Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#47 Edward

'Ik ben niet wie jij denkt dat ik ben,' zei Edward zachtjes. 'Oh?' vroeg ik verbaasd. We zaten naast elkaar in de schaduw op de trap van het schoolgebouw. In het rode schijnsel van de ondergaande zon kreeg de wereld iets sprookjesachtigs. 'Heb je niet gehoord wat ze over me zeggen?' 'Nee,' loog ik. Natuurlijk wist ik wat ze over hem zeiden, maar daar geloofde ik niets van. 'Het maakt me ook niet uit wat ze over jou zeggen,' vervolgde ik, 'ik vind je leuk zoals je bent.' 'Maar ik ben niet wie jij denkt dat ik ben,' zei hij weer. Zijn stem klonk wanhopig. Ik durfde hem niet aan te kijken. Hij was de knapste jongen van de school en tegelijkertijd ook de raarste. Niet omdat hij rare dingen deed, maar omdat hij normale dingen niet deed. Hij at niet tijdens de lunchpauze, hij nodigde niemand bij hem thuis uit, hij wilde niet mee naar het strand als het mooi weer was en hij was niet zenuwachtig voor tentamens. Maar hij was de mooiste jongen die ik ooit ontmoet had en ik had een oogje op hem. Toen ik hem vandaag na school hier op de trap zag zitten, ben ik naast hem gaan zitten en heb ik dat tegen hem gezegd. Wat ben ik ook een sukkel eigenlijk, wie zegt zoiets tegen zo'n spetter? Ik ben niet wie jij denkt dat ik ben. 'Wie denk ik dat jij bent?' Terwijl ik de vraag stelde, keek ik opzij. Edward stond op en stapte uit de schaduw. Hij draaide zich om en keek mij aan. In het zonlicht leek hij een beetje op Leonardo DiCaprio in de beroemde scene uit de Titanic. Meer dan ooit voelde ik me tot hem aangetrokken. Ik stond op en liep naar hem toe. 'Ik ben een heel gewone jongen, met een ouderwetse naam. Ik ben geen...' Ik legde mijn vinger op zijn lippen. 'Je bent precies wie ik denk dat je bent,' zei ik. Hij nam mijn hoofd in zijn handen en in het licht van de laatste zonnestralen zoende hij me, alsof hij jarenlang ervaring had.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien had hij al jaren ervaring? Misschien is hij daarom niet wie je denkt wie hij is? Een mooi verhaal met een zwak voor het buitenbeentje.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal. Alleen wordt Edward Max. Is dat de bedoeling? Niet omdat hij rare dingen deed, maar omdat hij normale dingen niet deed. Mooi!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag AllieCalhoun, Ik heb wat rondgeneusd op het web; dit lijkt me dan echt onder YA te vallen. Totaal mijn genre niet. Maar ik vind dit stilistisch wel sterk geschreven. De tijd lijkt stil te staan omdat de spanning van het moment, naar mijn idee, in een mooi ritme gevangen wordt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allie Ik struikelde over: [Nee,' loog ik. Natuurlijk wist ik wat ze over hem zeiden, maar daar geloofde ik niets van.] Waarom zeg je 'loog ik'? Ben je bang dat de lezer de leugen niet opmerkt?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@niceway: dat was niet de bedoeling haha, thanks :) @Leonardo: ik ben niet bang dat de lezer de leugen niet snapt, maar ik vind het op de een of andere manier logisch zo. Jij niet begrijp ik? @Woodpecker: bedankt voor het compliment. En serieus: legt niemand hier de link met Twilight? :O

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De opsomming van de gewone dingen die hij niet doet deden me inderdaad aan twilight denken, maar later raakte ik dat gevoel weer kwijt en dacht ik dat je bedoelde dat de knapste jongen van de school ook gewoon onzeker kon zijn. Misschien moet je aan het einde nog een extra aanwijzing geven in die richting.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okey, het idee was dat de lezer het hele stuk denkt dat hij een vampier is, tot hij in het licht gaat staan en er niets bijzonders blijkt te zijn. (de huid van vampieren licht op in zonlicht... en Edward is de hoofdpersoon van twilight...) Een echte YA zou dit toch zo moeten snappen?! :P

