Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #44 - De klus

‘De eerste is altijd lastig,’ hoor ik mezelf zeggen, ‘maar bij de meesten went het na een paar jaar.’ De jongen kijkt me onzeker aan. Op zijn gezicht is nog een verdwaalde puist te vinden. Ik was net zo jong als hij nu is toen ik begon. De mannen van die tijd hielden toen hetzelfde praatje tegen mij. ‘Je moet altijd zorgen dat je je tegenstander goed kent. Heb je uitrusting op orde. Wis elk spoor uit. Wees zorgvuldig. Wanneer je gepakt wordt ken je ons niet en kennen wij jou ook niet. Begrepen?’ Hij knikt benauwd. Ik zie dat het mes trilt in zijn hand. Ik herinner me mijn zenuwen. Bij mijn eerste stond ik te trillen op mijn benen. Het liefst was ik weggerend, maar ik bleef rustig. Dat was wat ik moest doen als ik later bij de grote jongens wilde horen. Ik hield vol en raakte mijn zenuwen kwijt. Nu ben ik de grootste. ‘Je weet wie je moet hebben?’ Hij knikt. ‘Onthoud altijd waarom je slachtoffer dood moet. Dat maakt het moorden makkelijker.’ Hij staat op. ‘Wil je later bij ons horen? Wil je aan de top staan?’ Hij knikt, zijn ogen zijn groot. ‘Bewaar dan je kalmte. Raak niet in paniek. Je moet erin groeien in dit beroep. Het went, ik meen het.’ Ik groeide snel. Alleen de eerste weken was ik nerveus. Daarna genoot ik van de macht die ik had. ‘We houden je in de gaten, doe geen domme dingen.’ Hij schudt zijn hoofd. ‘Succes.’ Hij loopt het gebouw uit. Ik kijk hem na. Hij is nog zo’n jonkie, nog zo onervaren. Ik steek mijn welverdiende sigaar op. Ik kijk door de glazen deuren naar Harry en Peter. Alleen vandaag hoef ik dit bedrijf nog met ze te delen. Daarna zal ik de enige zijn aan de top. Ik ben benieuwd hoe de nieuweling het zal doen. Voor hem zal het een ultieme test zijn. Ik heb die proef allang doorstaan.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Anne, wat een inspiratie heb jij opgedaan! Ik ben benieuwd waar? }) Een goed geschreven verhaal. Je hebt de spanning goed opgebouwd aan het einde is exact duidelijk hoe en wat. Het vergelijk met het groentje is goed gevonden om zo het verhaal van de HP te vertellen! :thumbsup: Ongelooflijk knap hoe je jezelf iedere week weer overtreft. Heerlijk vind ik het, om jouw groei in schrijven mee te mogen maken door je te mogen lezen! Dank je wel! :{}

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Anne, wat een inspiratie heb jij opgedaan! Ik ben benieuwd waar? })
Goh. Ik zou het niet weten. :rolleyes:
Een goed geschreven verhaal. Je hebt de spanning goed opgebouwd aan het einde is exact duidelijk hoe en wat. Het vergelijk met het groentje is goed gevonden om zo het verhaal van de HP te vertellen! :thumbsup: Ongelooflijk knap hoe je jezelf iedere week weer overtreft. Heerlijk vind ik het, om jouw groei in schrijven mee te mogen maken door je te mogen lezen! Dank je wel! :{}
:o, ik ben hartstikke blij dat ik dit forum heb gevonden. Door mensen zoals jij blijf ik aan het schrijven, anders was ik waarschijnlijk allang weer gestopt. Bedankt voor je lieve reactie! :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zat er van regel één meteen in. De opbouwende spanning, de directe vertelstijl van de HP en het compacte, veelzeggende verhaal. Je groeit inderdaad elke week, Anne en je hebt nog zoveel vooruitzichten. Vooral doorgaan!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met Marietje eens dat dit goed in elkaar zit, Anne
Dankjewel!
Zat er van regel één meteen in. De opbouwende spanning, de directe vertelstijl van de HP en het compacte, veelzeggende verhaal. Je groeit inderdaad elke week, Anne en je hebt nog zoveel vooruitzichten. Vooral doorgaan!
