Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #39 - Havana hand lotion (Schrijfretraite deel 13)

   “ ... where the house, locally known as the Hopper House had stood for almost two hundred years. Officials say DNA-testing confirmed that the two bodies that were found at the scene, were those of dutch novelist Theo Verbeek and local thug David Crocker. Crocker had been released earlier this month from Maine State after completing a thirty-year sentence for a double homicide …”  
   “Mag het geluid wat zachter, darling? O, en wil je me die tube aangeven die op mijn nachtkastje ligt?” Suzanne Verbeek strekte zich uit op de ligstoel, op het balkon van haar kamer in het 'Hotel Nacional de Cuba'. Voormalig detective Andy Brennan, fris gedoucht en met een handdoek om zijn middel geslagen, zat op het voeteneinde van het kingsize bed, de afstandbediening paraat, geboeid te kijken naar de CNN rapportage op het zestig-inch-plasmascherm, waar helicopterbeelden toonden hoe de kustlijn van Maine, als gevolg van een bomaanslag, definitief was veranderd.     “Geen spijt?”, hij gaf haar de tube handcreme.      “Geen moment, darling. Dank zij ons wordt Theo onsterfelijk. Hij had zichzelf vroeg of laat toch wel te gronde gericht. De pers zal nu een legende van hem maken. Jij?”     “Ik? Spijt? Echt niet. Ik had het helemaal gehad met Cosijn & Co. Wat een raar bureau was dat! Aan de andere kant, zonder hen had ik jou niet ontmoet.”     Suzanne masseerde haar handen en bestudeerde haar vingers, haar knokkels en haar nagels. De verf en de terpentijn hadden hun sporen achtergelaten. Onwillekeurig moest ze denken aan de schilderijen die deze handen hadden gemaakt en die haar tijdelijke roem hadden gebracht. Met ‘Verborgen verlangen’, dat onlangs door het Met in New York voor meer dan drie ton was aangekocht, had ze destijds de internationale kunstwereld op z’n kop gezet. Dat zij er dankzij een louche manager nooit meer dan tweeduizend gulden voor had ontvangen, was een wond die bij elke verkoop weer werd opengereten. Haar roem verdween al snel naar de achtergrond toen ze ‘de vrouw van’ werd. Ze leefde in luxe, maar altijd in de schaduw. Als ‘de weduwe van’ en bovendien enige erfgenaam, zou ze haar plaats in de spotlights weer weten te vinden.     “Jij ook?” Ze gaf hem de tube weer terug, teleurgesteld dat hij zich inmiddels had aangekleed.    “Nee, dank je,” zei Brennan. Hij nam plaats in de ligstoel naast de hare, haalde uit een kokertje een stevige Partagas en stak er met zijn Zippo de brand in, “daar wordt mijn sigaar niet lekkerder van.” - - - Een Nederlands echtpaar op werkvakantie in New England. Zij schildert Edward Hopper-achtige landschappen. Hij schrijft een roman over een Nederlands echtpaar op werkvakantie in New England. Op zoek naar inspiratie worden extreme middelen ingezet. Dan loopt het allemaal een beetje uit de hand. Lees ook: deel 1 deel 2 deel 3 deel 4 deel 5 deel 6 deel 7 deel 8 deel 9 deel 10 deel 11 deel 12

