Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#43 - AA

Goedenavond. Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Sabrina en ik ben een alcoholistische tovenares. Van een gezelligheidsdrinker op de vrijdagavond ben ik veranderd in een levensgevaarlijk probleem. Vorige maand bijvoorbeeld. Ik was hartstikke dronken en ik wilde voor de grap mijn buurman in een kikker betoveren. Altijd lachen. Kon de buurvrouw hem weer tot haar lieve prinsje kussen. Maar door mijn dubbele tong versprak ik me. Ik zei dus flikker. Hebben jullie in de krant gelezen over dat weeshuis? Een keer per week ga ik naar dat weeshuis en dan tover ik brood voor alle arme kindertjes. Het begon allemaal voorspoedig. Maar toen ik dus mijn spreuk wilde opzeggen ging het weer eens mis. Hokus-pocus-pilatus-pas ik wou maar dat er dood was. Ik vertel maar niet hoe het eruit zag. Drank maakt meer kapot dan je lief hebt. En met de liefde gaat het ook al niet meer. Hij is weg sinds gisteren. Zelf weggegaan in de eerste instantie. Toen ik zijn hond Sjaan per ongeluk had omgetoverd in een banaan was de maat vol. Met een koffer vol kleren en zijn banaan vertrok hij. Het werd het een beetje een rare toestand. Drank in de vrouw en wijsheid in de fles, laat maar zeggen. Dus toen heb ik hem ook omgetoverd in een banaan. Hij was zo lekker als hij eruit zag. Sjaan ook trouwens. Maar toen ik vanmorgen in de spiegel keek en dacht aan de voorgaande avond vond ik het niet meer zo grappig. Een verlopen eenzame geblondeerde slechte heks keek me aan. Ik wil dit niet meer. Alsjeblieft, willen jullie mij helpen om terug te veranderen in de vrolijke ongecompliceerde Sabrina die ik altijd was?

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johanna! Wat een ontzettend leuk verhaal, ik moest al vrij snel in het verhaal glimlachen! Altijd goed natuurlijk. Maar diep van binnen ben ik een nare taalheks, en ik kan me er toch niet van onthouden om het ene regeltje waar ik over struikelde te benoemen. "Het werd het een beetje een rare toestand" in de vierde alinea. "Drank in vrouw en wijsheid in de fles" -> Ik mis een 'de' voor de vrouw. Ik wens Sabrina heel veel succes met haar drankprobleem. Misschien moet ze maar op een dieet van bananen, je weet maar nooit! In ieder geval heeft dit verhaal me heel nieuwsgierig gemaakt naar Sabrina en welke vage, vreemde en verschrikkelijke avonturen ze nog verder in haar leventje gaat beleven. Bedankt voor het lachen!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B. Laat Sabrina een paar afleveringen vd naar haar genoemde tv- serie zien, dat zal haar zo opfleuren dat ze de fles zal laten staan. Succes (alles komt goed)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna Wat een heerlijk verhaal, ja, gelukkig kom er mee weg :)
Ik heb nog niet op jouw verhaal gereageerd. Daar heb ik het wat moeilijk mee. Dus daar kan ik heel naar reageren, misschien.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@johanna eigenlijk een triest verhaal, toch met veel plezier gelezen. konden we allemaal maar een beetje toveren, wie weet ziet de wereld er dan beter uit, alleen zonder drank dan he. wat het lezen ook prettig maakt vind ik is dat het verhaal opgedeeld in alinea's.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Vonnisch, Dank je voor jouw reactie. Ik heb een de toegevoegd. Fijn dat je mijn verhaal kon waarderen. @Jan P., Je hebt gelijk. Sabrina was in het verleden natuurlijk best een lekker wijf. Maar ja, ondergaan aan je eigen succes. Het schijnt te gebeuren. Dank je voor jouw reactie. @Nicole, Toveren zonder drank is wel zo veilig. Gelukkig beleefde je plezier aan het verhaal. Want het is inderdaad een verrekte treurig verhaal. @RichardOtten en Zweeds (gladde vis)buffet, Je hebt inderdaad hééérlijk geluk dat je er mee weg komt, ja, dat klopt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dit is echt lachen. Ik vind een paar biertjes op de vrijdagvond juist relaxed en doe geen mens kwaad. Op andere avonden trouwens ook niet. Een heerlijk verhaal, tovenares. We sporen echt niet, hè? Het ligt niet aan ons maar aan de coaches, hoewel dat ontkent wordt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, Het is inderdaad een verhaal om te lachen ondanks alle triestheid. Ik denk zelfs het meest belachelijk slechte verhaal ooit. Maar wat moet je als je Sjaan - banaan en kikker - flikker niet meer uit je hoofd kunt krijgen? Opschrijven dan maar. Mooi dat het goed viel. Net zoals een biertje op de vroege ochtend :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een nonsens verhaal, in positieve zin bedoel ik dat dan. Maar knap gedaan. Ik zit me suf te piekeren, wat ik met deze opdracht moet. Het is vrijdagavond bijna, proost en geniet!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe is het?
goed. moe, maar gelukkig gelukkig zijn mijn kinderen makkelijk gelukkig ben ik makkelijk jan steen zou hier zijn hart kunnen ophalen

