Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#45 Rupsje Fifi, Mevrouw Fladder en de Petters

' Is het een mooi woord?' Fifi keek met grote ogen op naar de wild fladderende vleugels van Mevrouw Fladder. Ze voelde een zacht briesje. De haren op haar groene rupsenlijfje stonden recht overeind. ' Jaa, Fifi, het is een mooi woord. Het zit op het puntje van mijn tong...' ' Zeg het, mevrouw Fladder, zeg het dan.' ' Ehm...' ' Heeft het woord veel Petters?' 'Ja, Fifi, het woord heeft veel letters. Nou ja, veel? Tja, wat is veel lieve Fifi.' Mevrouw Fladder maakte een dansje in de lucht. Nu kon Fifi nog beter de kleuren van haar vleugels zien. Paars, rood en nog een kleur waarvan ze de Petters nog niet kende. Fifi probeerde ijverig het dansje van mevrouw Fladder op de grond na te doen. ' Haha, haha, Fifi, weet je waar jouw dansje op lijkt?' ' Ehm, mevrouw Fladder, lacht u mij uit? 'Nee, lieve Fifi, ik zou niet durven. Het lijkt op eh, ehm, een...Een acht! ' Een acht?' Pats, boem. Fifi liet zich lang uit vallen op de zachtroze stenen. Haar mollige voetjes schopte ze een voor een onder haar lijfje vandaan. Mevrouw Fladder proestte het uit van het lachen. Fifi hief heel langzaam haar kleine hoofdje van de grond op. Haar grote ogen zochten de strakblauwe hemel af. ' Mevrouw Fladder, wat was het woord met veel Petters? Zeg het nou maar... Ik ben mm, mmo...moe. ' Voorzichtig zette ze haar hoofdje neer op de koude tuintegels. ' Letters, Fifi, een woord heeft letters.'

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal waar ik echt wel om moest lachen. Ik zag heel de tijd een klein hondje en een vlinder met elkaar in gesprek - weet niet of dat de bedoeling was, maar het was leuk. Mooi schattig verhaaltje Nuha!

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat jullie beiden een hondje zien in Fifi. Misschien door de naam? @Wrynlandt, mijn bedoeling was een rupsje in gesprek met een vlinder. @schrijvemaar, het beeld van zo'n klein truttig hondje vind ik ook wel wat, om verder uit te werken. Avonturen van Fifi en mevrouw Fladder.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het komt waarschijnlijk door de naam ... maar ik weet zo ook geen rupsiger naam te verzinnen. bij een rups kan ik de mollige voetjes wel beter begrijpen, daar zat ik nog een beetje mee. ( enne ... doen zou ik zeggen! met dromerige, kleurrijke illustraties, denk ik ...)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien dat 'mama Fladder' of 'tante Fladder' wat meer een rups suggereert? (hoewel ik nu ineens ook aan ma Flodder moet denken, en dat past weer helemaal niet bij jouw lieve verhaaltje ...)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat ik het verhaaltje na 3 keer lezen nog niet begrijp, maar dat ligt vast aan mij.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, dank voor het meedenken. Moest erg lachen om de associatie met ma Flodder. Ik denk dat ik het woord rupsje toevoeg aan de zin " De haren op haar groene rug stonden recht overeind". @ Eline77, jammer dat je het verhaal niet snapt, wat zou het verhaal duidelijker kunnen maken? Hier kan ik weer van leren:)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, ja een avonturen boek met mooie dromerige en kleurrijke illustraties, die je het verhaal inzuigen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik vraag me af wat het woord is en waarom een 8? En wat er nou precies gebeurt. Misschien zoek ik meer dan er is? of lees ik gewoon ergens over heen? O ja en ik dacht ook eerst dat het om een hondje ging.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nuha, Na aandachtig lezen, kan ik het wel volgen. Tip: nieuwe spreker - nieuwe regel. Bijvoorbeeld hier:
'Zeg het, zeg het dan, mevrouw Fladder.' ' Ehm...' ' Heeft het woord veel Petters?' 'Ja, Fifi, het woord heeft veel letters. Nou ja, veel? Tja, wat is veel lieve Fifi.'
'Zeg het, zeg het dan, mevrouw Fladder.' ' Ehm...' ' Heeft het woord veel Petters?' 'Ja, Fifi, het woord heeft veel letters. Nou ja, veel? Tja, wat is veel lieve Fifi.' Leest makkelijker.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en lief verhaaltje. Ik verwachtte op een of andere manier dat na het vormen van de 8 het rupsje een 1 vormde met haar lijfje, toen zij met haar mollige voetjes schopte. En zo verder met de cijfers tot 10. Ik ben ook erg benieuwd naar het woord :P

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eline77, dank voor jouw feedback ( ik wil het verhaal verder uitwerken). @janpmeijers, dank voor de tip, ga het aanpassen. @cookie, leuk idee om met net als origineel verder te gaan met de cijfers. @schrijfdocent Eva dank voor jouw mooie feedback en mooie opdracht!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zeer lieflijk. Ik ben nu ook wel benieuwd naar het woord met petters. Het stukje deed me ook wat denken aan Samson en Gert.