Roodkapjes idee

Geschrokken draait ze zich om en ziet een politiewagen het pad opdraaien. Er stappen twee agenten uit, een man en een vrouw. De vrouw is nog jong, met blond haar. De man is veel ouder, met grijs haar en een bril. Ze komen naar Roodkapje toe. “Sta eens even stil, jij”, zegt de mannelijke agent. “We zagen je het bos in verdwijnen”, zegt de vrouw. “Ik ben agent Van Dam en mijn collega heet Verweij.” “Ik mag hier toch zeker wel gewoon wandelen”, zegt Roodkapje. “Ik ben op weg naar mijn oma”. “Ja, dat zeggen ze allemaal”, zegt Verweij. “Heb je een ID bij je?” “Wat bedoelt u?” vraagt Roodkapje. “Ik heb zoveel leuke ideeën”. “Geen brutale grapjes, meisje, je ID graag”, zegt Verweij. “Dat is je identiteitsbewijs”, zegt Van Dam vriendelijk. “Dat heb ik niet”, zegt Roodkapje, “ik weet zo ook wel wie ik ben”.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:-) Dit is ook een heel erg grappige versie. Heel erg van nu. Ook prettig om te lezen dat Roodkapje weet wie ze is. Het valt mij tegenwoordig op dat veel mensen geen flauw idee meer hebben van wie of wat ze zijn. Ik vind dit vlot en met humor geschreven.
10 januari 2015 - 15:49

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst welkom op het forum :). Het verhaal leest vlot weg. Het komt natuurlijk over en je hebt er goed de logica van het kind Roodkapje erin verwerkt. Het is met humor geschreven. Ik zou graag meer van je willen lezen :).
10 januari 2015 - 16:07

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, dank voor jullie reacties! Ik ben nieuw hier en het is erg leuk al die versies van dezelfde opdracht te lezen.Snap niet dat sommigen zoveel kunnen schrijven in 5 minuten. Ga ook 's kijken naar jullie bijdrage!
12 januari 2015 - 17:40