Dankjewel voor je complimenten :).
maar ik denk dat Anne te jong is om Barry Stevens te kennen of niet?
Klopt :). Maar ik heb hem even gegoogeld. Ik zal vooral doorgaan ;).

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik was net zo jong als hij (is) toen ik begon. " Ik dacht even dat je nog bij de vorige opdracht was, Anne :) Met veel plezier gelezen! En je bent ook nog sneller dan Johanna! (Zou ze haar geduld aan het oefenen zijn?)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, Zoals Bart zegt. ik dacht even dat ik in de voorgaande opdracht was :). Bijzonder spannend verhaal. Ik denk dat hier makkelijk een langer verhaal in zit. @Bart, Johanna ontvangt iedere keer boodschappen die haar van het schrijven afhouden.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Anne, Wat ben je snel klaar deze keer. Mooi verhaal. Had ook zomaar in de vorige opdracht kunnen zitten maar de groei is duidelijk. Ik sluit me graag aan bij de vorige lovende commentaren. Heel graag gelezen hoor!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen verhaaltje voor onschuldige pubers Anne! Goed geschreven! Ik struikelde alleen net als Bart even over: 'Ik was net zo jong als hem...' -> 'net zo jong als hij...' Het kan gebeuren, maar haal 'hem' er maar snel uit want het is zonde van je verder zo strakke en spannende verhaal. Het zit heel goed in elkaar! (Misschien alleen nog: Ik kijk hem na i.pl.v. achterna.) Graag gelezen en complimenten voor je groei! :) :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, wat een goed verhaal. Mooie spiegeling door terugblik verleden hp. Heel,knap gecomponeerd. Één taaldingetje: "Ik was net zo jong als hem toen ik begon." hem> hij (zo jong, als hij was)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, spannende opbouw! Ik snap de clou alleen niet. Iedereen heeft het over HP? Zal aan mij liggen, maar ben nu wel heel benieuwd waar dit verhaal over gaat...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, spannende opbouw! Ik snap de clou alleen niet. Iedereen heeft het over HP? Zal aan mij liggen, maar ben nu wel heel benieuwd waar dit verhaal over gaat...
@iranavr Ik moet een beetje grinniken. Heb je 'Harry en Peter' geïnterpreteerd als een link met Harry Potter?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik was net zo jong als hij (is) toen ik begon. " Ik dacht even dat je nog bij de vorige opdracht was, Anne :) Met veel plezier gelezen! En je bent ook nog sneller dan Johanna! (Zou ze haar geduld aan het oefenen zijn?)
Ik had net 15 verhalen gelezen van #43 :nod:. Ik zal de zin aanpassen. Het is altijd al mijn doel geweest om een keer de eerste te zijn :D.
Zoals Bart zegt. ik dacht even dat ik in de voorgaande opdracht was :). Bijzonder spannend verhaal. Ik denk dat hier makkelijk een langer verhaal in zit.
Dankjewel :).
Mooi verhaal. Had ook zomaar in de vorige opdracht kunnen zitten maar de groei is duidelijk. Ik sluit me graag aan bij de vorige lovende commentaren. Heel graag gelezen hoor!
Bedankt voor je aardige reactie.
Geen verhaaltje voor onschuldige pubers Anne! Goed geschreven! Ik struikelde alleen net als Bart even over: 'Ik was net zo jong als hem...' -> 'net zo jong als hij...' Het kan gebeuren, maar haal 'hem' er maar snel uit want het is zonde van je verder zo strakke en spannende verhaal. Het zit heel goed in elkaar! (Misschien alleen nog: Ik kijk hem na i.pl.v. achterna.) Graag gelezen en complimenten voor je groei! :) :thumbsup:
Dankjewel voor je complimenten. De zin zal ik aanpassen :). Ik zal ook ik kijk hem na aanpassen. Het is tenslotte nakijken en niet achter nakijken.
Je spiegelt het verhaal/groei van de HP heel mooi aan het jonkie. Goed gedaan!
Bedankt :)!
wat een goed verhaal. Mooie spiegeling door terugblik verleden hp. Heel,knap gecomponeerd.
Dankjewel voor jou reactie :). Het taaldingetje wat je opmerkte wordt aangepast.
