Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#35 Een ongewenst cadeau

‘Hallo allemaal. Ik zie dat de tafel al gedekt is. Krijgen we weer allemaal vegetarische hapjes, mam?’ ‘Niet zo cynisch, Cindy. Wat heb je in vredesnaam voor groots meegenomen?’ ‘Een verrassing. Willen jullie even ruimte op tafel maken?’ Cindy zette samen met haar man het enorme cadeau op tafel. ‘Maakt het geluid?’ vroeg haar zuster verbaasd. ‘Alleen als jij ook geluid maakt. Mam, jij mag het papier eraf halen.’ Alle familieleden schrokken zich wild toen er een kalkoen in een kooi tevoorschijn kwam. ‘Nu hebben we in ieder geval vlees op tafel,’ zei Cindy glunderend.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, cynisch wil ik het niet noemen, wel sarcastisch. Cindy en haar moeder onderhouden een relatie die optima forma is in de zin van heel duidelijk. Wat ben je toch een aparte schrijfster. :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu hebben we in ieder geval vlees op tafel. Hilarisch. De manier om vegetariërs op de kast te jagen. Gaan ze de kalkoen in de tuin houden?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zie het als geklier op papier. De kalkoen gaat gewoon weer terug naar de tuin van Cindy en haar man.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D [‘Nu hebben we in ieder geval vlees op tafel,’ zei Cindy glunderend] Die laatste zin vind ik niet veel meer toevoegen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Werkelijk geweldig hoe jij elke keer weer het cynisme naar boven kunt halen. Je hebt een heel eigen stijl van schrijven en dat is knap. Nog levendig in een kooi. Hoe krijg je het bedacht. Meesterlijk Tja.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat respectloos van die dochter! Wel goed gedaan, dat blootleggen van een conflict in een paar regels.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is dit een prima kerstcadeau. Nu kunnen ze lekker aan het werk met het aanhalen van de familiebanden. Samen een kalkoen slachten en klaarmaken. Dat lijkt me niet binnen een uurtje afgerond. Leuk verhaal. Beeldend.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was ook mijn idee dat die kalkoen huize Tja niet levend zal verlaten. Samen slachten en er met z'n allen een 'poulet en croûte de sel' van maken, zoals Mili laatst deed, dat schept een familieband, beter dan rond de tafel zitten ouwehoeren over koetjes en kalfjes en ondertussen smikkelen van de biefstuk en kalfszwezerik. Bah!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, heerlijk cynisch en toch vol humor. Kort en bondig geschreven, ik denk dat het opnieuw tot ruzie zal leiden wie de kalkoen dan moet slachten of dat ie als huisdier zal worden gehouden... ;-) :thumbsup: en fijne feestdagen!