Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#47 Vervloekt

“Shit, shit, shit!!” Met bonkend hart sta ik aan het slot te priegelen. “Ga open kreng!”. Eindelijk hoor ik de verlossende klik. Ik kruip naar binnen en sluit zachtjes de deur achter me. Meteen ga ik op zoek naar de ingang van de kelder. Er is niet veel licht in het voormalige schoolgebouw, maar daar heb ik nooit last van. Sterker nog, zelfs de ondergrondse kelder is voor mij zo helder als bij daglicht. Ik heb namelijk de Vloek van de Straling, of tenminste zo noemt de keizersgarde het. Bij mij houdt de Vloek in dat mijn ogen oplichten in het pikkedonker, daarom heb ik de bijnaam Lumi. Ik heb geluk gehad, bij mij zie je aan de buitenkant niet dat ik de Vloek heb tenzij het heel donker is. Helaas gold dat niet voor veel van mijn oud-klasgenoten. Iedereen die vreemde vervormingen of een groene huid krijgt wordt meteen “geïsoleerd”. Een mooi woord om te zeggen dat de Vloekelingen naar een slavenkamp worden gebracht waar ze mogen werken tot ze erbij neervallen. Ik speur de kelder af naar illegale waren zoals boeken en muziek, die de garde tijdens de plundertochten over het hoofd heeft gezien. Yes! Ik vind twee stoffige boeken en een blokfluit achter een losse tegel. Ik prop alles in de rugzak die ik heb meegebracht en sluip weer naar boven. Dan loop ik voorzichtig naar buiten terwijl ik om me heen kijk op zoek naar gardeleden. Ik doe er bijna twee uur over om stilletjes het kleine stukje naar de tent van mijn familie af te leggen. Huizen zijn niet meer betrouwbaar na de Ramp. Ik kruip tegen mijn kleine broertje aan en val als een blok in slaap. De volgende dag stap ik mijn tent uit en ga ik netjes in de rij staan voor de werkbussen. Ik hang mijn hoofd neer zoals alle andere werkers. Niet uit angst, maar zodat de garde niet de glimmer van opstandigheid in mijn ogen kunnen zien.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is ook al zo'n treurig verhaal. Gelukkig is hp nog een beetje opstandig, anders was het helemaal verschrikkelijk geweest. Ik vind het wel een aangenaam geschreven verhaal. Dat lijkt me een YA geschreven door een YA, klopt dat?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na van Anne op mijn donder te hebben gekregen en veel van haar geleerd heb, denk ik te mogen zeggen dat dit een typisch YA verhaal is. Ook een leuk verhaal. Dit soort lees ik nooit. Het stamt uit een fantasierijk, dat ik niet ken. Boeiend. Ik mis alleen de persoon die bekent iemand anders te zijn dan hij zich voordoet. Of het zou in de laatste alinea moeten zitten; dat ze haar hoofd buigt om niet herkent te worden.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet nog beginnen aan deze opdracht die mij uit mijn comfortzone haalt. Dat zal wel de bedoeling zijn van de schrijfcoachen....ik lees nu wat jij schrijft. Het boeit me, maar ik kan niet mee (nog niet, denk ik)! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede opbouw dit spannende verhaal, en het smaakt naar meer! :thumbsup: Een echt YA verhaal dat zich afspeelt in een fantasierijke wereld. De HP voert een strijd tegen het regime. Het zit goed in elkaar, er is over nagedacht. Is dit een onderdeel van een groter verhaal? :?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Cookie,
Ik speur de kelder af naar illegale waren zoals boeken en muziek
Heel goed! en dan ook nog een blokfluit. Prachtige details. Schrijf door.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een YA geschreven door een YA, klopt dat?
Hoi Johanna, bedankt voor je feedback! Officieel ben ik net een jaartje te oud voor YA :P Ik lees wel veel YA en dan vooral verhalen over dystopia's; een vreemd regime dat niet gezond is en voortkomt uit de huidige maatschappij waar een ramp of oorlog is gebeurd.
Ook een leuk verhaal. Dit soort lees ik nooit. Boeiend....Ik mis alleen de persoon die bekent iemand anders te zijn dan hij zich voordoet. Of het zou in de laatste alinea moeten zitten; dat ze haar hoofd buigt om niet herkent te worden
Dankje! Het idee dat de hoofdpersoon anders is dan zich voordoet is omdat ze inderdaad een "stille rebel" is en ze zou eigenlijk niet mogen leven als mensen wisten van haar vloek, @Blavatski Dankje! Ik kan me voorstellen dat als je het genre niet zo goed kent, dat het een vreemd concept is :P @Angelieke Uittenbogaard Dankjewel voor je feedback!!
Is dit een onderdeel van een groter verhaal? :?
Eigenlijk niet, ik heb dit verhaaltje redelijk snel bedacht voor de weekwedstrijd. Ik heb ook geen idee hoe het eindigt en begint. Tnx voor je commentaar ^^ @Janpmeijers Dankjewel!!
Wel een vreemd verhaal, maar schrijvers zijn vreemde mensen.
Hahaha, inderdaad!

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het een stomme vraag, maar zou ik dit verhaal ook mogen gebruiken voor de YA schrijfwedstrijd? Of moet ik dan een nieuw verhaal schrijven, omdat deze al op het forum staat?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op je bovenstaande vraag kan ik geen antwoord geven, Cookie. Ik denk dat je dan moet kijken naar wat er in de regels staat. Vaak staat er wel iets in van dat je geen verhalen mag insturen die gepubliceerd zijn op het internet. Verder zou ik het niet weten. Ik vind dit echt een leuk verhaal. Ik hoop dan ook dat je het wat langer maakt, misschien een roman erover schrijft. Ik houd sinds een tijdje echt van SF en dit is weer zo'n verhaal. Echt heel graag gelezen :thumbsup:.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je moet inderdaad even in naar de regels kijken. Als het een lang verhaal is lijkt het me niet erg als er een stukje van wordt geplaatst. Helemaal alles letterlijk overnemen mag zelden. Je kunt het hier en daar ook wat veranderen.