korter kan beschrijven. Daar wordt de situatie krachtiger door. Bijv. [ Ik zie mijzelf in de spiegel die tegen de achterwand van de bar hangt. Ik zie er moe uit. Ik zal ook wel bleek zien maar dat valt in de blacklight verlichting niet op.] - De spiegel tegen de achterkant van de bar toont een vermoeide ik, de blacklight verdoezelt mijn bleekheid/ maakt me nog witter. - [De geur van afstervende parfum] vind ik een mooi beschreven! Graag gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Jan, Dank je voor je feedback en vermoed zomaar dat je een stripliefhebber bent. Misschien ook niet. Veel fantasie had ik hier niet voor nodig, het is gebeurt. Gelukkig ben ik nu ouder en heb mijn plek gevonden.
Inderdaad via de Eppo ontdekte ik het werk van Don Lawrence: Trigië en Storm!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad: "De geur van afstervende parfum" prevelde ik even jaloers. Mooi. Ik kan me voor de rest ook bij Marietje aansluiten. PS Is 'afstervend parfum' niet beter?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marietje, Yep; Dordrecht. Ben wel met je eens dat sommige zinnen compacter kunnen zodat het geheel wat gestroomlijnder wordt. En Marcus, er staat 'afstervend', of bedoel je dat niet?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het eens met Marietje in #5 over de zin met de spiegel. Je hebt de gevoelend van de hoofdpersoon duidelijk weergegeven. Leuk om te lezen. Even een kleinigheidje. Gedachten niet tussen aanhalingstekens schrijven.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij deze beloof ik plechtig dat ik gedachten niet meer tussen " " zal plaatsen.... Fijne tip waarvan ik mij niet bewust was. Zou ik er wel meer van willen hebben. Namelijk dan kan ik ook feedback geven, iets wat ik nu niet echt kan; immers wie ben ik?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marietje, Yep; Dordrecht.
:D In je berichthistorie zag ik ook weer het verhaal over de Kalkhaven! :thumbsup:
Namelijk dan kan ik ook feedback geven, iets wat ik nu niet echt kan; immers wie ben ik?
Zeg gewoon wat je als lezer van het verhaal vindt zonder schrijf technische tips. Wat doet het met je, leest het vlot, leuk onderwerp, mooie zinnen, is het duidelijk etc.? Daar heb ik als schrijver ook vaak veel aan. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja mooi. Je hebt dat veel te dronken gevoel mooi vastgelegd. Je wil niet meer zo dronken zijn, tot de volgende avond of het volgende weekend. Dan gebeurt het weer opnieuw :). Het verhaal leest heel aangenaam.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En Marcus, er staat 'afstervend', of bedoel je dat niet?
Oei, slecht lezen van mij (ik denk dat ik Marietje citeerde); sorry.