Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #35 – De verwerping van angst

Als een duivel houdt jij je aan mij vast, vrees van de duisternis. Het alles omvattende gevoel om te falen, om nergens bij te horen. Met twijfel om niet voldoende opgewassen te zijn tegen de wereld en zijn kwaad. Angst, altijd intens dwingend aanwezig waar ware logica zich terugtrekt. Je bent een dief die bezit heeft genomen van mijn vrijheid. Je spreekt in onverstaanbare woorden, en ik ben je gevangene. Ook al heb ik een voet aan de grond, ik vrees voor elk gefluister. God van immens negatieve bewogenheid. Het is waar jij, Phobos, met je tweelingbroer Deimos, met een arglist regeert. Je bent een bedrog, een bangmakerij die eerzaam toekijkt. Liggend onder het bed van elk kind zuig jij je vol tot je voldoende verzadigd bent om toe te slaan. Je probeert mij te vertrappen, maar een sterke wil is mijn schild. Altijd door jou omringt. Krachtig in de nacht en een aanwezige adem overdag. Je bent een leugen, een verdraaiing van de werkelijkheid om jezelf te kunnen aanvaarden. De spiegel zal jouw ziel breken. De waarheid zal jou nooit in de ogen kunnen kijken. Zonder de eerlijkheid als belangrijkste fundament om op te bouwen voor intense vriendschappen. Beste 2014 hierbij verwerp ik mijn angst en gooi ik mijn eeuwige schild van constante verantwoordelijkheid af. Ik ga je verlaten. Ik wordt toegelaten tot jaarkring 2015. Waar een kans op genieten in vrijheid en vreugde mij geboden wordt. * Phobos – God van de angst * Deimos – God van de paniek

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie vooral sfeer/emotie beschrijving. Het enige waar ik niet zoveel mee kon was: 'zware decennia'. Ik vermoed wat je ermee bedoelt, maar ik vond ze niet zo mooi in je verdere beschrijving horen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrany, Krachtig verwoord en een dapper voornemen. Taaldingetje: 'voldoende verzadigd' Mijns inziens volstaat 'verzadigd'
Altijd door jou omringt
bedoel je daar dat de ik altijd door jou(de angst) word omringd? dan is het met een d.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een goed voornemen Indrany. Ik vind dit een mooi geschreven verhaal. Niet te mooi (als in mooischrijverij). Het leest aangenaam.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een nogal verheven tekst, Indrany. Maar wat wil je als je het over oude goden hebt die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. De keuze angst voor vrijheid en vreugde is niet slecht.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Janpmeijers, JohannaB en Dos. Het is n manier van schrijven die hier nauwelijks tentoongesteld wordt, maar t proberen waard is. En wat afwisseling geeft tussen de verhalen. Ik probeer mezelf breed te ontwikkelen en afwisseling te geven in de wekelijkse opdrachten.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een prachtig verhaal, Indrany. Je geeft zo mooi weer wat angst precies is.
Je bent een bedrog, een bangmakerij die eerzaam toekijkt. Liggend onder het bed van elk kind zuig jij je vol tot je voldoende verzadigd bent om toe te slaan. Je probeert mij te vertrappen, maar een sterke wil is mijn schild. Altijd door jou omringt. Krachtig in de nacht en een aanwezige adem overdag.
Dit vond ik een erg mooi stuk :thumbsup:.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Indrany, een tikkeltje verheven geschreven, maar ik vond het mooi. Het geeft iets mysterieus aan het geheel. Goed ter afwisseling om eens iets in een andere schrijfstijl uit te proberen. Op deze wijze kom je wel tot een originele invulling van deze schrijfopdracht. Een goed voornemen van het HP om 2015 onbevreesd tegemoet te treden. Graag gelezen en fijne feestdagen! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stuk. Angst kan je ontzettend verlammen in je leven. Daar afstand van doen geeft veel vrijheid. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Anne: dankje wel voor het lezen en beoordelen. @ Dank je wel Alicia. echt een hele fijne reactie! @ Siv, Angst kan je ontzettend verlammen. Dank je wel ook voor jouw reactie.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Inderdaad een bijzondere invulling. houdt jij - houd jij omringt - omringd Knap dat je van stijl kunt wisselen.