Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#36 Vrije interpretatie 'Roodkapje' (zal wel 18+ worden)

Geschrokken draait ze zich om en ziet zeven dwergen op haar afkomen. Roodkapje is verbijsterd en wankelt op haar benen. Ze raakt in paniek: "Dit klopt niet, dit klopt niet. Dit is niet mijn leven." Overmand door deze existentiële crisis valt ze op de grond. Wanneer ze bijkomt staan de zeven dwergen in een kringetje om haar heen. Ze zijn overduidelijk zeer stoned. "Wauw." zegt de dwerg met de enorme flaporen. "Wauw." beaamt de dwerg met de grootste neus. "Gatverdamme, ligt er weer zo'n junkie in het bos." klaagt de kleinste dwerg en neemt een flinke hijs van zijn pijp waardoor zijn ogen bijna geheel wegdraaien. De schijnbaar oudste dwerg geeft haar een hand en helpt haar overeind: "Hey lekker ding, kom jij hier vaak?" Nog ietwat beduusd loopt ze met de dwergen mee tot aan de rand van een meer. Het heldere maanlicht, de fakkels van de dwergen en reusachtige groene eiken geven het water een hemelse gloed. De dwergen leggen hun fakkels bij elkaar, maken er een kampvuur mee en kleden zich uit. Ietwat beschaamd, maar met de overtuiging niet onbeleefd te willen zijn kleed Roodkapje zich ook uit en neemt plaats op een boomstam naast de andere dwergen. Ze roken, praten over het leven, Sartre, Nietzsche en hoe ze Houllebecq nu moeten plaatsen. De oudste geeft de pijp door aan Roodkapje. "Zie je, ons motto was altijd 'Work hard, play hard', begrijp je?" Roodkapje begint driftig te knikken waardoor ze in een onbedaarlijke hoestbui belandt. De dwerg gaat ongestoord verder: "Maar ik denk nu dus dat dat precies is waar Marx voor waarschuwde, werken en spelen verschillen niet zoveel meer, alles draait om consumptie en alles gaat dan naar dat derde onderdeel: kapitaal!"

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Streepjes, Geweldig wat een creativiteit. Je haalt alles erbij. Heel sterk, en Houllebecq, ja zijn nieuwste - 'Soumission, dat gaat een flinke rel worden

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog niet veel van je gelezen, dus ik vind het ontzettend lastig om je een stijl toe te schrijven. Ik vind het wel bewonderendswaardig dat jij dit hebt geschreven in vijf minuten! *kleedt roodkapje zich ook uit

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het enorm knap dat je in vijf minuten zo'n fantasievol verhaal hebt weten te schrijven. Het is een soort Sneeuwwitje verwerkt in het Roodkapje verhaal. Ik vind dat je een fijne stijl hebt. Je zet de dwergen goed neer in een paar woorden en dat terwijl het er zeven zijn! Je hebt in een korte tijd een hele nieuwe wereld geschetst en dat vind ik knap van je.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De naakte waarheid- is mijn conclusie al kan ik de discussie niet helemaal volgen. Ik rook dan ook niet! ;) Beeldend geschreven met rijke fantasie. Jij schrijft duidelijk zodat ik het verhaal goed kan volgen. Meer kan ik (nog) niet over jouw schrijfstijl zeggen, maar dat komt wel als ik je vaker mag lezen! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het net als de bovenstaande reacties echt prachtig dat je zo'n wending hebt kunnen geven aan het verhaal. Ik raakte zelf min of meer in paniek bij het idee van 5 minuten en had sowieso moeite om iets te kunnen bedenken laat staan zo iets creatiefs haha. Wel erg moderne en filosofische gedachtegangen wat niet helemaal in het verhaal zou moeten passen maar hier toch vrij natuurlijk gebracht wordt. Met plezier gelezen :)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, hoe verzin je het allemaal! Ik heb nog nooit dwergen over Marx horen kletsen. Leuk hoor :) Je hebt duidelijk een enorm creatief brein.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was Marx zelf niet een dwerg? Doet er ook niet toe, het is een mooie blend van sprookjes met een verrassende draai. Mij hoor je niet klagen! Leuk gedaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Onze verhalen lijken inderdaad dezelfde basis te hebben. Dat is opmerkelijk. Jouw Roodkapje zit lekker te filosoferen met de dwergen. Die van mij is al veel verder afgegleden en heeft een stuk minder inhoud. Jouw schrijfstijl? Ik zou zeggen origineel en waarschijnlijk heel doordacht. Secuur, dat ook.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had het stukje van Johanna B al gelezen en weer moet ik even bijkomen van de schrik. Was mijn eerste indruk van die dwergen dus toch fout. Prachtig hoe je in 5 minuten zo'n duidelijk verhaal neer kunt zetten. Helaas heb ik te weinig ervaring om een stijl te kunnen bepalen. Voor wat het waard is, dit verhaal heeft me tot het einde geboeid. Knap gedaan.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, prachtig, een heel eigen invulling van het oude verhaal en wat voor invulling. Prachtig Mooie dialogen, mooie sfeer beschrijving en de gedachtenwereld van Roodkapje. Ik maak een diepe buiging en hoop meer van je te lezen.