Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 38 - Roodkapje - Grande Finale

Voor de lol gilt Roodkapje er nog harder op los; ze wil graag ‘hard to get’ spelen. Zij weet dat Wolf over een fortuin beschikt dat hij bijeen heeft gebracht door omaatjes te beroven. Hij slaat ze neer bij pinautomaten, besluipt ze in hun woninkjes en laatst had hij zo’n beverige graftak tuk op een begraafplaats. Dat hij ze dan halfdood achterliet, vond Wolf antiboeiend. Het ging nu eenmaal om de munten. De wind slaat onder het opbollend rokje van Roodkapje waardoor het kwijl uit Wolfs bek opspat tegen de bomen. Hij let niet op en struikelt over de plankwortels van een fladderiep. Zijn muil splijt in tweeën, zijn voortanden verbrijzelen. Hij stoot een ontzagwekkend gehuil uit waardoor Roodkapje subiet stopt met rennen. Zij nadert hem met rasse schreden, ziet zijn bebloede bek en denkt dat Wolf toch wel naar de tandarts had gemogen. Flemend drukt zij zijn wolvenkop tegen haar spannende dijtjes en zegt: ‘Ik zal je helpen Wolf, hoeveel schuift het? ‘ ************** Wolf snuift de geuren van het kindvrouwtje op waarna zijn testosteron op hol slaat. Ook loopt hij tegen de veertig en is hij het zat na zijn smerige rooftochten alleen in zijn besmuikte hol terug te keren. Natuurlijk heeft hij wel eens een del in zijn tengels die hij er uittrapt, na het smaken van kortstondige geneugtes, bij het krieken van de ochtend. Zulk soort mokkels beklijven hem niet. ‘Roodkapje’ teemt hij, ‘ik wil de wereld aan je voetjes leggen. Je weet dat ik meer dan genoeg geld heb dat ik graag met je wil delen.’ Roodkapje deinst ietwat terug al was het maar om de klodders bloed die Wolf uit zijn brakke bek in de rondte spuugt te vermijden. ‘Doe met mij wat je wilt, neem mij mee naar de tandarts, mag ik één gouden voortand en dan gaan wij samen shoppen. Jij koopt een glitterjurkje of twintig, je loopt al veel te lang in dit aftandse rode kleedje, ik koop een Armani-pak en ook een kilt en dan gaan wij samen in de Schotse hooglanden in een prachtige burcht wonen.’ Roodkapje bezwijkt bijkans onder deze magische en kapitaalkrachtige woordenvloed dat sluw door Wolf wordt opgemerkt. Hij gaat op zijn knieën en zegt: ‘Roodkapje, wil je met mij trouwen? Samen zullen wij de mooiste wolvenkinderen krijgen, getooid met een rood of gouden kapje.’ ‘Op een voorwaarde’ zegt Roodkapje, ‘ik wil dat oma ons bruidsmeisje is.’

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat er eens grof geschoffeld wordt in het sprookje van Roodkapje. Dat is jou wel toevertrouwd. :thumbsup: Is het vreemd dat ik nog nooit van 'temen' heb gehoord? Of het moet in het zwarte gat van Alzheimer zijn verdwenen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, een ding, als je maar om mijn schrijfsels kunt lachen. :) Ben ik ook blij. @Dos, waar was je nu? Ik heb je gemist bij de vorige opdracht, naar je uitgekeken en zag je maar niet. Ga me nu niet zeggen dat ik grof schoffel. :( Hoewel er wel een duimpje staat; je brengt mij in de war. Ik vind het ergens wel vreemd dat jij temen niet zou kennen. Nu wel? Alzheimer accepteer ik namelijk niet van je. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Roodkapje heeft haar oma voorlopig weer uit de bek van de wolf gehouden. De wolf lijkt me een autoritair type. Maar of dat het is? Ik weet het niet zeker. Een mooi verhaal is het in ieder geval.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Mili, Wolven die temen zijn met zekerheid niet te vertrouwen én toch zou ik mij niet laten pramen als ik Roodkapje was. Ik zou kiezen voor de Schotse hooglanden, voor een ruiten jurkje en lange kousjes tot net onder de knie. Ik zou de wolf de oren van zijn kop doedelzakken en al zijn fortuin opmaken, single malt drinken naar hartenlust en tierelieren met de leeuweriken... maar trouwen? Nee...ik zou hem liever op een mistige ochtend ergens in de buurt van Glen Nevis dumpen en mij een lekkere ridder zoeken (zou Robin Hood nog vrij zijn?) ;) Prachtig wat dat simpele sprookje hier allemaal op dit forum heeft teweeg gebracht. Jouw verhaal is opnieuw erg origineel en mooi en je gebruikt ook weer zulke prachtige woorden die beklijven. Ik ben jaloers op je woordenschat hoor! Vanavond kruip ik op mijn beurt in mijn besmuikte schrijvershol en tracht ik nog een stukje naar jou voorbeeld te schijven... en als het mij niet lukt, zal ik mij troosten met een single malt! Dat is het enige dat mij dan rest. :crybaby:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk. Jammer dat Roodkapje toestemt, anders had ik wel in haar plaats willen gaan. Ken je nog meer rijke wolven?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk sprookje en prachtig taalgebruik! Als ik dit zo lees verbleken die oude sprookjes tot een saai zinloos gedoetje. En natuurlijk steel je mijn hart met
ik koop een Armani-pak en ook een kilt en dan gaan wij samen in de Schotse hooglanden in een prachtige burcht wonen.’

