Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#40 de Stink-draak-gigantosaurus

Bor is op weg naar Momfer. Halverwege een kronkelpaadje hoort en ruikt hij iets engs. Hij durft niet verder en rent hard terug naar het hoofdbospad. Hij staat daar nog steeds trillend, zwetend en kwijlend van de spanning als Zaza Zebra, die studeert voor dokter, voor hem komt staan. "Bor, ben je ziek? Gaat het wel goed met je? Ga maar even zitten en vertel!" Geschrokken legt ze een pootje op zijn voorhoofd. Het voelt klam en koud. "Huuuuh," huilt Bor de Wolf en schudt zijn hoofd zodat wat kwijl in het rond vliegt. "D-daar is iets e-engs in het bos. Een d-dier dat ik nog nooit gezien heb. Huuuuh!" Zaza kijkt het paadje in waar Bor naar wijst. "Misschien is het een dier uit mijn bos,"denkt ze hardop. "Zijn er dieren die dit geluid maken in het Derde Dierenbos?" Bor laat een afschuwelijke brul horen en vervolgt: "En die meuren als een ziek stinkdier?" Zaza denkt diep na. "Nee, ik denk het niet." zegt ze dan. "Maar ik ben benieuwd. Laten we voorzichtig gaan kijken naar dat dier." En zo sluipen Bor de Wolf en Zaza Zebra van boom naar boom totdat ze halverwege het smalle paadje, naast elkaar geperst, achter een dikke eik staan. Zaza luistert aandachtig naar het ritmisch klinkende gegrauw, maar als dan de geur haar neus bereikt, worden haar ogen groot en galoppeert ze rap weer terug naar het brede pad, met Bor dicht achter haar aan. "Huuuuh. Wat is het, wat is het," huilt Bor de Wolf. "Ik heb nog nooit zoiets geroken, het ruikt naar sterke brand." zegt Zaza bang. Beiden staan hijgend het smalle paadje in te kijken. "Het is vast een draak," zegt Zaza trillend op haar poten. "Of een reuzen stinkdier," verzint Bor. "Of een dinosaurus die vuur kan spuwen," zegt Zaza. Bor knikt. "Een Stink-draak-gigantosaurus." Ze kijken elkaar aan en zeggen beïndrukt: "Wauw!" Ze staan nog steeds het bospad in te staren als juffrouw Ooievaar naast hen komt te staan en ook het paadje in kijkt. "Is dit een nieuwe sport of zo? Wie het langst met open mond doodstil kan blijven staan?" wil ze weten Zaza Zebra kijkt haar heel even aan. "Er zit daar een eng beest." "Een Stink-draak-gigantosaurus," vult Bor de Wolf plechtig aan. Juffrouw Ooievaar schiet in de lach. Ze lacht zo hoog en hard dat de tranen over haar wangen stromen. wordt vervolgd

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Feedback Het woord beindrukt ken ik niet. Bedoel je onder de indruk? .. als juffrouw Ooievaar naast hen komt staan ( niet te staan) Leuk, leuk verteld, ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Groetjes, Eva van Baar www.evavanbaar.nl

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook benieuwd naar het vervolg. Ik dacht zelf aan een leeuw, maar dat kan het niet zijn denk ik. Dan had ZaZa Zebra hem wel herkend...

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het woord beindrukt ken ik niet. Bedoel je onder de indruk?
Ik bedoel inderdaad 'onder de indruk' vervolg: Ik had het hele verhaal geschreven en dacht al dat ik over de 400 woorden kwam. En jawel: 957 woorden. Het eerste stuk heb ik samengevat in de cursieve regeltjes van dit verhaal. Ik zal het tweede stuk ook hier op zetten. Min de laatste twee regels, anders kom ik weer over het aantal woorden uit, en die regels zijn niet echt belangrijk.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maja, wat een ontzettend goed geschreven spannend verhaal! Ik zou alleen de titel veranderen. Nu geef je m.i. al een deel van de spanning weg. Met veel plezier gelezen!