Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#44 - bij de bakker

Op de fiets spurt ze naar de bakker enkele huizen verder. Moeder kijkt haar achterna. De snoepjes naast de toog trekken haar aandacht als ze in de rij aanschuift. Zou ze eentje durven nemen? Brood, koffiekoeken en gebak worden aan de lopende band verkocht. Er wacht nog één wit boerenbrood in het rek als Julia bestelt. De korst is zwart aangebrand en Julia trekt haar neus op als ze betaalt. Dan maar geen borstjes, denkt ze. Julia haast zich naar buiten. Het wisselgeld laat ze op de toog liggen. In haar linkerhand knijpt ze de kleffe snoepjes plat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan maar geen borstjes moet misschien korstjes zijn? Of heeft die bakker hele rare snoepjes :)? Een klein verhaaltje over een groot meisje dat boodschappen doet. Mooi!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een jong meisje hoor, zeggen ze dat bij jullie niet tegen de meisjes als ze jong zijn: 'van korstjes krijg je borstjes'? Is het duidelijk in wat ze groeit? Voor mijn man was het niet duidelijk, dus ik ben wel benieuwd of jullie het door hebben :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of hoe ik het beter kan maken :) Het is maar een kort stukje.. Ik had deze keer weinig woorden nodig om mijn idee op papier te zetten :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Uitdrukking kende ik niet. Maar dat kan ook iets zeggen over mijn uitdrukkingskennis natuurlijk. Naar mijn idee ging het meisje voor het eerst alleen boodschappen doen. Dat lijkt mij een hele groei.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, misschien is het gewoon een Vlaamse uitdrukking. Nee, dat was niet de achterliggende boodschap, hoewel voor de eerste keer boodschappen doen er ook wel bij hoort :) Ik ga eens denken hoe ik het duidelijk zou kunnen maken :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi kort verhaal. "Zou ze er eentje durven nemen?" Ze heeft naar mijn mening tijdens het wachten al wat snoepjes in haar jas/broekzak gedaan, maar na het betalen van het brood spijt gekregen van haar daad, en door het wisselgeld te laten liggen, maakt ze het alsnog goed.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi kort verhaal. "Zou ze er eentje durven nemen?" Ze heeft naar mijn mening tijdens het wachten al wat snoepjes in haar jas/broekzak gedaan, maar na het betalen van het brood spijt gekregen van haar daad, en door het wisselgeld te laten liggen, maakt ze het alsnog goed.
Ja, dat was het :) en dank je om te lezen Rich. Het is kort, heel kort hé :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn wel eens forumleden die nog meer minimalistisch gaan, als je met een paar woorden of je verhaal weet over te brengen, is dat toch prima.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal zou duidelijker zijn als ze de snoepjes in haar jaszak fijnkneep, misschien? Nu kan het zijn dat ze het brood toch maar niet kocht en in plaats daarvan snoepjes. Goed het karakter neergezet van het meisje.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind groei sowieso mooi. De groei van zelfbewustzijn, de groei van spijt, de groei van het negeren van de korstjes. Mij is altijd verteld dat door kapjes te eten mijn borsten tot volle ontwikkeling zouden komen. Mijn moeder was niet zo poëtisch aangelegd.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De uitdrukking korstjes en borstjes ken ik. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen denken dat het fout is. Nee dus. Lekker kort stukje.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nicole. Het was eigenlijk haar eerste en enige keer :) of zo zag ik het toch @Odile: In mijn hoofd bleef ze de snoepjes eigenlijk gewoon vasthouden in haar hand. @Dana, dank je voor je reactie. Ik vind groei op zich ook heel mooi. We groeien op zoveel verschillende vlakken, de hele tijd... Wat zijn kapjes? @Jan: dat denk je héél goed :) @schrijvenmaar en Tja: dank je

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lili, een koddig verhaaltje door je korstige borstjes. ik begreep dit wel toen ik het las en ook de innerlijke strijd waar het meisje aan ten prooi viel. Hoop dat het goed met je gaat! Jeweetwel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een schattig verhaal, leuke uitdrukking ook. Mij werd altijd verteld dat ik sterk en groot zou worden van de korstjes. Graag gelezen :thumbsup:.