Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 40 Uit de Fabeltjeskrant

Uit de Fabeltjeskrant Zoals gewoonlijk in het Grote Dierenbos, begon meneer de Uil zijn voordracht uit de Fabeltjeskrant met: ‘Lieve laptop- en iPod-kindertjes’ en las voor wat er die dag zoal in het uitgestrekte bos gebeurd was. Vandaag had hij weer niets bijzonders te melden. Alle bewoners waren ondertussen gestorven, op Zoef de Haas en juffrouw Ooievaar na. Van Momfer de Mol wist meneer de Uil het niet zeker. Hij woonde onder de grond en had zich in maanden niet laten zien. Ook had hij lang niets vernomen van Piet de Pad; die hield nu zijn winterslaap. Hij sloot af met: ‘Dag lieve gameboy-kindertjes. Slaap lekker. Oogjes dicht en snaveltje toe, durfde hij niet meer te zeggen, bang als hij was dat Zoef de Haas en juffrouw Ooievaar het zouden horen...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe waren al die bewoners gestorven dan? Ik raak een beetje in de war van dit verhaal. Laat de uil z'n mond maar snel dichthouden anders dan komt er geen verhaal meer bij deze week.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, je hebt een drakenverhaaltje geschreven. ;) Ik voel je stille verzet, je warse luimen. :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tragisch het is wel duidelijk dat de fabeltjeskrant verleden tijd is. Leuke toespeling op het woord kijkbuiskinderen, dat eigenlijk al in de jaren 70 een ouderwets woord was aangezien je toen al kleurentelevisie had.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve mensen, Zoals jullie gemerkt hebben had ik er deze week geen zin in. De Fabeltjeskrant ligt ver achter mij en vroeger heb ik er nauwelijks aandacht aan besteed. Slechts drie namen schoten mij spontaan te binnen: Uil, Haas en Ooievaar. Van Haas en Ooievaar wist ik niet eens welke functie ze vervulden. Ik heb me even op internet georiënteerd, maar merkte al gauw dat de aversie groeide. Mijn eerste gedachte was om Kukeleku de Haan, die kippenneuker, een hoerenkast te laten beginnen in het Grote Dierenbos, maar mijn alter ego vond dat geen goed idee; ik moest me wel een beetje gedragen. Toen heb ik de meeste bewoners maar laten uitsterven. Jantje van Leiden heeft me bij de begeleiding geholpen. Dank jullie allen voor het lezen. P.S. 1; Ik houd niet zo van die ingekaderde schrijfopdrachten. P.S. 2; Mili, ik kus jouw ‘warse luimen’ en Maddy jouw ‘uileballen’. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt ze gewoon laten sterven? Samen met Jantje van Leiden? Dat is nonchalant, Dos. Schrijvers zijn net mensen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt ze gewoon laten sterven? Samen met Jantje van Leiden? Dat is nonchalant, Dos. Schrijvers zijn net mensen.
Ze gingen vanzelf dood, Johanna. Echt waar. Jantje heeft me geholpen om dit leed makkelijk te verwerken.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tragisch het is wel duidelijk dat de fabeltjeskrant verleden tijd is. Leuke toespeling op het woord kijkbuiskinderen, dat eigenlijk al in de jaren 70 een ouderwets woord was aangezien je toen al kleurentelevisie had.
Maar ook dat was een 'buis' in die tijd.