Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#42 Apekool

Als ik de winkel binnenstap, duizelt het me. Wat een verscheidenheid aan producten! Hoe moet ik nu in vredesnaam een keus maken? Ik kijk naar het boodschappenbriefje in mijn hand. Kiezen zou juist heel makkelijk moeten zijn, ik heb immers van tevoren al opgeschreven wat ik nodig heb? Op de een of andere manier is de keus die ik thuis gemaakt heb, niet bevredigend. Nu ik in de winkel sta, met zo'n duizelingwekkend aanbod, lijken de producten op mijn briefje veel te saai. Ik besluit een rondje te lopen en mijn opties te bekijken. Het valt me op dat ronde vormen oververtegenwoordigd zijn. Ik hou van rond en de natuur blijkbaar ook. Ik pak een tennisbal op en weeg hem in mijn hand. Dan hoor ik ineens een stemmetje in mijn oor: 'Niet doen hoor, veel te licht.' Van schrik laat ik de bal uit mijn handen vallen. Met een doffe plop valt hij op de grond. Ik kijk om me heen. Er is niemand te zien. Ik zou toch zweren dat ik mijn moeder hoorde praten. De winkelier heeft niets gezien. Ik loop verder, maar bij alles wat ik aanraak, hoor ik de afkeurende stem van mijn moeder. De voetbal is niet stevig genoeg, de stokken zijn te dik of te dun, de kleur sprankelt niet genoeg, om over die prijzen maar te zwijgen. Ik word er moedeloos van. Als zij het allemaal zo goed weet, waarom koopt zij het dan niet? Resoluut loop ik met mijn boodschappenbriefje naar de balie. 'Kan ik u helpen, mevrouw?' vraagt een vriendelijk winkelmeisje met een groen schort. 'Ik wil graag de producten die op dit briefje staan. Kunt u dat voor mij inpakken?' Ik merk dat ik paniekerig klink. 'Maar natuurlijk mevrouw.' Het meisje pakt het briefje aan en begint met afwegen. 'Welke had u gewild? Een rode, een boeren, een chinese, een spitse, of toch gewoon een bloem?' ___ Pff wat moeilijk. Ik heb geen idee of het een leuk stukje geworden is, ik ben allang blij dat ik iets op papier heb.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
HP wordt door de stem van haar moeder geplaagd. Duidelijk neergezet hoe HP een behoorlijk trauma heeft overgehouden aan haar misprijzende moeder. Veel verschillende koolsoorten ook. Knap gedaan, Allie.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allie, ik zie inderdaad dat je het er moeilijk mee hebt gehad. Het niet noemen van de producten gaat - vind ik - wat geforceerd in jouw verhaal. Des te meer te waarderen dat je toch een poging hebt gedaan. Was schrijven niet 1% inspiratie en 99% transpiratie?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allie, ik heb stellig de indruk dat je in een sportwinkel rondloopt want waar anders haal je ineens een tennisbal vandaan? Of je zou hem in je zak moeten hebben. Maar dan ga je door over een voetbal en stokken om te eindigen bij vele soorten kolen. Het kan aan mij liggen maar ik zie de samenhang niet zo. En zoals @Bart terecht opmerkt, je gaat er wel voor! Tot de volgende keer.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
AllieCalhoun, Je hebt het wel gedaan. Complimenten daarvoor. Mijn vingers bleven als roofvogels hangen boven het toetsenbord - geen prooi. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond het wel verrassend dat jij een groentewinkel met een sportwinkel vergeleek. Het idee is origineel maar de metafoor is helaas niet helemaal passend. Complimenten voor jouw lef om ondanks jouw eigen gevoel, het toch te plaatsen! :nod: Het is bijna weer woensdag... ;) :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ook al ben je niet je tevreden over het stukje, het leest wel lekker vlot. De tennisbal is inderdaad wat vreemd. Maar dat mag in een verhaal.