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Amen! :thumbsup: Waar kan ik het gehele verhaal nog eens lezen om nog eens te genieten? :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, speciaal voor jou heb ik links geplaatst naar alle eerdere delen :) (En er moeten nog vast losse eindjes worden vastgeknoopt, dus ik ben er nog niet.)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, speciaal voor jou heb ik links geplaatst naar alle eerdere delen :) (En er moeten nog vast losse eindjes worden vastgeknoopt, dus ik ben er nog niet.)
Die eerdere delen heb ik allang gelezen maar ik wil 1 groot verhaal zien! Ik wacht keurig tot jij bent uit geknoopt! ;)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Door het voldoen aan de opdrachten zijn de onderlinge stukjes zo verschillend van perspectief, toonzetting, etcetera, dat ik ze niet 'aan elkaar' kan schrijven. Ik zou dan opnieuw moeten beginnen. En dan ben ik bang dat er van het plot niet heel veel over blijft.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Door het voldoen aan de opdrachten zijn de onderlinge stukjes zo verschillend van perspectief, toonzetting, etcetera, dat ik ze niet 'aan elkaar' kan schrijven. Ik zou dan opnieuw moeten beginnen. En dan ben ik bang dat er van het plot niet heel veel over blijft.
Daar zit een enorme uitdaging in! De verhaallijn is fascinerend en biedt zeker perspectieven. De basis voor een boek? ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga t ook proberen (een kort verhaal dan weliswaar) en mijn stukjes zijn nog veel minder belovend dan die van jou! Als ik t met mijn 'oogst' kan, kan jij t ook.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een intrigerend verhaal, Bart, dat inderdaad vraagt om een ruimere opzet. Hoeft niet meteen een roman te zijn. Enkele suggesties ter verbetering: ...haar hotelkamer in het 'Hotel ... - haar kamer in het 'Hotel ... ten gronde gericht - te gronde gericht terpentine - terpentijn (kunstschilder die met olieverf werken gebruiken terpentijn. Terpentine wordt gebruikt om moderne kunstharslakken te verdunnen.)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart? Ik wil graag reageren maar weet niet hoe. Dit fragment maakt inderdaad duidelijk onderdeel uit van een groter geheel. Dat je hebt geschreven tijdens die waanzinnige schrijfmaand in januari. Toch? En dat ik niet heb gelezen. Ik riek naar @janp. Oppakken, herschrijven, op je bek gaan, doorgaan, stilliggen, twijfelen, nog meer twijfelen, laten bezinken, janken, computer door het raam smijten, werken, hard werken, aan niemand meer laten lezen, vooral niet aan intimi, denken, de hele tijd eraan denken, er komen. Alle succes wens ik je toe.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oppakken, herschrijven, op je bek gaan, doorgaan, stilliggen, twijfelen, nog meer twijfelen, laten bezinken, janken, computer door het raam smijten, werken, hard werken, aan niemand meer laten lezen, vooral niet aan intimi, denken, de hele tijd eraan denken, er komen.
O gelukkig, ik dacht even dat jullie een boek wilden. ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken je stukjes van de januari schrijfmaand niet. Sorry, maar ik ga ze ook niet allemaal nog lezen :D. Ik vind het wel een mysterieus verhaal (en dat bedoel ik in positieve zin ;)). Ik ben benieuwd hoe zij haar man vermoord heeft. Ook wil ik graag weten hoe het verder zal aflopen met haar... :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een intrigerend verhaal, Bart, dat inderdaad vraagt om een ruimere opzet. Hoeft niet meteen een roman te zijn. Enkele suggesties ter verbetering: ...haar hotelkamer in het 'Hotel ... - haar kamer in het 'Hotel ... ten gronde gericht - te gronde gericht terpentine - terpentijn (kunstschilder die met olieverf werken gebruiken terpentijn. Terpentine wordt gebruikt om moderne kunstharslakken te verdunnen.)
Bart, het lijkt erop dat je deze verbetersuggesties niet gelezen hebt.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, het lijkt erop dat je deze verbetersuggesties niet gelezen hebt.
Ze waren inderdaad aan mijn aandacht ontsnapt, wederom dank!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken je stukjes van de januari schrijfmaand niet. Sorry, maar ik ga ze ook niet allemaal nog lezen :D. Ik vind het wel een mysterieus verhaal (en dat bedoel ik in positieve zin ;)). Ik ben benieuwd hoe zij haar man vermoord heeft. Ook wil ik graag weten hoe het verder zal aflopen met haar... :thumbsup:
Anne, ik heb in een reactie op Dos een korte samenvatting van het verhaal tot nu toe geschreven: http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/…

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
   “Geen spijt?”, hij gaf haar de tube handcreme.      “Geen moment, darling. Dank zij ons wordt Theo onsterfelijk. Hij had zichzelf vroeg of laat toch wel te gronde gericht. De pers zal nu een legende van hem maken. Jij?”     “Ik? Spijt? Echt niet. Ik had het helemaal gehad met Cosijn & Co. Wat een raar bureau was dat! Aan de andere kant, zonder hen had ik jou niet ontmoet.”     
Fantastisch hoe je de handcrème naar je hand hebt gezet ... Graag gelezen. Over het algemeen heb je ook de kunst van het dialogen schrijven onder de knie, lees ik. Schrap in bovenstaande dialoog de herhaling van het woordje 'spijt' ("ik? Spijt?) en je dialoog wordt nog sterker. Voor de lezer is het nog duidelijk genoeg waar de "Echt niet." naar verwijst, dat hoeft niet herhaald te worden. En ook: het is een wondE, met -e, geen wond. En helikopter schrijf je met een -k ...