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed dat jij het stukje lallend hebt geschreven. :D Het leest alsof ik dronken ben, niet dat ik weet hoe dat voelt. ;) De toverspreuken kikker-flikker en brood-dood kan ik volgen maar met welk woord versprak de HP zich toen ze zei banaan, wat wenste ze voor Sjaan? - Hocus spocus pilatus pas ik wou dat de hond een ???aan was? - Je schreef dat jouw inspiratie niet verder kwam dan deze rijm woorden en omdat het eerste gedeelte met humor, vlot geschreven is, en het tweede gedeelte minder sterk is, zie ik dat helaas terug in jouw verhaal. :( Sorry! Dronken worden staat nog op mijn bucketlist! Nu ik lees wat er mis kan gaan, staat het weer onderaan. :rolleyes: Ps. Misschien volgende week toch sneller plaatsen zodat je minder kan nadenken? :p

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed dat jij het stukje lallend hebt geschreven. :D Het leest alsof ik dronken ben, niet dat ik weet hoe dat voelt. ;) De toverspreuken kikker-flikker en brood-dood kan ik volgen maar met welk woord versprak de HP zich toen ze zei banaan, wat wenste ze voor Sjaan? - Hocus spocus pilatus pas ik wou dat de hond een ???aan was? - Je schreef dat jouw inspiratie niet verder kwam dan deze rijm woorden en omdat het eerste gedeelte met humor, vlot geschreven is, en het tweede gedeelte minder sterk is, zie ik dat helaas terug in jouw verhaal. :( Sorry! Dronken worden staat nog op mijn bucketlist! Nu ik lees wat er mis kan gaan, staat het weer onderaan. :rolleyes: Ps. Misschien volgende week toch sneller plaatsen zodat je minder kan nadenken? :p
Ik was hartstikke nuchter :). Het is gewoon een belabberd verhaal. Nu kan ik doen alsof het niet zo is, maar dat klopt niet. Vermoedelijk het slechtste verhaal ooit door mij geschreven (ik wil overigens niet zeggen dat ze normaal gesproken wel goed zijn). Ik had kunnen overslaan deze keer. Maar dat wilde ik ook niet. Zelf vond ik Sjaan banaan nog wel een beetje grappig. Daar ging het mis. Volgende week vermoedelijk beter. Of niet. Bedankt voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed dat jij het stukje lallend hebt geschreven. :D Het leest alsof ik dronken ben, niet dat ik weet hoe dat voelt. ;) De toverspreuken kikker-flikker en brood-dood kan ik volgen maar met welk woord versprak de HP zich toen ze zei banaan, wat wenste ze voor Sjaan? - Hocus spocus pilatus pas ik wou dat de hond een ???aan was? - Je schreef dat jouw inspiratie niet verder kwam dan deze rijm woorden en omdat het eerste gedeelte met humor, vlot geschreven is, en het tweede gedeelte minder sterk is, zie ik dat helaas terug in jouw verhaal. :( Sorry! Dronken worden staat nog op mijn bucketlist! Nu ik lees wat er mis kan gaan, staat het weer onderaan. :rolleyes: Ps. Misschien volgende week toch sneller plaatsen zodat je minder kan nadenken? :p
