#35A AbraHarm

AbraHarm Hij gooit zijn hoofd in zijn nek en schaterlacht. ‘Ik wilde bij jou een kopje suiker komen lenen maar deze vind ik origineler.’ Hij wenkt mij met zijn vinger. Zijn zwarte pantalon spant samen met zijn bilpartij. Mijn hakken tippelen al achter hem aan over zijn steen grijze plavuizen terwijl ik mijn rood gestifte mond dichtklap. De kerstdecoratie, die van mij zit nog in mijn verhuisdozen verstopt, maakt zijn appartement sfeervol. George Michael zingt zacht “Last Christmas, I gave you my heart”, het raakt me nog steeds. ‘Voila! Red ik hiermee jullie kerstdiner?' De klap van het glazen potje op de bar, brengt me weer in zijn keuken. Blauwe ogen kijken me onderzoekend aan. Ik sla mijn ogen neer, schud mijn hoofd, ‘Kutnummer,’ en druk mijn tranen weg. ‘Helemaal mee eens!’ Hij pakt een fles wijn. ‘Kerstborrel?’ Ik knik. We toosten op exen en vergeten inkopen. ‘Is dit het pittigste wat jij in huis hebt?’ vraag ik tikkend op het etiket van het potje. Bij het tweede glas app ik mijn vriendinnen: - Beginnen jullie maar vast. Ik start met het toetje! ;) - In mijn achteruitkijkspiegel zie ik hoe de opstuivende bladeren rood worden belicht. Bij groen spinnen mijn wielen. Mijn aandeel aan ons kerstdiner zit in mijn tas. Drie uur te laat bel ik aan. José doet open. ‘Zo, Sara. Ben jij er eindelijk?’ Anneke loopt de hal in. Ik laat triomfantelijk het potje zien. ‘Ja, te laat! We zijn allang klaar met eten.’ Sylvia komt vanuit de keuken ook naar de hal. ‘Wow, die coupe sex hair staat je goed!’ Blozend strijk ik over mijn haar. José doet er een schepje bovenop. ‘Wat ga jij aan die opgezwollen lippen doen?’ Anneke pakt het potje af. ‘Misschien helpt het als we dit erop smeren?’ Ik loop snel de huiskamer in maar het vragenvuur ontwijk ik niet. Rond 23.00 uur strompelen we giechelend de taxi in. ‘Waar gaat de rit naar toe, dames?’ De chauffeur kijkt geamuseerd. ‘Dat mag Sara vertellen!’ Anneke wijst naar mij. José slaat haar arm om mij heen. ‘Grandcafé “Bij de buren”,’ probeer ik serieus te zeggen. Ik hoop zo dat Harm er al is. ‘Jaaaaah!’ Sylvia knipoogt naar de oudere man. ‘Zij weet waar je de mosterd haalt.’

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk stukje over een stoute meid (of stoute meiden)... wat mosterd al niet teweeg kan brengen. Ik heb het met veel plezier gelezen en herlezen. Er staan wat mooie zinnen in met leuke details. Ben ik jaloers op (als steeds). Met George Michael moest is ook echt lachen. Bij het zappen zag ik die kerel deze week een gastoptreden doen in een Britse comic-show... in pyjama ook nog... je wilt niet weten hoe die er tegenwoordig uitziet. De setting van het eerste stukje is ook heel leuk. mijn hakken tippelen al achter hem aan, ik heb er een mooi komisch beeld bij. Ze denkt beslist niet aan mosterd durf ik te wedden. En dan de samenzweerderige sfeer van die giechelende meiden in de taxi. Je hebt het echt schitterend gevat.
27 december 2014 - 9:28

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ryn; Dank je wel voor jouw complimenten! Die mooie zinnen met leuke details zorgen er wel voor dat het even duurt voor dat ik een stukje heb geschreven. Pas als ik 100 % tevreden ben dan plaats ik het. Meestal is het mijn geduld waard! ;)
27 december 2014 - 11:26

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik vermoed dat het een leuk verhaal is, maar ik kan dat niet beoordelen. Daarvoor zijn er voor mij teveel vragen. Zoals gewoonlijk heb je het wel leuk beschreven, maar vind ik het jammer dat je zo vaak in raadsels schrijft. Dat is geen goede communicatie met de lezer. Ik zit hier mijn goede tijd te verpuzzelen hoe jij het een en ander wel niet bedoeld zou kunnen hebben. Anderen hebben daar blijk- of schijnbaar geen last van.
27 december 2014 - 21:00

