Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#36-Roodkapje

Geschrokken draait ze zich om, maar gelukkig is het slechts een schaap in wolfskleren. Die blaat haar aan en verwaardigt zich zelfs haar te helpen met bloemetjes plukken. Samen brengen ze die naar haar oude grootmoeder, die sinds een tijdje bedlegerig is. Terwijl Roodkapje een vaas zoekt, legt het schaap zijn wolfskleren af en kruipt bij oma in bed. Samen genieten ze van de meegebrachte etenswaren en drinken er een lekker glaasje wijn bij; Roodkapje geniet van haar limonade met een rietje. Ze pakt haar fototoestel en maakt er gauw een selfie van – oma en het schaap staan er natuurlijk ook op.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Marga, Het eerste wat ik hier van je lees. De opdracht was niet eenvoudig... een eruptie in vijf minuten en zonder te schaven en te redigeren. Je speelt in je verhaal met het gezegde: 'een wolf in schapenvacht'. Dat is een leuk uitgangspunt. Dat roodkapje een selfie maakt vind ik ook mooi gevonden, dat plaats het verhaal meteen in de hedendaagse werkelijkheid. Er zit veel potentieel in je idee. Met wat meer tijd had je het ongetwijfeld kunnen uitwerken tot een mooi afgerond geheel. Helaas kan ik geen commentaar geven over uiterlijke kenmerken en stijl omdat ik je nog niet eerder gelezen heb. Dat komt in de toekomst misschien nog wel.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke wending. Ik heb nog niet eerder iets van jou gelezen, dus ik kan niets zeggen over je stijl. Dit stukje leest lekker, maar tja, vijf minuten, dat is erg kort om een verhaal uit te werken. Ik ga je komende bijdragen lezen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke wendingen, klein maar fijn. Je houdt je ingrote lijnen aan het klassieke sprookje maar met een eigen twist. Leuk. Mooie opbouw en mooi van eenvoud

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke woordspeling. En lekker niet al die ellende van de grote boze wolf - zo is het verhaal veel leuker :) Verbeter de wereld, begin bij de sprookjes? :P

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het wordt een liever sprookje dan het oorspronkelijk was. Leuk gedaan! Verhaal loop soepel, maar gaat wel snel naar het plot. Komt vast door die 5 minuten, want ik kwam niet aan mijn plot toe.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je houdt de grote lijnen van het oorspronkelijke sprookje aan, maar je geeft toch je eigen invulling. Zo verloopt het verhaal veel vrediger. Er werd al opgemerkt dat je snel naar het plot ging en dat viel mij ook al op, ik denk dat dat door die vijf minuten komt ;). Je zinnen lezen vlot.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In 5 minuten een verhaal schrijven is erg lastig. Het lijkt lang, maar de tijd is zo voorbij. Het is je gelukt en het is ook nog een verrassend, leuk gevonden verhaal geworden. :thumbsup: