Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#41 Drie jaar geleden...

Drie jaar geleden… Het was 14 februari, Valentijnsdag. De dag waar ze nooit naar uitkeek. In het verleden had ze genoten van de aandacht, de kaarten en de bonbons. Maar nu had ze een hekel aan deze dag. Het was drie jaar geleden, maar het stond in haar geheugen gegrift. Alsof het gisteren was gebeurd. Ze waren uit eten geweest in een leuk klein restaurant. Ze had een mooie jurk aan en hij een pak, met de stropdas die zij had gegeven. Hij had teveel gedronken, teveel aangedrongen. “Nee, ik ben er nog niet klaar voor”, had ze gezegd. Maar hij bleef aandringen. Hij was nog wel zo netjes om haar naar huis te brengen. Geen kus; niet op haar mond, niet op haar wang. Hij was geïrriteerd vertrokken. “Na vijf maanden kunnen we toch wel sex hebben”, had hij gezegd. Ze was nog maagd, en dat wilde ze ook blijven, zeker nog een tijdje. “Was hij wel de juiste?”, dacht ze soms. Ze hing haar Jas op en wilde naar de trap lopen. Ineens ging de voordeur open, er stond een man in huis. Het was te donker om iets te zien, maar ze wist precies wie het was. Hij pakte haar beet en probeerde haar aan te verkrachten. Hij was te dronken, het lukte niet. Ze rook zijn adem nog lang nadat hij weg was. Ze deed aangifte, maar hij ontkende en beweerde zich niks van de vorige avond te kunnen herinneren. De politie kon niks voor haar doen. “Hoe moet ik hier ooit overheen komen?”, dacht ze. Het lijkt altijd onmogelijk, tot het gedaan is. Drie jaar, drie jaar geleden was het al. De dagen gingen snel, maar Valentijnsdag ging altijd langzaam. De dag leek eeuwig te duren. Hem had ze nooit meer gezien. Hij was verhuisd, maar ze wist waar hij woonde en zwoer wraak.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
micter. welkom hier. Een heftig onderwerp - je vertelt het een beetje afstandelijk. Misschien vanuit het heden schrijven (?) Nu is het een terugblik. deze zin klopt niet:
en probeerde haar aan te verkrachten

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi micter, welkom ook van mij. Het verhaal is heel duidelijk opgeschreven. Wel zou je meer kunnen tonen. Kijk eens hier op de site, zoek met de zoekfunctie naar 'show don't tell'. Dan kun je lezen hoe je schrijft zodat jouw lezer minder afstandelijk jouw verhaal leest. Nu klinken de zinnen meer als een mededeling. Ik ruik, proef en voel niet veel. Vaak hoor je dat je herhaling moet vermijden. Ik vond het hier mooi een en ander benadrukken. Het laatste stukje is een beetje een soort conclusie. Dit raden sommige schrijvers van schrijfboeken af, omdat het mooier is om af te sluiten met een doorlopend verhaal.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Door het verhaal heen proef ik haar trauma. Neem hem te pakken. (teveel - te veel) (seks - seks) (haar aan - haar) Welkom bij de Valentijnmensen, Micter. Dat heeft het ook, Nicole, maar wij maken er iets anders van.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Dankjewel voor de reacties. Ik ga me zeker nog inlezen op de website. Dit is mijn eerste verhaaltje dat ik ook ergens nu heb "gepubliceerd" ;-) Sorry voor de taal foutjes, het mag geen excuus zijn, maar ik schrijf met een Engels programma die niet alle woorden wilt/kan corrigeren...Ik heb (en ook iemand anders) er blijkbaar er overheen gelezen...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Engelsen doen aan sex, Nederlanders aan seks. Verschil moet er zijn. Wie leest niet over zijn eigen foutjes heen?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum, micter :). Een heftig onderwerp voor je verhaal. Je laatste zin maakt me nieuwsgierig, hoe gaat ze wraak nemen? Ik hoop je vaker te lezen op dit forum.