Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

sentimenteel kerstverhaal

Kerst. Alsof een kussensloop wordt leeg geschud zo dwarrelt de sneeuw neer. Mensen met hoge kragen op, sleeende kinderen alles gaat haar huis voorbij.Maar goed dat ze allemaal thuis blijven dit jaar, gezien het weer. Willemien zit voor het raam. Ze denkt terug aan haar eigen jeugd. De enorme sneeuwmassa`s , de sneeuwbalgevechten, de sledes van alle buurtkinderen aaneen geknoopt en voorzichtig voortgetrokken door de blauw grijze DKW van haar vader. Haar kleinkinderen zijn nu zelf op zo`n leeftijd. Hoelang nog mag ze deze zien opgroeien? Een wijntje? Kom je drinkt niet navenant je geld hebt, zou haar vader gezegd hebben. `Ach, een wijntje . Geen lol aan, drinken in je eentje dat moest in je tweetje of ... Kom op zeg! spreekt ze zichzelf toe. Je wil het toch zelf zo. Geen: `watdoenwemetomagedoe' Dan nu ook geen gejammer." Sloffend loopt ze naar de keuken om haar prak van gisteren op te warmen. Ze steekt het gas aan en laat haar prak de keramische koekenpan inglijden. Buiten klinkt gegiechel, gesmoorde kinderstemmen. Plots de bel! Op dit tijdstip? Alle krantrondbrengers zijn toch al langsgeweest? Voorzichtig gluurt ze door het raampje van de voordeur. Deuren openen zonder eerst te kijken wie het is heeft ze afgeleerd sinds die ene keer. Haar hart maakt een sprongetje! Daar staan ze allemaal. Haar nageslacht met volle tassen om haar te verrassen. Kersttranen rollen spontaan over haar wangen. Schrijfster G. Zachariasse

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad mooi sentimenteel kerstverhaal. Leuk van die DKW, wij hadden er vroeger zo één bij ons thuis. Wat is dat lang geleden zeg. Het verhaal krijgt hierdoor een soort jaren-zestig-nostalgie voor mij.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dat dit je eerste bericht is. Welkom op het forum! Zoals W Rynlandt al zegt is het inderdaad een typisch sentimenteel kerstverhaal. Ik ken geen DKW, ik ben van de jaren '90, maar wat een leuke auto zeg!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk verhaal. die DKW doet het hem. Wat een rotwagen was dat. Nee, we hadden niet zo'n wagen, maar daarom vond ik het wel lelijke dingen. Ik was even bang dat oma zichzelf ging braden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooi kerstverhaal! :thumbsup: Oma zegt de kinderen thuis te blijven zodat ze zich niet verplicht voelen om langs te komen en dan verrassen ze haar! :) Qua opmaak zie ik wat schoonheidsfoutjes maar dat doet niets af van het verhaal. ;) De DKW plaats het verhaal in een tijd. Een mooi uitgekozen beeld! Ik zie dat dit jouw eerste post is: welkom! Mag ik vragen hoe het komt dat jij zo lang gewacht hebt? Graag tot een volgende opdracht! :nod:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi klein emotioneel kerstverhaaltje. Ik vind dat je de HP heel realistisch hebt neergezet.