Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht#36: Roodkapje: een 5 minuten vervolg

Een wolf! Ze hd niet gedacht dat die zo snel al in Nederland zouden verschijnen. De wolf vraagt haar wat ze aan het doen is. Ze probeert zo vriendelijk mogelijk antwoord te geven. Ze wil hem liever niet boos maken. Ik zag een paar mooie bloemen. Vind je ze niet prachtig? Ik maak er een mooi boeketje van....Wil jij ze hebben? De wolf kijkt naar het mandje en wat erin zit. Hij knikt ernaar. Je had vast andere plannen. Roodkapje weet nu niet zo goed wat ze zal zeggen. Ik wilde een beetje gaan picknicken. Met bloemetjes erbij is dat nog net wat gezelliger!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Klaartje Gras, Je eerste bericht - en al lid sinds 2011! Dit stukje is een heel compacte vertelling. Probeer Roodkapje en de Wolf echt met elkaar te laten praten. Gewoon nog een keer meedoen :) succes!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een picknick! Ik weet niet zeker of het bij een picknick blijft of dat er snodere plannen in de lucht hangen. Spannend dus. Je brengt verschillende lagen aan in je verhaal. We weten wat er omgaat in de hoofden van de twee personages. Er hangt spanning in de lucht. dingen die gezegd worden zijn niet altijd de dingen die in de hoofden van het persoange omgaan. Duistere bedoelingen? Of is dat teveel mijn interpretatie?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten :)! Ik denk ook, net als Henny, dat er meer aan de hand is. Ik geloof dat er tijdens die picknick meer gaat gebeuren. Spannend! Ik vind het mooi hoe je het onschuld van Roodkapje laat zien door haar de bloemen aan de wolf aan te bieden. Hierdoor merk je dat ze hem niet wantrouwt. Ik ben erg benieuwd wat er verder zal gebeuren en ik hoop meer van je te lezen hier! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
- Ik wilde een beetje gaan picknicken - Ik weet niet of je dat opzettelijk hebt geschreven of dat het wellicht spreektaal is, maar ik vind het briljant. Ik krijg het idee dat deze Roodkapje een verleidster is. Volgens mij ziet ze de wolf wel zitten. Beetje picknicken, wijntje erbij en een aardbeitje in chocolade.... Dat wordt een gezellige bende daar in het bestialiteitenbos. Fantasierijk verhaal. Tot een volgende opdracht!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zet vooral het personage van Roodkapje duidelijk neer. Ze kent het gevaar al en probeert snel te bedenken wat de beste reactie kan zijn. Ik vind het mooi gedaan.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een wolf! Ze hd niet gedacht dat die zo snel al in Nederland zouden verschijnen. oo, wat goed gevonden. Ik weet niet of het je bedoeling was, maar ik moest er hardop om lachen. Ik zag meteen Roodkapje op de heide lopen. Jammer dat in de opdracht 5 minuten stond. Ik wil nog wel verder lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was al hooked bij de eerste zin, want we weten allemaal dat wolven terug dreigen te komen in Nederland, maar in jouw verhaaltje was hij er eerder dan verwacht.