#35A Foking graag schrijven

'Wow, check dit dan effe', zegt Guillermo, terwijl hij zijn Mac in de richting van Jeffrey draait. Die kijkt heel kort naar het scherm en haalt dan zijn schouders op. 'Whatever.' 'Nee, maar check dan effe man, ze bedenken nu gewoon zelf hun opdrachten op die site hier.' 'Enzoknol?' 'Nee man, Schrijven Online.' 'Boeie,' zegt Jeffrey en hij stort zich weer op zijn eigen Mac. 'Maar zeg nou zelf man, gewoon de zaak van de pro's overnemen, dat zouden ze op school ook moeten doen. Dat niet types als van Zomeren je het hele foking boek in de kerstvakantie laten lezen.' 'Van Zomeren valt best mee.' 'Jij vindt alle leraren wel meevallen, nerd.' Jeffrey slaat een diepe zucht. 'Deze nerd gaat weer aan het werkstuk dat na de kerstvakantie af moet zijn.' Guillermo scrollt wat over de site, en belandt op het forum van de Wekelijkse Schrijfopdracht. Wow, hier lezen ze gewoon echt stukjes. Beter als van Zomeren die zei dat 'hij wat nuttigs met zijn leven moest doen', toen hij vertelde dat hij verhalen schrijft. Bas en Mike zeiden dat dus gewoon ook al. Lekkere vrienden. Zelfs whizzkid Jeffrey begrijpt het dus niet, maar Guillermo gaat er sowieso meer door. World of Warcraft kan nog wel even wachten. Nog even het onderwerp checken; 'schrijf een spannend, emotioneel, humoristisch of ander verhaal in 350 woorden.' Lekker vaag. Misschien zijn de pro's daar wel meer master in, dat opdrachten bedenken. Fuck dat. Guillermo nailt hem gewoon, die opdracht. 'Yo Jeff, een eerste zin?' Jeffrey zit echter weer eens in zijn eigen wereldje, met zijn dikke koptelefoon zit hij waarschijnlijk naar metal platen te luisteren. Vaag man, die gast.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vermakelijke dialoog, Virtuoso. "Beter als van Zomeren" misschien schrijf je dit hier met opzet omdat het de gedachten van Guillermo zijn, maar dan nog, ook Guillermo wil schrijven leren, begrijp ik. "Beter dan" dus. Genaild man!
28 december 2014 - 13:36

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dialoog. Het begint er inderdaad op te lijken dat we in chaos en anarchie vervallen. Dan te bedenken dat we normaal als het beste jongetje of meisje van de klas netjes in gelid op een opdracht zitten te wachten. Graag gelezen weer.
28 december 2014 - 22:26

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterke dialoog! :) Door het taalgebruik hebben de personages geen beschrijving nodig! :thumbsup: Een aantal, voor mij, vraagtekentjes: [ dat zouden ze op school ook moeten doen.] Wie zijn 'ze'? De leiding/ leerkrachten op school? Moet hier niet staan 'we' = de leerlingen? [Wow, hier lezen ze gewoon echt stukjes.] Deze zin kan ik niet plaatsen: lezen? [Guillermo scrollt wat over de site, en belandt op het forum van de Wekelijkse Schrijfopdracht] Als dit de eerste keer is dat hij bij het forum van de WO belandt hoe weet hij dan dat ze zelf hun opdrachten verzinnen? [maar Guillermo gaat er sowieso meer door. ] gaat er sowieso MEE door? Een originele invulling! :nod:
28 december 2014 - 22:54

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dialoog. Het begint er inderdaad op te lijken dat we in chaos en anarchie vervallen. Dan te bedenken dat we normaal als het beste jongetje of meisje van de klas netjes in gelid op een opdracht zitten te wachten. Graag gelezen weer.
Van chaos en anarchie is geen sprake, Johanna. Wij plaatsen onze verhaaltjes netjes tussen de rode kaders en bedienen ons niet van schunnige of opruiende woorden. Alleen hebben we ons zelf bediend, toen de beloofde en verwachte schrijfopdracht niet werd afgeleverd. Van tevoren waren we ook niet gewaarschuwd dat we met de kerstdagen zonder zouden zitten. En om Jules te antwoorden, we hebben de coaches er niet op aangesproken, maar de organisatoren.
28 december 2014 - 23:42

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He jongens... niet twijfelen he... peren pikken! Gewoon door de boomgaard lopen met je mond vol peren en als ze ernaar vragen, volhouden dat je van niets weet! Vet stukje van Virtuosuo overigens. Ik ben niet zo goed in slang... maar het is leuk lezen. Heel mooi geschreven. Het doet me denken aan een voorval uit de les geschiedenis (lang geleden) toen de leraar de klas niet stil kreeg tijdens een verhaal over Theseus. Hij zei: 'als iemand het beter weet, mag hij altijd hier vooraan komen staan.' In mijn jeugdige overmoed heb ik nog gedaan ook. De arme man kon niet anders dan luisteren naar mijn causerie over de Griekse held. Wist hij veel dat ik mijzelf toevallig ook verliefd had in Ariadne. Zie je, Johanna... ik ben geen anarchist... ik volg alleen de draad die zij mij spint, en hopelijk kom ik op die manier zonder kleerscheuren de feestdagen door, loodst zij mij veilig door het verleidelijk labyrint van drank en overdaad.
29 december 2014 - 9:36

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super bedankt voor de feedback ik ben blij dat de straattaal op jullie geloofwaardig overkomt want was wel bang dat het een btje overkwam als de straattaal van de 90s. Fijn ook dat er een discussie ontstaat tussen de chaoten en de ordebewaarders. @bartsnel klopt helemaal, was ook niet bewust gedaan, ik haal ze altijd door elkaar @Marietje 'Ze' zijn eigenlijk ook de leerlingen, alleen wil Guillermo het niet zelf gaan doen, hij laat het aan anderen over. Vandaar 'ze' en niet 'we'. Het woordje 'lezen' is cynisch bedoeld, meer van 'ze doen daar echt moeite', maar dan op een puberale manier uitgedrukt☺. Wat betreft het forum, klopt helemaal ik wilde eigenlijk zeggen dat hij wel al bij 'regels' har gekeken, maar niet bij de ingestuurde stukjes.
29 december 2014 - 12:42

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos Wijnhof: Ik hoop niet dat je met 'schunnige, opruiende teksten' op mijn stukje doelde. Ik heb niet willen provoceren, maar probeer enkel een beeld te schetsen van hedendaagse tieners (met bijbehorend taalgebruik). Opmerkingen over de opdracht zelf in het artikel zijn slechts ter vermaak en niet om de opdracht of de bedenkers van de opdracht zwart te maken.
29 december 2014 - 12:46

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was trouwens ook van plan om een opdracht te schrijven. Toen zag ik dat jij het al had gedaan. Ik vond en vind het dus een goed idee.
:thumbsup: Dan mag jij a.s woensdag! Weekopdracht #35B? Ik ben benieuwd! :nod:
29 december 2014 - 19:54