Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 46 - Megafoon

De ellende begon tijdens een weekendje Limburg. Herman had op voorhand geweten dat hij niet had moeten gaan. Maar ja, zijn vrouw wilde per se naar een concert van Rowwen Heze. En als zijn vrouw iets wilde, hield hij zijn mond dicht en gehoorzaamde. De afgelopen vijfentwintig jaar had Herman zijn mond al dicht gehouden. De stilte begon Herman op te breken. Toen Jack Poels begon te zingen dat het een kwestie van geduld was voor dat heel Holland Limburgs ging lullen, knapte er iets in Herman. Letterlijk. Zijn keel begon te branden en de helft van zijn tanden sprong uit zijn mond. Zijn mond transformeerde zich in een megafoon. Herman begon ongecontroleerd te schreeuwen. ‘STOP DIT LEED! STOP HET! STOP HET! IK WORD KNETTERGEK VAN DEZE AFSCHRIKWEKKENDE HOEMPAPA MUZIEK! AAAAAAAAAHH!’ Vol afgrijzen keek zijn vrouw hem aan en schopte tegen zijn enkels. ‘Ssstt, Herman! Wat zit er aan je mond? Waar is je mond? Stop met schreeuwen ik schaam me dood’. ‘IK HEB HET ZELF NIET ONDER CONTROLE! IK KAN NIET STOPPEN MET SCHREEUWEN! IK HAAT JE! AL ZEKER DRIEËNTWINTIG JAAR HAAT IK JE! JE BENT LELIJK!’. Inmiddels was Rowwen Heze gestopt met spelen. Op Hermans geschreeuw na was iedereen doodstil. Wel flitsten overal de flitslichten van de camera’s van honderden mobiele telefoons. Hij was al wereldberoemd voordat hij zelf besefte wat er gaande was. Herman ging Viral. ‘STOM WIJF!’, riep hij tegen zijn vrouw, ‘WIL JE ALSJEBLIEFT JOUW SJAAL OVER MIJN MEGAFOON HEENGOOIEN! WE MOETEN HIER WEG, NU’ Eenmaal in de auto schreeuwde Herman verder tegen zijn vrouw. ‘STOMME IDIOOT! DIT IS JOUW SCHULD! WE HADDEN NOOIT NAAR ROWWEN HEZE MOETEN GAAN! WAT MOET IK NU?! HOE GAAT DIT OOIT OVER?!’ Met een door afschuw vertrokken gezicht stapte ze uit de auto. ‘Ik heb genoeg van je, Herman. Wist je dat ik al zeker drie jaar een verhouding heb met Jack Poels? Ik blijf hier. Zie maar wat je doet met jouw megafoonhoofd’. Terwijl zijn vrouw wegliep lachte hij onbedaarlijk. ‘HAHAAHAAHAAHAHAHAHAHAAAHAAAHAAHA!’ Al schreeuwend reed Herman de wijde wereld in. (Het schijnt dat Herman tegenwoordig in een Russische freakshow als omroeper schreeuwt.)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel creatieve invulling van de opdracht Johanna. Ik hoop dat je niemand in het bijzonder in gedachten had met die toeter voor zijn hoofd. Natuurlijk ook een heel erg beschamende situatie. Publiekelijke scheldpartijen of ruzie vind ik altijd een beetje zielig en pijnlijk. Ik weet ook niet of de mannen van Rowwen Heze hier happy van worden. Ik zou het in elk geval niet willen meemaken, al zie ik er ook wel de humor van in. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha wat een grappig verhaal. Maar ook wel zielig. Die man is zo gefrustreerd van zijn vrouw, hij kan er zelf niets aan doen. Klein dingetje : - Herman had op voorhand geweten dat hij niet had moeten gaan. - Struikel ik over. Misschien beter iets van: Herman wist op voorhand dat hij beter niet kon gaan.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ryn, Niet speciaal aan iemand gericht :). Ter voorbereiding van deze schrijfopdracht heb ik een aantal rare muziekjes geluisterd. En omdat het toch al een absurde opdracht was, mocht ik van mezelf het eerste wat in mij opkwam schrijven. Zo gezegd, zo gedaan. Ruzie maken in gezelschap is inderdaad onaangenaam. Rowwen Heze werd pardoes het slachtoffer. Dank voor de reactie. @Richard, Dat vooroordeel heb ik inderdaad, dat er vreemde dingen gebeuren in Limburg. Bleek mijn gevoel toch maar weer te kloppen. @Angelieke, Waarschijnlijk heb je gelijk over die zin. Misschien wijzig ik het nog. Bedankt voor jouw reactie.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B., erg origineel geschreven. Klein puntje: ik zou zeggen 'Wel flitsten overal de lichten van de camera's.' Ook nog wat geleerd: de uitdrukking viral kende ik nog niet. Heb ik even nagevraagd bij mijn dochter.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, absurde opdracht, absurde tekst zal je hebben gedacht. Herman, de roeptoeterman, heeft mij vermaakt zoals je zijn vrouw als een bitch hebt weten neer te zetten. En ook is @Richard niet uit te vlakken als Limbo-inspirator. :) (dingetjes: helft sprong/transformeerde zich)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@RichardOtten, JA, HE! HEERLIJK. @Nyceway, Ik geloof dat je gelijk hebt over de flitsen zin. Maar op een of andere niet aan regels gerelateerde manier vind ik het een aangename zin. Bedankt voor jouw reactie. @Mili, Fijn dat megafoonman en zijn lieve schatje jou vermaakt hebben. De strijd tussen het patriottische Limburg en het dito Achterhoek valt niet altijd mee. Ik voorzie dat er in de toekomst nog een aantal draaiorgels in de fik gaan.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Johanna! De stem gebruiken als middel die een gedaante verandert. Knap gevonden en met een lach gelezen.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een verhaal dat gelijk beelden oproept! Grappig, maar met een trieste ondertoon. Iemand heeft jaren gezwegen en dan ineens zo doorslaan! Alle remmen los! En dan naar Rusland vertrekken....