Ik was hartstikke nuchter :). Het is gewoon een belabberd verhaal. Nu kan ik doen alsof het niet zo is, maar dat klopt niet. Vermoedelijk het slechtste verhaal ooit door mij geschreven (ik wil overigens niet zeggen dat ze normaal gesproken wel goed zijn). Ik had kunnen overslaan deze keer. Maar dat wilde ik ook niet. Zelf vond ik Sjaan banaan nog wel een beetje grappig. Daar ging het mis. Volgende week vermoedelijk beter. Of niet. Bedankt voor jouw reactie.
Heey! Belabberd is het nooit! Tot nu toe heb ik van de minst geslaagde verhalen het meest geleerd. ;) Ik vind het knap dat jij het toch geplaatst hebt en met de figuurlijke billen bloot durfde! 'Komt goed, schatje!' :{} Tot de volgende opdracht! Fijn weekend! :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slecht verhaal? Ben je gek? Dit is perfecte proza, pur sang. Andere schrijvers doen er jaren over in hun carrière om zo'n verhaal te kunnen schrijven. Waar anders vind je een hond die Sjaan heet? "Drank in de vrouw en wijsheid in de fles, laat maar zeggen" Eén van de meest meesterlijke zinnen die ik in tijden gelezen heb. Dit is een heerlijk verhaal en vind dat je te streng voor jezelf bent. Voor wie Sabrina kent als de tienerheks zal genieten van de dubbelzinnigheid, de droge humor, het doelloze van het allemaal. Het zijn de verhalen die herinnerd worden, ze zullen zeggen "Weet je nog Johanna, nr 43, dat was me wat, he? Die Sjaan..."

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, niet met de billen bloot. Dat voelt een beetje ongemakkelijk zo op het internet :) Dank je voor de reactie. @RichardOtten, Dat klopt, het doelloze en zeker ook zinloze van alles is een mooi gegeven. Er zijn best honden die Sjaan heten. Echt waar. Bedankt voor jouw bemoedigende reactie, Richard Otten :) (ze zullen zeggen.... doet me denken aan zo'n flasback scene uit Dumb en Dumber. met een aansteker en zo)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddbrug, Inderdaad nonsens. Een slecht verhaal :). Opdracht alsnog geslaagd. @Allie, Mijn hoofd zit vol met gekkigheid. Daarom schrijf ik. @Nel, Dank je. @Mili, Het woord ludiek vind ik geweldig. Een fijne toeschrijving aan mijn vertelling :) Ik lees het ook vaak in regionale bladen. 'De ludieke actie van...blablabla... Mijn fantasie slaat daar altijd verschrikkelijk van op hol. @Schrijvenmaar, Mooi is dat. Makkelijk zijn is van cruciaal belang. Dat huishouden van Jan Steen viel natuurlijk ook heel erg mee.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie waanzin Johanna. Gelukkig heeft deze heks relativeringsvermogen. Ze komt er vast wel overeen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik een 'Johanna' lees heb ik altijd het idee dat het jou geen enkele moeite kost om in één keer, in een paar minuten, je verhaal neer te zetten. Dat is een talent. Maar we doen hier geen wedstrijdje wie het eerste klaar is. Soms denk ik dat het beter is om je tekst een dag te laten rusten, en er dan nog een keer naar te kijken. (Kan ik zelf ook niet, hoor)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, Met de snelheid van het licht moet het weg. Eruit. Schrijven is inderdaad een proces van minuten in mijn geval. Maar ik probeer kalmer te worden en ooit op een dag dan lukt dat.