@Anne, spannende opbouw! Ik snap de clou alleen niet. Iedereen heeft het over HP? Zal aan mij liggen, maar ben nu wel heel benieuwd waar dit verhaal over gaat...
Dankjewel voor je reactie. Ik denk niet dat je de afkorting HP kent, het staat namelijk voor hoofdpersoon. Mijn hoofdpersoon heeft samen met Harry en Peter een soort 'bedrijf'. Ze liquideren er mensen in opdracht. Hij is in de rol van baas gegroeid. In het verhaal praat hij tegen een jongen die nog in zijn tienerjaren zit. Hij gaat werken voor het bedrijf van mijn hoofdpersoon. Mijn hoofdpersoon bereidt hem voor op zijn eerste moord. De hoofdpersoon is ook ooit begonnen met zijn eerste moord, daar blikt hij op terug. De groei die hij heeft doorgemaakt is van zijn eerste moord tot aan de één van de hoogte bazen van het bedrijf. Hopelijk snap je het nu beter.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo kun je ook groeien als karakter... Het hoeft niet altijd de goede kant op te gaan. Er zit spanning in het verhaal omdat je je afvraagt hoe het verder gaat. Toch, je roept de vraag op of het gaat lukken met de eerste moord van de jongen en beantwoordt die vraag niet erg duidelijk. Ik begrijp er niet met zekerheid uit dat de jongen de collega's van de hp moet omleggen. Klopt dit?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij is letterlijk over lijken gegaan om zijn huidige positie te bemachtigen. Ik vond het eigenlijk jammer dat je maar 350 woorden had. Ik zou graag het vervolg ook gelezen hebben.;

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goed verhaal over pure slechtheid. Dat jonkie zal wel groeien, ja.
Klopt, dat zal hij inderdaad. Bedankt voor je reactie.
Zo kun je ook groeien als karakter... Het hoeft niet altijd de goede kant op te gaan. Er zit spanning in het verhaal omdat je je afvraagt hoe het verder gaat. Toch, je roept de vraag op of het gaat lukken met de eerste moord van de jongen en beantwoordt die vraag niet erg duidelijk. Ik begrijp er niet met zekerheid uit dat de jongen de collega's van de hp moet omleggen. Klopt dit?
Ja, dat klopt. Hij wil de macht voor zichzelf alleen. Hij gebruikt het jonge broekie om zijn collega's om te leggen.
Zo Anne, het leek wel even of ik in de vorige opdracht terecht was gekomen.. Poeh. Goed geschreven, krachtig verhaal.
Dankjewel voor je aardige reactie.
Hij is letterlijk over lijken gegaan om zijn huidige positie te bemachtigen. Ik vond het eigenlijk jammer dat je maar 350 woorden had. Ik zou graag het vervolg ook gelezen hebben.;
Wie weet komt dat ooit nog, ligt aan de volgende opdracht ;). Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend geschreven net of je het zelf hebt meegemaakt. Knappe opbouw met open eind. Ben ook benieuwd naar het vervolg, Nu maar hopen dat de volgende opdracht hier op aansluit. Maar je schrijft zo goed misschien kun je het een beetje sturen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lekker vlot geschreven. Ben je nu een echte grote jongen? :D Of hoeven we nog niet voor jou op de loop te gaan? O nee, daar heb jij je personeel voor.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, ik was je niet vergeten. De laatste twee zinnen hoeven niet van mij; je tekst had al gesproken. Je bent het prototype van een groeiwondertje. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend geschreven net of je het zelf hebt meegemaakt. Knappe opbouw met open eind. Ben ook benieuwd naar het vervolg, Nu maar hopen dat de volgende opdracht hier op aansluit. Maar je schrijft zo goed misschien kun je het een beetje sturen
Dankjewel voor je reactie. De nieuwe opdracht staat erop en ik ben druk aan het nadenken. Wie weet...
Ben je nu een echte grote jongen? big grin Of hoeven we nog niet voor jou op de loop te gaan? O nee, daar heb jij je personeel voor.
Daarom. Ik zeg dat ik een grote jongen ben en geef bevelen uit aan de kleintjes terwijl ik nog even achterover leun met een sigaar en een whiskey.
Je bent het prototype van een groeiwondertje. :)
:o