Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse opdracht #36- Roodkaapje.

Haar blauwe ogen observeren mooie, bruine, lederen laarzen die stevige kuiten in een strakke zwarte maillot omvatten. Ze bloost als haar blik verder omhoog kruipt. Haar verwachting wordt niet teleurgesteld als zijn donkergroene tuniek omhoog wipt omdat hij naar haar zwaait. ‘Joehoe, Roodkapje. Ken jij mij nog?’ Zijn groene ogen twinkelen. Ze herinnert zich dat zijn schouders breed en stevig zijn, dat zijn kersenrode lippen smaken naar honing en dat zijn borstharen kriebelen. Haar mond lacht breed met haar ogen mee. ‘ Robin!’ Ze zweeft naar hem toe. ‘Ben jij nog vogelvrij?’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is echt de meest hilarische opdracht die ik heb meegemaakt. Dit is ook al briljant. Die Roodkapje van jou komt niet aan bij oma. Die gaat aan de haal met Robin. En gelijk heeft ze. Wat moet je met een oude oma als er een lekkere vent rondhangt in het bos. Hoewel, die Robin is ook wel een beetje een idealist. Jouw schrijfstijl? Dit stukje is een echte Marietje. Zoals Mili zegt: chicklit (met een +). Maar tegelijkertijd ben je ook veelzijdig. Een goed voorbeeld is opdracht een van de januari schrijfmaand. Jij bent eigenlijk van alles tegelijk. Ik lees je altijd graag.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Het is Robin Hood (denk ik) Ik vind je stijl mooi, steeds met onverwacht gekozen woorden, als: Joehoe, kersenrode en twinkelen. Die maken je fragment eigen en origineel.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Het is Robin Hood (denk ik) Ik vind je stijl mooi, steeds met onverwacht gekozen woorden, als: Joehoe, kersenrode en twinkelen. Die maken je fragment eigen en origineel.
Ik geniet! 8) Hartelijk dank! :)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Marietje, Heel verrassend en creatief: Roodkapje en Robin Hood! Nooit gedacht die twee! In je onderbewuste heb je misschien bij rood spontaan aan groen gedacht, rood en groen zijn perfect complementaire kleuren. We zouden dat psychologisch verder kunnen gaan analyseren maar ik denk dat Robin Hood ook het archetype van vrijheid en rebelse goedheid is en sinds je stukje in de januari-schrijfmaand heb ik begrepen dat dat net je diepere drijfveren zijn. Het slot verwijst er ook heel leuk naar. Het is op te vatten in verschillende betekenissen: 'ben jij nog vogelvrij?' Heel mooi. Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Jan P want die schrijft precies wat ik denk. Het 'joehoe' doet je tekst sprankelen wat mij betreft. Chicklit zegt Mili blijkbaar ergens, en dat is het natuurlijk ook wel een beetje. Ik vind je verhalen vaak vermakelijk en leuk om lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, dit stukje illustreert je ten top! Altijd je grenzen aan het oprekken in jouw geliefde genre; het chicklitgebeuren plus zoals @Johanna fijntjes zegt. :) Neem nu die blikken waardoor een tuniek gaat opwippen, zogenaamd omdat hij zwaait. Ja hoor. ;) Subtiel gebracht. Zelf hoef ik niet echt een man met kersenrode lippen maar het staat natuurlijk zo lekker bij zijn barnsteengroene ogen waar hij vast weer zijn mosgroene tuniek bij heeft uitgezocht. Jouw schrijfstijl voor mij. Ten eerste ben je razend enthousiast en het plezier dat je hebt in het schrijven en becommentariëren spat er altijd vanaf. Daarnaast ben je heel serieus met schrijven bezig en ontvankelijk, leergierig. Eigenlijk ben je gewoon een ambulant feestje dat niets uit de weg gaat omdat je gelaagde veelzijdigheid toont. Mijn eigenste voorkeur gaat uit naar je chicklit omdat je je hierin onderscheidt. Het is verre van een makkelijk genre; ik zou het niet kunnen. Dus queen aller kleuren, :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je beschrijft jezelf meer als het feel-good-type en daar ben ik het volledig mee eens! Ik vind jouw schrijfwijze en verwoording altijd prachtig. Je verrast me ook steeds. Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen. Ik lees je ontzettend graag, Marietje!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, Ja, uiteraard een bekende schrijfstijl. De nadruk van de plot ligt in de belofte van erotiek en zelfs van Roodkapje weet jij nog chicklit te maken. Je gebruikt hier veel bijvoeglijke naamwoorden. Ik weet niet of je dat altijd doet. In ieder geval: een leuke variant van het sprookje.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verrassend weer! "Weer" omdat m.i. jouw stukjes zich altijd onderscheidden in originaliteit. Vooral wat betreft onderwerp en plot, maar vaak ook in woordkeuze. Vaak erotisch van aard maar ook dan nooit voorspelbaar.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, altijd weer een aparte invalshoek weet jij te vinden. Dat bewonder ik in je stijl. Goede woordkeuze, een eigen stijl. Lees je graag!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent een echte chicklitschrijfster, hoewel je natuurlijk ook veel meer kan. Ik had dan ook niet anders verwacht dan zo'n soort verhaaltje. Je omschrijft zijn uiterlijk heel gedetailleerd en daarmee vertel je gelijk dat ze vroeger een relatie hebben gehad, dat vind ik knap omdat je daarvoor maar weinig woorden gebruikt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@iedereen - Wat is dit een fantastische dag! Iedere keer als ik in mijn pauzes de site bezocht zag ik jullie heerlijke reacties. :nod: In stilte koester ik ze. <3 Iedereen heel erg bedankt! :{}