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik vermoed dat het een leuk verhaal is, maar ik kan dat niet beoordelen. Daarvoor zijn er voor mij teveel vragen. Zoals gewoonlijk heb je het wel leuk beschreven, maar vind ik het jammer dat je zo vaak in raadsels schrijft. Dat is geen goede communicatie met de lezer. Ik zit hier mijn goede tijd te verpuzzelen hoe jij het een en ander wel niet bedoeld zou kunnen hebben. Anderen hebben daar blijk- of schijnbaar geen last van.
:? Met welke vragen blijf jij zitten? Ik dacht dat het duidelijk was! :eek:
27 december 2014 - 21:14

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me helemaal aan bij W Rynlandt :). Een mooi verhaal, Marietje :thumbsup:.
Dank je wel, @Anne! :)
Heerlijk mal verhaaltje.
Bedankt voor jouw reactie @Tja! :thumbsup:
27 december 2014 - 21:42

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, logisch dat het voor jou klip en klaar is. Jij weet waar het een en ander zich afspeelt en wie wat zegt. Jij hebt daar beelden bij. Die hebben wij niet en met de schrale gegevens die je ons gunt proberen wij wel beelden te scheppen, maar dat lukt niet naar tevredenheid. Ik moet hier overigens voor mezelf spreken. Anderen hebben daar misschien geen last van, of reppen daar gemakshalve niet over. Mijn vragen: In welke situatie speelt deze scène? Waarschijnlijk stelt hij de vraag. Wat bedoelt hij met ‘maar deze vind ik beter’? De kerstdecoratie, die nog in mijn verhuisdozen zit, maakt zijn appartement sfeervol. Hoe kan jouw kerstdecoratie die je nog in dozen hebt zitten, zijn appartement sfeervol maken? Dan die klap van het glazen potje op de bar. Wat moet dat potje plompverloren in het verhaal. Daar is nog geen sprake van geweest. Na veel op en neer gelees moet ik maar vermoeden (omdat het in #35A onder de titel AbraHarm nu eenmaal over mosterd gaat; letterlijk of figuurlijk) dat het een potje mosterd is. Als dat het geval is, hoe moet ik dat dan rijmen met de eerste alinea? Is het potje vermoedelijke mosterd haar aandeel in het diner? Waar komen ineens die opgezwollen lippen vandaan? Wie is Harm? Is dat die knul uit de eerste alinea? Als dat zo is, waarom hem daar dan niet bij naam noemen?

27 december 2014 - 21:43

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje? De vragen van Dos zijn ook mijn vragen behalve de twee laatste. @Dos, de opgezwollen lippen komen van het kussen (en zoals ik Marietje ken) op het kussen. Vat je hem? :) En Harm is de man die zijn bilpartij spant, samen met zijn pantalon. Ik vind dit trouwens een heerlijke zin. Je bent weer op je best chicklitqueen en als je wat onduidelijkheden weggumt, dan loop ik weer helemaal met je weg. :)
27 december 2014 - 22:17

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, een beetje meer chicklit lezen en je fantasie gebruiken. Maar ik begrijp je wel. Ik had geen probleem met dit verhaal. Het potje kon alleen maar de mosterd zijn die ze gaat lenen. Alleen de dozen met kerstornamenten had ik ook een beetje moeite mee, maar daar ga ik dan weer dwars doorheen lezen als het moet. Ik blijf het een heerlijk verhaal vinden hoor. Oh... zit ik hier echt te gniffelen hoor. Snap ik ook eens een verhaal dat voor een ander duister blijft. Grappig.
27 december 2014 - 22:27

