Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 Energie

Zaterdag heb ik ontzettend genoten van een flinke wandeling in the middle of nowhere. Lekker struinen door de bossen en over de heide. De regen mocht de pret niet drukken. Genoeg tijd om vitamine D op te snuiven. Op tijd naar bed en de klok alvast vooruit gezet ... Zondag was ik weer lekker vroeg uit de veren. Dat uurtje korter slapen was voor mij, als ochtendmens, geen centje pijn. Maandag en dinsdag vlogen ook voorbij. Oh, biologische klok in mij! Wat is er vandaag toch met je aan de hand? Het is woensdag en je stribbelt ontzettend tegen. Het lijkt wel of je liever had getikt in de Romeinse tijd. De tijd dat het dagritme nog werd aangepast aan de lengte van de dag. Ja dat zou wel iets voor mij zijn. In de winter een korte dag en lekker ‘cocoonen’. Tijd voor een heuse winterslaap waarin je nieuwe energie op kan doen. De zomer met haar lange dagen waarop je weer lekker veel kan ondernemen. Maar ja, het is anno 2015. De tijd waarin de zomer- en wintertijd de scepter zwaait. Het is inmiddels woensdagmiddag. Ik heb veel zin om iets te doen maar mijn energie wordt flink onderuit gehaald door overheersende moeheid. Dankbaar maak ik gebruik van de kans om bij te tanken. Tussendoor even van de wereld, niemand die me iets doet. Uitgerust en opgewekt veer ik na een half uurtje weer van mijn bed. Ik log in op Schrijven Online en de wekelijkse schrijfopdracht #48 lacht me al toe. Even nog wat research doen en dan … schrijven maar! De pen vliegt over mijn blad. De energie is weer gaan stromen. Ik heb m’n dip, geloof ik, weer voorgoed in de winterkast gezet. 8) Op naar de volgende opdracht … :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@W Rynlandt, thanks! Het was ook best prettig schrijven zo. Ik had er bij de 1e zin totaal geen verwachtingen van; fijne bijkomstigheid als je energie aan het verzamelen bent.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Janpmeijers, kort maar krachtig! Een boost voor energie. Leuk dat je ook laat horen wat jouw favoriete zin is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Weg met die winterdip, inderdaad. Ik heb mijn vitamine D ook het liefst rechtstreeks via de zon. Een (gaandeweg) positief verhaal.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed te volgen free-writing. Aan te raden voor iedere dip. Gewoon je pen op het papier zetten en schrijven maar. Gelukkig heb je een structuur zodat we niet heen en weer geslingerd worden.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat heb je dat verhaal leuk in elkaar gezet, Mirte. (was voor mij . geen centje pijn. - kostte mij als ochtendmens geen centje pijn. (?)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, dankjewel voor jouw lovende woorden! Bedankt voor jouw aandachtspunt, maar de betekenis is 'geen probleem' of 'geen moeite. En dan kan je ook werken met 'dat was ... ' Ik laat het nog even staan ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Free writing vind ik inderdaad een goede term voor jouw verhaal! :thumbsup: Ik ben blij dat het je erbovenop heeft geholpen. Op naar de zomer! ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat jij wilt, Marietje. Het is jouw verhaal. Ik struikelde er gewoon (een beetje) over.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jij wilt, Marietje. Het is jouw verhaal. Ik struikelde er gewoon (een beetje) over.
:ninja: lees: Marietje = Mirte! ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk en herkenbaar verhaal, Mirte. Ik krijg ook meer energie wanneer ik wakker wordt als het zonnetje al voorzichtig schijnt en de vogels fluiten.