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo: ik ben niet bang dat de lezer de leugen niet snapt, maar ik vind het op de een of andere manier logisch zo. Jij niet begrijp ik?
Het maakt de schrijver zichtbaar als regisseur. Een vorm van TELL die de lezer uit de fictieve droom haalt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allie, ik vind je verhaal op zich mooi. Makkelijk geschreven en het boeide me. Ik haalde er alleen absoluut geen Twilight verhaal uit. Als dat je bedoeling was, had je het misschien op een andere manier moeten schrijven. Maar zoals ik het las was het een prima verhaal.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Allie. Goed geschreven, je geeft er een onverwachte draai aan. Ook ik heb niet begrepen dat je zo moeten denken dat het een vampier was, maar ook als je dat niet denkt, werkt je verhaal het wel. Ik zou in de tweede alinea de laatste drie regels schrappen ( vanaf toen ik hem..bent.) . Die regels halen mij uit de vaart van het verhaal en de informatie is niet echt noodzakelijk. De directheid van de vraag die zij hem stelt vind ik dan sterker naar vorm komen. Je zou haar ook kunnen laten vragen wie denk jij dan dat je bent. Het verhaal staat in de verleden tijd, daar is niks mis mee, maar het kan een leuke oefening zijn het verhaal in de tegenwoordige tijd te zetten, en te kijken wat dat doet met je verhaal.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Alliecalhoun, Geen moment aan een vampier gedacht. Je vangt wel mooi het moment. Ik zou ook voor tt gaan zoals in #11 wordt geopperd.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Allie, Leuk verhaal! Ook ik vind de zin "Niet omdat hij rare dingen deed, maar omdat hij normale dingen niet deed." supermooi. Alleen het einde vind ik iets minder geloofwaardig. Edward lijkt heel onzeker te zijn over zijn geaardheid. En dan ineens durft hij toch iemand te zoenen vol vertrouwen. Dat had van mij iets subtieler gemogen. Of dat de HP juist Edward zoent. Fijn stukje om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Ik heb de eerste zin gelezen en alles schreeuwt in me Twilight! Ik lees snel verder ;)- OMG TWILIGHT! (Sorry, dat was even het enthousiasme van een young adult :o :lol:) Twilight dus. Heel veel mensen hier zullen het verafschuwen, maar dat maakt mij niet uit, ik vind het geweldig. Van mij hoef je er niks aan te veranderen. Zoals ik hierboven al schreef dacht ik bij de naam Edward al aan Twilight. En dat dan ik combinatie met een ondergaande zon, duidelijker kan het niet. (Maar ik heb dan ook de boeken gelezen en de films gekeken ;) ) Ik heb enorm genoten van je verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoor niet meer bij de YA en heb het enthousiasme rond Twilight dan ook nooit begrepen. Ik ben van de generatie die met knoflook om mijn nek, vampiers uit de weg gaat. ;) Ik begrijp dan ook jouw uitleg over het zonlicht niet: ze zitten toch in het duister van een ondergaande zon? Dat ik het liefst zou willen schreeeuwen:- Kijk uit!-, betekent dat ik meeleef met de HP. :thumbsup: (alsof ik haar moeder ben, dat dan weer wel! :D )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ik het liefst zou willen schreeeuwen:- Kijk uit!-, betekent dat ik meeleef met de HP. :thumbsup: (alsof ik haar moeder ben, dat dan weer wel! :D )
Maar Edward is een hele knappe, vegetarische vampier, die doet geen vlieg kwaad :nod:.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Anne wat ben ik blij met jou! Ik begon al aan mezelf te twijfelen, maar dat hoeft niet :) Bij deze draag ik dit verhaaltje aan jou op! :P

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Anne wat ben ik blij met jou! Ik begon al aan mezelf te twijfelen, maar dat hoeft niet :) Bij deze draag ik dit verhaaltje aan jou op! :P
Ik voel me vereerd :D ;).

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ik het liefst zou willen schreeeuwen:- Kijk uit!-, betekent dat ik meeleef met de HP. :thumbsup: (alsof ik haar moeder ben, dat dan weer wel! :D )
Maar Edward is een hele knappe, vegetarische vampier, die doet geen vlieg kwaad :nod:.
Kijk @Anne, hier komt toch ons leeftijdsverschil om de hoek kijken: Ik vind Edward een goede kop hebben als hoofdrolspeler in Twilight. :nod: Maar mocht hij de bouw van zijn lichaam van zijn vader hebben en ziet deze er nog steeds zo strak uit, dan wil ik die graag ontmoeten! :p