Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #35A - Mosterd tijdens het kerstmaal

Langzaam kauw ik op mijn gevulde kalkoen. Ik sluit mijn ogen en probeer de smaken goed tot me door te laten dringen. Tegenover me staat een lege stoel. Elke keer weer stokt mijn adem als ik die stoel zie. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik hield van haar, zoals ik nog nooit van iemand gehouden heb. Ze was zo mooi, zo lief, zo perfect. Nooit kregen we genoeg van elkaar, nooit. Toen besloot ze te stoppen met ademen. Vlak voor Kerstmis. Mijn wereld stortte in. Ik had mensen moeten uitnodigen. De kalkoen is veel te veel voor mij alleen. Hoewel ik al bomvol zit, dwing ik mezelf om door te eten. Voor mijn liefste. Ik raakte geïnspireerd door informatie op het internet. Daar stond dat het een daad uit liefde zou zijn. Uit grote liefde. Dat was wat ik voor haar voelde. Zij was mijn grote liefde. Op deze manier zou ik haar ziel bewaren. Ik peuter de vulling uit de kalkoen, kauw erop en geniet van de smeuïgheid. De vulling moet ik in ieder geval helemaal opeten. Er stond dat haar hersenen genoeg zouden zijn voor haar ziel. Het paste precies in de kalkoen. Ik heb ze er nog best netjes uitgekregen ook. De familie die afscheid kwam nemen vermoedde niks. Ze zeiden zelfs dat ze er mooi bij lag. Mijn bord is leeg. Ik veeg mijn mond af. Haar ziel zal bewaard blijven, voor altijd.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, heb jij ooit over de film 'La Grande Bouffe' gehoord? Daarin wordt bewust zo veel gegeten tot .... de dood er op volgt. Hieraan doe je mij denken met dit 'smerige' verhaaltje. Hoe kom je aan deze mosterdbijtende invulling? Vertel, vertel ... [Typo's: hersenen zouden/familie vermoedde/uitgekregen/zit komma dwing] Een :thumbsup: voor je originaliteit!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, je bent de Kerst vast en zeker ingegaan met vredige gedachten. Dan krijg je te maken met een vreselijke schoonmoeder en weg is je jeugdige onschuld. Uit pure frustratie put je uit een heel ander potje. Het resulteert wel in een origineel verhaal. Hoe lang in de oven? Met of zonder mosterd? :) :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, begrijp ik het goed?
Ik denk dat jij het heel goed hebt begrepen :D. Stond er toevallig dit jaar kalkoen bij jou op het menu?
Anne, heb jij ooit over de film 'La Grande Bouffe' gehoord? Daarin wordt bewust zo veel gegeten tot .... de dood er op volgt. Hieraan doe je mij denken met dit 'smerige' verhaaltje. Hoe kom je aan deze mosterdbijtende invulling? Vertel, vertel ... [Typo's: hersenen zouden/familie vermoedde/uitgekregen/zit komma dwing] Een thumbsup voor je originaliteit!
Je verbeteringen zijn toegepast, bedankt daarvoor. Ik heb nog nooit van die film gehoord. Ik ga hem ook niet kijken. Van dit verhaal schrijven zal ik ongeveer een week lang niet kunnen slapen :lol:. Je wilt niet weten wat ik allemaal tegenkwam toen ik feedback deed. Ik kwam erop door deze opdracht:
Schrijf een verhaal van maximaal 400 woorden over hoe je de Kerst hebt ingevuld.
Bij Kerst legde ik de associatie kalkoen, en daar heb je mijn verhaal.
Hoe lang in de oven? Met of zonder mosterd?
Ligt eraan welk lichaamsdeel je pakt, hoeveel vetpercentage dit bevat en hoeveel vocht. Als je wilt dan kan ik je wel een schema sturen? ;). Met mosterd uiteraard. Mosterd maakt alles net even wat beter!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik had in het begin nog medelijden ook. O, wat ben jij slecht. Wel van je verhaal genoten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
We doen niet met veel personen aan deze opdracht mee. Ik vermoed dat de anderen niet slecht genoeg zijn.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch! :D :thumbsup: Vooral hoe jij de sfeer in het verhaal zo ombuigt: van medelijden subtiel naar afschuw! Brrr, de hersenen van je geliefde! :puke: Erg goed gedaan die twist. Wat ben jij toch in bezit van een heerlijke fantasie! [Ik peuter de vulling uit de kalkoen en kauw erop. De vulling moet in ieder geval op]. Als verbeterpunt: deze twee zinnen eindigen beide met op, wat ik minder mooi vind. De korte zinnen geven veel emotie aan alsof de HP ze snel afbreekt omdat het teveel wordt. Knap gedaan weer! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, Het is van een wonderlijke originaliteit. Ik moest ook denken aan ' La grande bouffe' (Dat is wel echt een klassieker hoor)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of hersenen smaken. Nu kan ik het natuurlijk zelf wel proberen, maar jij hebt ervaring.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We doen niet met veel personen aan deze opdracht mee. Ik vermoed dat de anderen niet slecht genoeg zijn.
Je ziet nu wie de echte rebellen zijn :D.
Fantastisch! big grin thumbsup
Dankjewel voor je complimenten. Ik struikelde zelf ook al over de twee keer 'op'. Ik zal er nog een keer naar kijken of ik een oplossing kan vinden.
Het is van een wonderlijke originaliteit.
Bedankt! :)
Heeft het allemaal gesmaakt?
Heerlijk! En ik lust niet eens mosterd... Wat de liefde wel niet allemaal met je doet ;).
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of hersenen smaken. Nu kan ik het natuurlijk zelf wel proberen, maar jij hebt ervaring.
Ze zijn heerlijk smeuïg. Als je het een keer wil proberen dan kun je kalfshersenen bestellen bij de slager (en dat is echt geen grap!). Ik kan je niet garanderen dat dat hetzelfde gaat smaken.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, hier kan ik lekker van gruwelen! Goeie opbouw, waar de 'gruwel' goed binnenkomt. Je laat een andere kant van jezelf zien Anne, goed gedaan!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, hier kan ik lekker van gruwelen! Goeie opbouw, waar de 'gruwel' goed binnenkomt. Je laat een andere kant van jezelf zien Anne, goed gedaan!
Dankjewel, bartsnel.