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Joanna, leuk verhaal met inderdaad een trieste ondertoon. Wat kunnen mensen toch diep ongelukkig zijn, hé?! Fijn dat jouw Herman toch eindelijk zijn mond opendoet. Wat betekent Viral? Ik heb er nog niet van gehoord.... :? :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat betekent Viral? Ik heb er nog niet van gehoord.... :? :o
Dat iets in korte tijd een enorme hype wordt. Vaak zijn het korte filmpjes van een paar seconden. Ze worden zo populair omdat ze massaal gedeeld worden met elkaar via social media. Hij werd gefilmd en waarschijnlijk op YouTube gezet. Het zou me niet verbazen wanneer het filmpje een paar miljoen views krijgt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Herman met het syndroom van Gilles de la Toeter goes viral! Yeah!! Heerlijk verhaal, Johanna!
Bart, Ik heb al eens een zin geschreven zogenaamd gezegd door iemand met Tourette (of toeter). Dat was anders. Durf ik hier niet eens neer te zetten. Fijn dat je er bent. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dit is lachen. Geweldig verhaal. Ik hoop dat zijn vrouw het schreeuwen niet van hem heeft overgenomen. De coaches brengen ons op rare ideeën, hè? Ik heb Herman trouwens nog niet op een Russische omroep schreeuwen. Nu luister ik ook zelden naar een Russische omroep.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig geschreven! Ook leuk om Capslock toe te passen bij zaken die veel nadruk mogen krijgen! Deze gedaanteverwisseling zou iedereen wel eens mee willen maken om gegroeide ergernissen van de daken te schreeuwen ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@PetraO, Hernan schreeuwt nog steeds heel wat af. Bovendien drinkt hij 24/7 Russische vodka. Hij is een tevreden man geraakt. @Maddbrug, Dank je voor jouw reactie. @Karin, Uiteindelijk moet de onvrede eruit. Misschien gaat de triestigheid dan wel over :). @Blavatski, Ik zie dat inmiddels is verklaard hoe Herman viral is gegaan. Dank voor jouw reactie. @Anne, Hilarisch zo was het bedoeld of in ieder geval een poging tot. Een grote hoop onzin. @Tja, Je vraagt je af wat het hogere plan van de coaches is. @Allie, Daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan. Ik hoop voor Herman dat hij de aan en uit knop inmiddels gevonden heeft. @Mirte, Ik hoop die gedaanteverwisseling niet mee te maken. Als alle rarigheid in mijn hoofd hardop naar buiten gaat, wordt het wellicht al snel merkwaardig. Maar voel je vrij om met capslock knop te komen vertellen wat voor ergernissen jou storen :)

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, dus dit is er wat er gebeurd, als je te lang alles opkropt. Toch wat vaker de hart luchten. Grappig verhaaltje.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Johanna, alleen het einde (de laatste twee zinnen) vind ik niet sterk. Liever had ik gezien dat Herman met zijn megafoon zijn vrouw definitief lik op stuk had gegeven. Desnoods in Limburgs dialect. Bijv. Doe sjtóm votlook, doe höbs ein vottes wie ein haorig verke.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe sjtóm votlook, doe höbs ein vottes wie ein haorig verke.
Ik lees het ongeveer zo: Jij stom waardeloos figuur, je hebt een ? als/van een harig varken? Veel van het Limburgs lijkt op papier op Achterhoeks. Of ja, het heeft een aantal raakvlakken. Globaal gezien kan ik het goed lezen. Soms blijf ik achter. Wat is een vottes? Ha! Ik heb het even nagevraagd, ik dacht een aantal centimeter de verkeerde kant op. Laat maar zeggen. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, Dank u. Dit was ook weer ouderwets uit de losse pols. Of hoe dat dan ook wordt genoemd. In ieder geval voor mij fijn om te schrijven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leest als een glijbaan: niet teveel nadenken en gewoon gaan! :thumbsup: Een heerlijk absurde invulling, werkt op de lachspieren. :D Dit kan ik dus niet schrijven omdat het in het echt niet zo gegaan kan zijn. Misschien moet ik die realiteit ook eens loslaten. Toch maar eens alcohol drinken? :rolleyes:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'en dat je dan gewoon heel hard moet lachen' :lol: Dat de helft van Hermans tanden uit zijn mond sprongen deed wel even pijn (ik hoop voor Herman dat er megafoon tandartsen bestaan).

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Het leest als een glijbaan: niet teveel nadenken en gewoon gaan!" Zo'n houten glijbaan, waar je achteraf de splinters uit je achterste moet plukken...