Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#41: Droomdate

Pfoe.. zoveel geschrapt... ben benieuwd of het nog overkomt :D ------------------------------------ Als de enige foto die ik van hem heb gezien enigszins waarheidsgetrouw is, dan staat mij een droomdate te wachten. Dat hij al drie minuten te laat is, staat hem echter niet zo goed. Zenuwachtig speur ik de stationshal af. Mijn telefoon trilt. Ik laat hem bijna uit mijn hand vallen. Teleurgesteld open ik het berichtje van Bianca. Doe niet zo eigenwijs, ga naar huis! “Jessica?” Ineens staat hij voor me. Ik kijk recht in zijn glanzende, bruine ogen. De tijd staat drie minuten stil. Ik knik en probeer mezelf staande te houden. Zijn lippen bewegen, maar ik hoor niet wat hij zegt. Hij legt een hand op mijn schouder en komt met zijn gezicht dicht naar me toe. Mijn bloed gutst door mijn lichaam als zijn warme lippen mijn wang raken. “Stond je al lang te wachten?” Ik schud mijn hoofd. “Een paar minuten.” Plus een half uur. Hij doet een stapje naar achteren en bekijkt me van top tot teen. Hij knikt goedkeurend. “Wow, je bent nog mooier dan ik dacht. Ik kan niet geloven dat je pas zestien bent.” Mijn wangen gloeien onder mijn dikke laag foundation. “Dat hoor ik wel vaker.” En het is niet waar. Ik ben veertien. Uit mijn tas klinkt het nieuwste nummer van Bullet for my Valentine. Ik druk Bianca snel weg. “Je moeder?” “Nee, mijn vriendin. Bijna hetzelfde.” Snel typ ik een berichtje. Het is oké. Ik bel je vanavond. “Wel lief dat ze zich zorgen om je maakt.” Ik haal mijn schouders op. “Ze zeurt. Ik kan heus wel voor mezelf zorgen.” Hij lacht. “Dat geloof ik ja. Zullen we een stukje lopen?” Ik knik en loop met hem mee. Mijn voeten protesteren. Waarom wilde ik ook alweer naaldhakken aan? Bij het stoplicht komt voor ons met piepende remmen een auto tot stilstand. Het portier zwaait open. Mijn date duwt me hardhandig naar binnen en komt naast me zitten. “Ogen dicht en je bek houden, slet.” Hij houdt een mes op mijn keel. “Nu ben je van mij.” Uit mijn tas zingt Bullet me toe. “No more lies, no more games. Is it too late to make a change?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaya, Mooi en fijn geschreven verhaal. Je hebt veel geschrapt schrijf je zelf, maar het verhaal blijft mooi overeind hoor. Wat mij betreft kan er zelfs nog een volledige zin weg: “Je had naar je vriendin moeten luisteren. Nu ben je van mij.” Zonder die zin is het nog sterker vind ik. Erg mooi en graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij betreft kan er zelfs nog een volledige zin weg: “Je had naar je vriendin moeten luisteren. Nu ben je van mij.” Zonder die zin is het nog sterker vind ik.
Hier ben ik het ook mee eens. Je denkt dat zelf al... Meeslepend geschreven

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gayalnidiya, Schrappen is juist goed. Er staat nu niets te veel. Elke zin heeft een functie. Het leest heel prettig. Goed gedaan.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een sterk geschreven verhaal maar mag ik een verbeterpunt aangeven? Uit jouw verhaal blijkt dat jouw HP slechts 14 jaar is, dat vind ik tegenstrijdig met haar gedachtegang in de eerste alinea. Zou een 14 jarige werkelijk opmerken dat hij al 3 minuten te laat is? Dan is ze als 14 jarige al heel desperate. Origineel het nummer in het verhaal verwerkt! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het schrappen heb je ongetwijfeld goed gedaan, want er staat een sterk verhaal. Goeie vlotte dialoog ook, waarbij voor de lezer het verschil tussen wat ze zegt en wat ze denkt gelijk duidelijk is. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff dat is niet leuk op valentijnsdag! Maar wel heel goed beschreven, sterk verhaal! De onschuld zit er goed in, het niks-doorhebben.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties @Marietje, ik kom in mijn werk regelmatig dit soort meisjes tegen, ik denk dus zeker dat een meisje van veertien al om drie over afgesproken tijd staat te stressen omdat hij te laat is. Zeker als ze al een half uur te vroeg was 'voor het geval hij misschien eerder zou zijn'. Wat het beeld wellicht sterker had kunnen maken was een gedachte als 'hij had zeker toch geen zin om me te ontmoeten', oid (ipv 'staat hem niet zo goed').

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een spannend verhaal, je voelt dat het misgaat, vooral op het moment dat haar vriendin belt, vind ik. Knap spannend! Het schrappen is goed gelukt, ik mis niets.