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, logisch dat het voor jou klip en klaar is. Jij weet waar het een en ander zich afspeelt en wie wat zegt. Jij hebt daar beelden bij. Die hebben wij niet en met de schrale gegevens die je ons gunt proberen wij wel beelden te scheppen, maar dat lukt niet naar tevredenheid. Ik moet hier overigens voor mezelf spreken. Anderen hebben daar misschien geen last van, of reppen daar gemakshalve niet over.
Jij hebt helemaal gelijk daarom ben ik blij met jouw reactie en wil ik graag weten wat er precies niet duidelijk is.
In welke situatie speelt deze scène? Waarschijnlijk stelt hij de vraag. Wat bedoelt hij met ‘maar deze vind ik beter’?
De HP belt aan bij de buurman met de vraag of hij een potje mosterd heeft. Een variant op de 'smoes' om een kopje suiker bij de buren te lenen.
De kerstdecoratie, die nog in mijn verhuisdozen zit, maakt zijn appartement sfeervol. Hoe kan jouw kerstdecoratie die je nog in dozen hebt zitten, zijn appartement sfeervol maken?
Hmm, ik vermoedde al dat het grammaticaal niet klopte! Ik wil ermee zeggen dat haar kerstdecoratie nog in de verhuisdoos zat en zij de kerstsfeer in zijn appartement aangenaam vond. -De kerstdecoratie, die van mij zit nog opgesloten in mijn verhuisdozen, maakt zijn appartement sfeervol.- Beter?
Dan die klap van het glazen potje op de bar. Wat moet dat potje plompverloren in het verhaal. Daar is nog geen sprake van geweest. Na veel op en neer gelees moet ik maar vermoeden (omdat het in #35A onder de titel AbraHarm nu eenmaal over mosterd gaat; letterlijk of figuurlijk) dat het een potje mosterd is. Als dat het geval is, hoe moet ik dat dan rijmen met de eerste alinea?
Inderdaad, zij kwam een potje mosterd lenen bij haar nieuwe buurman Harm. Abraham weet waar hij de mosterd haalt, Sara ( de HP) ook.
Is het potje vermoedelijke mosterd haar aandeel in het diner?
:thumbsup: Ik wilde de clou van het verhaal pas aan het einde laten blijken: Sara leent een potje mosterd bij haar buurman (Abra)Harm. Te ver gezocht?
Waar komen ineens die opgezwollen lippen vandaan?
Bij sex hair ( gebruikelijke term in Amerika = hoe je haar zit na seks) horen ook opgezwollen lippen na een stevig vrijpartij. Tenzij het zoenen achterwege wordt gelaten. ;)
Wie is Harm? Is dat die knul uit de eerste alinea? Als dat zo is, waarom hem daar dan niet bij naam noemen?

Sorry, ook gedaan vanwege de clou. :confused: En ik maar denken dat het een simpel verhaaltje is! Ik ben benieuwd of anderen ook zoveel vragen hadden! Nogmaals bedankt voor jouw reactie! :thumbsup:
27 december 2014 - 22:26

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi hi, Marietje, heel grappig. Normaal bij jij altijd diegene die mij op de rooster legt en vraagt om wat meer duidelijkheid. Nu was het dus duidelijk jouw beurt om verklaring te geven, al hoefde dat voor mij dan weer niet. :) Heerlijk vind ik dat.
27 december 2014 - 22:33

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili Zie voor de vragen mijn reactie onder #11. jij kent mij te goed! :nod: Ik hoop dat het verhaal nu duidelijk is. Ik zal nog eens kijken of ik de clou kan verduidelijken zonder het te verklappen! Bedankt voor jouw reactie! :)
27 december 2014 - 22:39

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi hi, Marietje, heel grappig. Normaal bij jij altijd diegene die mij op de rooster legt en vraagt om wat meer duidelijkheid. Nu was het dus duidelijk jouw beurt om verklaring te geven, al hoefde dat voor mij dan weer niet. :) Heerlijk vind ik dat.
:) Alleen maar leerzaam! Ik vond juist de inhoud van dit verhaal simpel maar je ziet dat de lezer het anders kan ervaren! :nod:
27 december 2014 - 22:44

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekkere buurman die schijnbaar de bron van de mosterd is. Dat lijkt me niet verkeerd.... Leuk dat ze het vragenvuur niet ontwijkt. Lekker vlot verhaal. Ik blijf met weinig vragen achter vanavond.
27 december 2014 - 22:59

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ dos wijnhof, thanks! Grappige initiatief voor de weekopdracht. Deze week toch maar even niet zo comfortabel in 'schrijversland'. Ik zie jullie in het nieuwe jaar! ;)
28 december 2014 - 20:26

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Marietje, goed geschreven & duidelijk voor mij. Geen vragen over jouw verhaal! Misschien kan jij me kort vertellen wat #35a inhoudt. Ik zie reacties maar tref de opdracht nergens aan...
Dank je wel voor jouw reactie! En piraat @Dos heeft je de weg al gewezen! ;)
28 december 2014 - 23:24