Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het egocentrisch mens (43)

Ik kende mezelf niet zo goed en droeg vele maskers. Het enige spel dat mij boeide was anderen bekritiseren en manipuleren. Op een dag veranderde mijn leven compleet, alle zekerheden werden weggeslagen en deden mij schudden op mijn grondvesten. De angst sloeg toe in alle hevigheid en overheerste mijn denken en gevoel. Ik was in complete paniek. Mijn denkbeeldige veiligheid was verdwenen. Ik had geen job meer en was ook niet meer van de jongste. Ik had gefaald en was verbitterd en vol zelfmedelijden. Deze situatie zette zich voort in de volgende maanden. Ik zakte steeds dieper in die negatieve spiraal. In de donkerste nacht van mijn leven liet ik de angst in volledige overgave toe. De pijn en verdriet kwam naar boven maar ik liet het toe. Na deze intense tijd van voelen en ervaren voelde ik mij lichter en meer in harmonie met mezelf. Ik besefte dat de angst, de woede en de bitterheid verdween. Ik voelde mij vrij. Ik realiseerde mij dat ik tal van mogelijkheden had om mijn leven kleur te geven. Toch had ik eerst nog wat zelfonderzoek te doen. Vooral mijn medemens met liefde en begrip aanvaarden en respecteren was mijn uitdaging. Het werd zelfs een passie. Hoe meer ik met liefde alles ging bekijken en voelen, hoe gelukkiger ik zelf werd en hoe meer liefde ik voelde voor mezelf. Zelfliefde is noodzakelijk om liefde te kunnen geven en te ontvangen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum ezra :). Je schrijft nogal opsommend. Ik denk dat dat vooral komt omdat je elke zin op een nieuwe regel begint. Doe je dat expres? Fijn dat hij de liefde vond.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ezra, je kunt de zinnen gewoon achter elkaar door laten lopen. 'Op een dag veranderde mijn leven compleet', waardoor was dit precies? De manier waarop dit geschreven is, is een vertellende/opsommende stijl. Je gebruikt geen dialoog in het verhaal b.v. of iets van de omgeving, details enz. Je zou het hiermee enorm kunnen verlevendigen. Wellicht een leuke uitdaging om het bij te schaven? Verder graag gelezen :thumbsup: