# - 45 Smakelijke mannen
Elsje groeide op met de verhaaltjes van rupsje Nooitgenoeg. Haar moeder las haar elke avond voor uit het boek met plaatjes en verhalen van de altijd etende rups. De moeder dacht dat het goed was om die verhaaltjes voor het slapengaan te vertellen. Zo zouden de leerzame elementen uit het boek 's nachts door werken in Elsjes slaap. En inderdaad, Elsje wist al op jonge leeftijd de dagen van de week op te noemen, ze kon al snel tot tien tellen en ook alle kleuren wist ze te benoemen. De moeder was trots op haar knappe dochter, maar wilde dat ze nóg knapper werd. Elsje moest de knapste van de kleuterschool en alle daaropvolgende scholen worden.
Elsjes moeder las steeds vaker voor. Bij het ontbijt, het aankleden, bij het schommelen in de tuin en tijdens het van en naar school brengen. Rupsje Nooitgenoeg was de hele dag aanwezig. Steeds weer werd het rupsje tijdens het voorlezen in het hoofd van Elsje gezet. Op den duur bleef hij er wonen. Waarom steeds weggaan als hij toch weer opnieuw in haar hoofd terecht kwam. Hij nestelde zich voorgoed in het hoofd van Elsje. Zij werd daardoor superslim, maar gedroeg zich na enige tijd een beetje vreemd.
Toen ze in de pubertijd kwam kreeg ze interesse voor het andere geslacht. Als een jongen naar haar keek nam ze hem gretig onder haar hoede. Een intense relatie volgde, maar niet voor lang. Na drie maanden werd de jongen resoluut aan de kant gezet. De jongens volgden elkaar in rap tempo op.
Elsje was rupsje Nooitgenoeg helemaal vergeten, maar die woonde nog wel degelijk in haar hoofd. Hij had zich sterk ontwikkeld en kronkelde zich steeds steviger om haar hersens heen. Hij verdrong haar hersens en nam hun plaats in. Hij wás haar hersens.
Elsje had de sprong gewaagd en was getrouwd met een keurige advocaat. Een goed uitziende man met aanzien. Op een dag moest hij op zakenreis waarvan hij nooit is teruggekomen. Ook de bankdirecteur, de wiskundeleraar, de beroepsfotograaf, de buurman en de rechercheur met wie ze allemaal getrouwd is geweest verdwenen na enige tijd op raadselachtige wijze.
Van geen van hen is ooit iets teruggevonden.
Er deden geruchten de ronde. Elsje Nooitgenoeg werd die vreemde dame genoemd. Kwade tongen fluisterden dat Elsje haar mannen had opgegeten.
Angelieke, Als ik goed heb
@Angelieke, fijn dat je er
Mooi verhaal en een
Dag Angelieke, leuk
Leuk verzonnen hoe het rupsje
Als dit niet origineel is!
@ JanP- Ja, goed geteld.
Met veel humor geschreven! Ik
@Angelieke Het verhaal
@ Eline 77 - In de eerste
Angelieke Uittenbogaard
Overdaad schaadt dus