Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#47 - Wekelijkse schrijfopdracht - Liefde gaat door de maag

Liefde gaat door de maag Met een biertje in haar linkerhand en een plan in haar achterhoofd, voelt ze zich op haar gemak op het festival. Het gaat allemaal precies zoals ze het had gepland. “Hey Vera, wil je ook nog op de foto”, roept haar vriendin joelend vanuit een tentje met verkleedkleren. “Nee dank je”, roept ze terug. Het risico dat ze hem over het hoofd ziet is dan te groot. Dan maar even van de zon genieten, denkt ze. Ze doet even haar ogen dicht om van de zon te genieten als ze haar naam hoort. Snel doet ze haar ogen open. “Hey Marc, dat is toevallig! Wat brengt jou hier?” “Grappig dat je het vraagt”, zegt Marc, “eigenlijk had ik natuurlijk thuis aan mijn werkgroepopdracht moeten zitten, maar ik kon het niet laten om met dit weer te dansen met mijn vrienden. En misschien ook wel met mijn docent”, grapt hij. Vera geeft hem een knipoog. “Goed idee, ik kan wel beweging gebruiken”, antwoordt ze. Ze zegt haar vriendinnen gedag en loopt met Marc mee het festivalterrein op. Vlak voor ze dansvloer van de grote tent op gaan, fluister ze hem haar geheim in zijn oor. “Luister Marc, ik ben dan misschien je werkgroepdocent, maar ik maak ook nog dansmedicijnen. Lust je er daar toevallig een van?” Marc kijkt haar verrast aan. “Je bent nog leuker dan ik dacht!”, zegt hij. “Geef me er maar vast een, ik heb vermoeide benen.” Vera pakt het zakje snel uit haar BH. Wat een happig type, precies zoals ik had verwacht, denkt ze. Een paar kwartier later staat hij zwetend tegenover haar. “En”, vraagt ze? “Goeie shit juf”, roept hij hard. Het zweet gutst van zijn hoofd terwijl hij dit in haar oor brult. Ze kijkt even op haar horloge. Nog tien minuten, ze glimlacht. Geen plan B vandaag.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi fermetaal, Wat een leuk idee! Al rijst bij mij wel de vraag.. nog tien minuten en dan wat? Deze zin vraagt om wat verbetering: Ze doet even haar ogen dicht om van de zon te genieten als ze haar naam hoort. Snel doet ze haar ogen open. Ik zou het anders omschrijven. Eerst ogen dicht, dan weer open. Als je je naam hoort doe je eigenlijk altijd je ogen weer open. Ik zou het eerder expliciet vermelden als ze haar ogen dicht zou houden. Woorden als eigenlijk, in eigenlijk had ik thuis.... vind ik ook overbodig. Door ze weg te laten geef je de zin meer kracht. Het risico dat ze hem over het hoofd ziet is dan te groot. Dan maar even van de zon genieten, denkt ze. Ik lees twee keer "dan". Ook hier zou ik een aanpassing maken en de zin anders formuleren waardoor het verhaal enthousiaster blijft om te lezen. Ik hoop dat mijn bijdrage iets voor je kan betekenen. Succes!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik me dan afvraag: wat gaat er gebeuren na tien minuten? Was het slechte drugs en probeert ze de jongen feitelijk te vermoorden? Was het drugs waarvan hij heel 'gezellig' raakt? Ik vermoed het laatste gezien de titel. Maar dat komt dan ook echt door de titel. Ik vind dit een prettig leesbaar verhaal, vlot en jong. Maar wat mij betreft niet duidelijk genoeg. Dat kan uiteraard ool aan mezelf liggen. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is de HP een bijklussende scheikundedocent of een meedogenloze feeks? :confused: Originele invulling maar als lezer blijf ik vragend achter. Haar slachtoffer gaat er in ieder geval goed van zweten: m.i. is 1 x vermelden genoeg! Graag gelezen! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spannend verhaal, ik ben erg benieuwd wat er over 10 minuten zal gaan gebeuren. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dood neerzakt. Ik was erg verrast om te lezen dat je HP de docent was van de jongen. Die had ik niet aan zien komen, maar het geeft het verhaal wel wat extra's. Ik heb je verhaal graag gelezen en ik ben benieuwd naar het plot. Komen we dat ooit nog te weten?