#40 - Power to the Animals
Het beeld in Fabeltjesland ging op zwart. De monotone en geruststellende stem van Meneer de Uil was niet meer te horen.
Juffrouw Ooievaar liet van schrik haar kopje koffie op de grond vallen. Even verderop slaakte Isadora een kreet. Bor bedacht zich dat het geweld steeds dichterbij kwam. Heel Fabeltjesland zat op het puntje van de stoel naar het zwarte televisiebeeld te kijken. Na de langste vijf minuten uit het relatief vredige leven van de Fabellanders, was er weer beeld vanuit de FOS studio. Echter was het niet Meneer de Uil die in beeld kwam.
‘Best Fabellanders, hierbij een belangrijke boodschap, voor u, de normale dierheid. Mijn naam is Geertruida de Vredesduif. Onlangs heb ik een aantal belangrijke conclusies getrokken. Conclusies die van belang zijn voor het levensgeluk van alle Fabellanders.
Er is veel onenigheid in de wereld en er gebeuren barbaarse dingen. Dingen die niet diermaan zijn. We zijn allemaal op de hoogte van de verschrikkelijke moordpartijen die op dit moment in meerdere delen van de animatiewereld worden gepleegd. Daar mogen we onze ogen niet voor sluiten. En het klopt dat onze eikels minder waard zijn maar dat betekent niet dat ze niet meer mogen rollen. Het is nu, meer dan ooit, van belang dat we niet verbitterd en angstig raken! We moeten onze ogen ook openhouden voor alle mooie dingen. Denk eens aan al die gezellige middagen in het Praathuis. Aan het WK rondjes glijden op ijs. Aan de lammetjes die spoedig weer geboren gaan worden. Of wat denken jullie van het op handen zijnde voorjaar? Dat we allemaal weer fluitend naar buiten gaan om nieuwe nesten te bouwen. Pas als wij toelaten dat onze angst gaat regeren, krijgt onze angst een betekenis. Laten we proberen om onze dierschappij te redden door positief in het leven te blijven staan.
Lieve Fabellanders, negeer alstublieft mijn boodschap niet! Ik wil de FOS bedanken voor deze zendtijd. Power to the Animals!’
Opgelucht stond Juffrouw Ooievaar op om een stoffer en blik te pakken. Isadora streek haar paradijselijke vleugels weer in model. Bor besloot om naar het café te gaan voor een lekker borrel. Hij had lang genoeg Euroshopper bier gedronken.
Ja hoor! Dat idee kan ik dus
Bestaat er zoiets als
Ja, je geeft inderdaad een
@Johanna, actueel door de NOS
Johanna B, Mooie tekst en
Johanna B. Goed gevonden en
Zeer geëngageerd stukje
De fabeltjeskrant nodigt
Oh wat leuk en origineel!
@Marietje, Juffrouw Ooievaar
Johanna wat een goed stukje,
Een mooi stukje, Johanna,