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vol erotische spanning, Altijd origineel. En het schrijfplezier spat ervan af. Blij da tje zo enthousiast bent over deze opdracht en het effect ervan. Koester asjeblieft de opmerkingen en schrijf, schrijf, schrijf. Oh ja, en blijf jezelf, want 'Joehoe Roodkapje' speels, luchtig, maar ook een vleugje venijn, heerlijk. Ik geniet ervan

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, Marietje. Zwaait hij zijn hand naar haar of iets onder zijn tuniek? Mooi dat ze kan blozen. Gelukkig was het niet de wolf.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, zo lees ik je het liefst; helder, fantasierijk en vol verwachting. Zo ken ik je. Je kaapt het sprookje van Roodkapje, je gaat met haar aan de haal. Niks geen wolf, of een oude vermolmde oma die hulpbehoevend op de mantelzorg van haar kleinkind ligt te wachten. Je geeft Roodkapje het leven waar ze na tweehonderd jaar ook recht op heeft. Je gaat met haar de amoureuze toer op. Met jouw fantasie wordt dat een interessante herschrijf van het sprookje. Nu voor volwassenen. Ik zou het graag helemaal willen lezen. Het zou een interessante schrijfopdracht kunnen zijn: Na enkele gegeven openingszinnen een bekend sprookje naar eigen inzicht herschrijven. Ik zou er wel raad mee weten. En jij en vele anderen ook.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha. Een heerlijk Marietje-stukje, ondeugend op een originele manier, met dikke knipogen. Je hebt meer kanten, die ik zeker niet uit wil vlakken, maar eigenlijk ... lees ik je zo toch het liefst.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel knap hoe je mij als lezer al het idee gaf dat het om een ander sprookjesfiguur moest gaan, al voordat je dat kenbaar had gemaakt. Onverwachts had je me toch op een dwaalspoor, want ik dacht aan Peter Pan, mede vanwege de ook groene tuniek en "twinkelende ogen" die ik vreemd genoeg koppelde aan tinkelbel. Ik kan je geen persoonlijke stijl van jou vertellen, want daar heb ik te weinig verstand van. Wel weet ik dat de verhalen die ik tot nu toe van je lees mij iedere keer weer zeer positief verrassen.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Marietje, Verrassende wending aan het roodkapje verhaal. Leuk om een niet al te veel voor de hand liggend sprookjesfiguur te kiezen voor je opdracht. Soms schrijf je grappig, soms ingewikkeld waarin je moet uitkijken of je nog wel door de lezer begrepen wordt. Vaak met een eigenwijze of een getinte insteek. Je kunt verschillende stijlen aan en denkt goed na over je verhaal. Ik vind het fijn je verhalen te lezen en zo ook deze invulling!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Marietje. Zwaait hij zijn hand naar haar of iets onder zijn tuniek?
:lol: Dirty mind! :D Bedankt voor jouw reactie!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, @schrijvenmaar en @Initium Hartelijk bedankt voor jullie mooie reacties! :) @Initium- Peter Pan had ook gekund maar dat is nog zo'n onschuldig jongetje en Robin Hood heeft iets stoers en sexy. Ondanks die maillot! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Marietje, Soms schrijf je grappig, soms ingewikkeld waarin je moet uitkijken of je nog wel door de lezer begrepen wordt.
Dank je wel voor jouw feedback! :thumbsup: Het mooie is dat ik niets moet want ik beroep me op de vrijheid van de schrijver! ;) Als ik 'onduidelijk' schrijf kan de lezer zelf een invulling eraan geven en dat is soms mijn bedoeling. Ik ben mezelf ervan bewust dat niet iedere lezer dat prettig vind. Op die manier zoek ik steeds de grens op en hier op dit forum is dat een spannende en leerzame excursie! :nod:

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roodkapje voor volwassenen. Onverwacht, ook dat Robin Hood er in voor komt. :thumbsup: Erg leuk om te lezen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk luchtige stijl, met veel bijvoeglijke naamwoorden. Grappig om Robin Hood op te voeren. Ze passen inderdaad heel wel bij elkaar. Roodkapje is bij jou niet het onschuldige, kleine meisje, maar een jongedame die weet wat ze wil. Leuk!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maja Emmen & @mevrouw Van Balen- dank voor jullie reactie! De hoeveelheid bijvoeglijke naamwoorden is het resultaat van slechts vijf minuten tijd om te schrijven. Normaal gesproken schrap ik ze als ze onnodig zijn voor het verhaal of verwerk ik ze over meerdere zinnen. ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, weinig tijd en veel kunnen zeggen! Je krijgt in dit stukje als snel een goed beeld van jouw Roodkapje. Ze weet in ieder geval wat ze wil. Idd ook mooi gebruik van kleur rood t.o.v. groen. Door de vele bijvoeglijke naamwoorden kan je zien dat je de kladversie hebt geplaatst. In andere verhalen heb je hier altijd een goede verdeling in.