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo prachtig geschreven Mili, ik ben ook jaloers op jouw woordenschat! En blij dat ik dit forum eindelijk heb durven betreden, dankjewel, ik geniet!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ryn: ik ken prammen maar niet pramen hoewel ik je volkomen begrijp. Het voorstel dat je doet, in de Schotse hooglanden met die kniekousjes, ik kwijl nu als de wolf, ik zou er zo aan beginnen. En dan de whiskey. Ik was er ooit, in dat prachtige land, en het maakte niet uit hoeveel ik ervan dronk, ik werd nooit kachel. En van Ierland werd ik ooit lyrisch. Roodkapje is inderdaad een hele leuke opdracht geweest. Dankjewel voor je feedback en onze uitwisseling. @Tja, ik hoef jou geen rijke wolven aan te reiken. Jij kent ze zelf zeker. ;) @Henny: Schrijf je ons nu een sprookje voor over Schotse mannen in kilten? Ik denk dat je dan een fantastische bundel krijgt; aan jou het te vertalen aan je geliefde. :) @Elyse: Fijn! Ik begreep dat je in het buitenland woont. Heerlijk toch om dan van je eigenste moerstaal, die je zelf zo mooi opschrijft, te genieten. @Anne: ben je ook zo benieuwd wat Henny's laatste opdracht van deze maand zal zijn? Ik heb een stil vermoeden ...

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn late reactie is geenszins het gevolg van desinteresse, integendeel. Helaas veroorzaakt elk lachsalvo een hoestbui waar de zeeleeuwen op Pier 39 in de haven van San Francisco jaloers op zouden zijn. En dat vertraagt wel. Wat een prachtige cadans in: "beverige graftak tuk op een begraafplaats"!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn nog latere reactie is ook geen desinteresse, de tijd was ruim gevuld met teveel van alles. Wat heb genoten ik van deze Mili story. En gelachen, veel gelachen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne: ben je ook zo benieuwd wat Henny's laatste opdracht van deze maand zal zijn? Ik heb een stil vermoeden ...
Oh oh, een overzicht van 'wat wie wanneer en welke schrijfcoach' zou wel plezierig zijn. Ik geef deze maand maar drie opdrachten, omdat ik eind januari al mijn aandacht aan mijn eigen cursus wil geven. Maar je bent natuurlijk daar ook van harte welkom :) Ik hoop in mei weer terug te komen op dit forum met een samenschrijfopdracht. Ik heb al een idee en verheug me erop dat uit te werken. Maar anders zou het natuurlijk over de Schot gaan, in zijn kilt.:)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, het is heftig dit jaar, de griep klauwt om zich heen en verwildert tot neerknuppelende infecties. Ik weet er alles van, blaf iedereen uit mijn omgeving weg en moest noodgedwongen aan de antibiotica. Behalve dat wij deze slopende ziekte delen, delen wij ook de door jou aangehaalde zin. Ik vond hem ook wel wat hebben. Word gauw beter! En dank je. @Madd, heb je niet aan de 'januari schrijfmaand' meegedaan? Het lukte mij niet gezien de volgende vallende ziekte (ik ben een echte dramaqueen). Maar je hebt genoten, schrijf je. En gelachen. Top, daar doe ik het voor. @Richard, Roodkapje gaat heus niet bevallen. Of het moet met een keizersnee zijn. @Henny, dank je voor je Roodkapje-opdrachten. Je hebt veel losgemaakt en wij hebben ons vol in de strijd geworpen. Ik lees dat je de 'samenschrijfopdracht' hebt opgepakt. Weet dat ik graag een setje met Ryn wil wezen. We hebben al min of meer een date. Het wordt rauw poëtisch ... Tot in mei! En raak de weg niet kwijt in al je peripetieën.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer heerlijk gelachen, vooral om dat rondspattende bloed en die tanden. Wa fijn dat opoe het bruismeisje mag zijn.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Mili, nee nee, ik raak de weg niet kwijt en ik ga niet van het pad af op zoek naar mooie bloemen. Leuk dat de Roodkapjeopdracht zoveel los gemaak theeft. Voor mei heb ik een leuk idee,alleen hoe ik het precies georganiseerd moet krijgen, is nog de vraag. Maar daar heb ik nog een paar maanden voor.