Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#36 Roodkapje: een 5 minuten vervolg

Een wolf. Een grote, bruine, harige wolf. Wanneer Roodkapje haar armpjes recht vooruit zou steken, kon ze hem zomaar aanraken. Dat is nog eens iets anders dan lieve bloemetjes! Roodkapje denkt, wat moet ik nu? Hard wegrennen? Dat is niet zo slim, die wolf rent veel sneller. Maar wie kan er vast beter praten dan een wolf? Hallo! Zegt Roodkapje. Bent u ook aan het wandelen? De wolf is best verbaasd. Al heel lang is er niemand zo vriendelijk tegen hem geweest. Hij gaat rustig op zijn wollen billen zitten en bekijkt het meisje aandachtig. Roodkapje slikt en gaat op een boomstronk naast de wolf zitten. Broodje? Van het sprookje weet ze dat het hele verhaal behoort te eindigen met stenen in de buik van de wolf. Dat vindt ze een naar idee. Wolven zijn ook maar dieren. Om iedereen een lang verhaal en een hoop ellende te besparen, dient er maar beter zoveel mogelijk brood in dat beest gestopt te worden. De volgende dag al kopt de wereldpers dat zowel de wolf als Roodkapje lak blijken te hebben aan conventies, oma ondanks haar ziekte nu zelf haar broodjes moet bakken, maar gelukkig nog wel samen met de jager die fles wijn heeft kunnen wegtikken op het feit dat de sprookjesboeken nu minder bomen kosten.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst natuurlijk welkom op het forum :). Grappig dat je met het sprookje aan de haal gaat, leuk gevonden. Je schrijft vrij vlot, het is prettig om te lezen. Goed gedaan dus! Doe je ook mee met schrijfopdracht #37? Daar zijn we nu mee bezig! ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Elyse en van harte welkom. Dat de wolf op zijn wollen billen gaat zitten, vind ik prachtig. Dat soort details maken je verhaal extra geloofwaardig en mooi. Je geeft een leuke twist aan het sprookje. Ik ben nieuwsgierig naar je volgende bijdragen op het forum.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Anne en Henny voor het welkom en het nieuwjaarscadeautje. De week van schrijfopdracht #37 is ook alweer bijna voorbij, ik loop wat achter. Maar ik ga het nog even proberen. Een fijn 2015!