#36

Roodkapje: Iedereen kent het verhaal van Roodkapje. Ze gaat op weg naar haar zieke grootmoeder in het bos. Aan haar arm een mandje met wat brood, een fles wijn. Onderweg ziet ze bloemen tussen de bomen. Wat zal haar grootmoeder daar blij mee zijn. Roodkapje besluit van het pad af te gaan en tussen de bomen de bloemen te plukken. Ongemerkt gaat ze steeds dieper het bos in. Dan hoort ze een geluid, vlak achter haar. Geschrokken draait ze zich om en ziet …Hans en Grietje. Ook zij zijn diep in het bos en verdwaald... Kun jij ons helpen Roodkapje, vragen ze? Wij hebben honger en we zijn verdwaald. Roodkapje kijkt verbaasd naar Hans en Grietje. Eh..hallo..stamelt Roodkapje en kijkt om zich heen. Ik eh..weet ook niet waar ik ben, ik gelooof ook dat ik ben verdwaald, stamelt Roodkapje. Maar ik heb wel wat brood bij me, daar kunnen jullie wel wat van eten. Gezamenlijk eten zij het brood op en nadat zij het brood op hebben, vragen ze zich af hoe ze nu naar huis moeten lopen..Ze hebben geen idee en het wordt al een beetje donker. Dan, vanuit het niets verschijnt een klein jongetje. Wie ben jij, vraagt Hans? Ik ben Klein Duimpje, antwoordt de jongen. Wij zijn verdwaald, zegt Grietje, we weten niet meer hoe we uit het bos kunnen komen...Weet jij de weg, Klein Duimpje? Ja hoor, zegt Klein Duimpje, ik heb overall kiezelsteentjes achtergelaten, zodat ik weet hoe ik het bos uit kan komen. Roodkapje, Hans en Grietje zijn uitzinnig van vreugde. Samen met Klein Duimpje lopen zij het bos en uit en kunnen ze allemaal naar huis. Het is het begin van een vriendschap voor het jaren. Zo zie je maar, hoe raar het kan lopen en hoe vriendschappen kunnen ontstaan.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Jobo, Een apart invulling van het verhaal en het doet me denken aan een film waar ik op wacht. Into the Woods. De eerste alinea heb je in een vertelvorm geschreven en valt er een beetje buiten. Zoek eens op 'show don't tell Een zin in een vorm van een dialoog start je op een nieuwe regel. 'Kun jij ons helpen..' De drie puntjes kun je overal weglaten tenzij de HP wordt onderbroken in hetgeen wat hij zegt. Mooie eerste invulling en ik hoop met de tips je een stukje op pad te kunnen helpen. Succes!
7 januari 2015 - 14:47

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jobo, welkom op het forum :)! Ik moet je stijl maar zien te omschrijven van dit enkele stukje en dan zou ik zeggen dat je veel probeert uit te leggen, terwijl je dat ons ook kan laten zien. Maar ik denk dat dat ook met het tijdlimiet te maken heeft ;). Je hebt een fantasievol verhaal waar je alle sprookjes zo ongeveer bijhaalt.
7 januari 2015 - 19:24

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg de indruk dat je vooral vanuit grote lijnen schrijft en later details toevoegt. Het gegeven dat er andere sprookjesfiguren in dit bos lopen, werk je mooi uit en je rondt het verhaal in vijf minuten af. een prestatie op zich.
8 januari 2015 - 21:49

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Jobo, leuke invulling van de opdracht. Mag ik een opmerking maken? Als iemand aan het woord is, dan aanhalingstekens gebruiken. En met elke andere spreker op een nieuwe regel beginnen.
8 januari 2015 - 21:57