Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #39 Jouw handje

Diepe groeven tekenen mijn hand, jouw kleine handje in mijn hand. Lopend door de grote stad begeleid ik je door de wereld, die voor jou nog zo groot en onvoorstelbaar is. Ik wijs je de mooie dingen, en hou mijn hand op voor gevaren. Samen zwaaien we naar onze vriendinnen, en dragen trots onze nieuwste winkeltas. We lachen en we zingen, en zwieren onze handen in de lucht. Ik wil je nooit meer loslaten, en ik zou willen dat het altijd bij me is. We slenteren door de grijze straten, met een regenbui op ons hoofd. Maar het kan me niet schelen. Want als een trotse moeder loop ik naast je, en is jouw kleine handje in mijn hand is het mooiste wat er is.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lopend door de grote stad begeleid ik je door de wereld, die voor jou nog zo groot en onvoorstelbaar is. .
Mooi stukje. Opmerking: 'lopend' en 'begeleid ik je' in dezelfde zin is teveel van goede. Kan je het niet zodanig herschrijven dat je maar 1 werkwoord hoeft te gebruiken? Ook 'de' wereld zou ik vervangen door 'een' wereld: bv. 'Ik begeleid je door de grote stad, een wereld die voor jou ...".

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lopend door de grote stad begeleid ik je door de wereld, die voor jou nog zo groot en onvoorstelbaar is. .
Mooi stukje. Opmerking: 'lopend' en 'begeleid ik je' in dezelfde zin is teveel van goede. Kan je het niet zodanig herschrijven dat je maar 1 werkwoord hoeft te gebruiken? Ook 'de' wereld zou ik vervangen door 'een' wereld: bv. 'Ik begeleid je door de grote stad, een wereld die voor jou ...".

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, daar haperde ik ook. Bedoel je dat het moet zijn: dat je altijd bij me bent, Indrany? Er staat een is te veel in de laatste zin. De kleine en de grote hand mooi weergegeven.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Verbinding met een kind. Vaak via de handen inderdaad. Ik vind dit een aangenaam geschreven tekst. Maar wel heb ik een beetje dezelfde onduidelijkheid als Joey en Tja: wat bedoel je met 'het'? Misschien het gevoel van het moment? Dat zou kunnen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geheel inspiratieloos al een tijdje en toch maar een poging gedaan. Ik neem de tips mee. 'Met "het" bedoel ik het gevoel tussen moeder en kind'. Je kind wil je natuurlijk nooit loslaten en je hoopt dat ze altijd zo lief en klein blijft. Dank je wel voor alle tips. Misschien bied de volgende opdracht meer kwaliteit.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi stukje tekst, Indrany. Het is misschien niet helemaal duidelijk, maar het heeft wel een duidelijke sfeer. Je hebt de liefde van de moeder voor haar kind mooi weten te verwoorden.