Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #35 Kerst-keuzemenu

Walgelijke Kerstcadeau Uitzonderingen niet meetelende is het een feit dat mannen van worstelende vrouwen houden, vooral als het gebeuren in een modderbad gaande is, maar dan moet het wel om armen, romp en hoofd gaan. Mijn ervaring is een worsteling van spraken en dan gaat het om een schoonmoeder en schoondochter om precies te zijn. Voor wie moet ik gaan, wanneer eerst mijn vrouw komt klagen bij mij met de volgende woorden, "Het hele gebeuren speelde af voor jou ogen. Jou moeder geeft me een kerstcadeau, ik pak het uit en inees staat er een walgelijke kan voor mijn neus, die mij duizelig maakt en mijn sielijke vingers willen de kan loslaten, maar dat mag niet gebeuren. Zo vlug als een vlieg leg ik de kan op tafel en mijn onstabiele lichaam stoot tegen de tafel." En vervolgens mijn moeder met de volgende zin. "Je vrouw stootte opzettelijk tegen mijn verschrikkelijke kerstcadeau." Na het vragen, waarom een mens in hemelsnaam bewust een lelijke cadeau kan kopen met kerst was haar antwoord een koelbloedige uitleg over dat mooi een tegenovergestelde was voor haar en een passende cadeau alleen zo één kon zijn.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Johanna B. Voor jou heb ik echt geprobeerd om een langere verhaal te schrijven, maar mijn zwakke kant is misschien te veel schrappen, veel verder kom ik nooit echt.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag iedereen, Jullie zijn allemaal zo ijverig dat jullie het mooi zouden hebben gevonden als ik vorige week ook iets had geplaats, maar dat is dus niet gebeurd. Ik ga toch excuses zeggen, ondanks dat het geen verplichting is. Jullie hadden iemand zo leuk een 'spijbelaar' gemaakt, daarom zo'n reactie en een dichtgaande deur gaat niet snel open, daarom bedankt voor het stok spelen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Johanna B. Voor jou heb ik echt geprobeerd om een langere verhaal te schrijven, maar mijn zwakke kant is misschien te veel schrappen, veel verder kom ik nooit echt.
Bedankt voor jouw vlotte reactie op jouw verhaal. Heb ik zojuist geleerd dat alle lelijke cadeaus die je eventueel krijgt, een afspiegeling zijn van de manier waarop een ander denkt dat je in elkaar zit? Mooi! Ik heb nog niet vaak lelijke cadeaus gekregen. Ik heb deze week al vaker de indruk gekregen dat we (te) ijverig zijn. Volgens mij valt het mee. Maar het is altijd fijn om excuses te krijgen. Dat is vrij uitzonderlijk tegenwoordig. Kijk nog even naar meetelende. Het gaat niet over een kwekerij neem ik aan.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Johanne B. Bedankt voor je vriendelijke berichtje. Ik begrijp niet wat, "Kijk nog even naar meetelende. Het gaat niet over een kwekerij" betekent.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hemelgeest, Ik heb wat gemist vrees ik, als ik de dialogen met Johanna lees. Om bij je verhaal te blijven constateer ik in eerste instantie dat ik het met je eens moet zijn wat de doorsnee man en modderbaden betreft. Overigens worstel ik ook altijd met de gesprekken tussen mijn schoonmoeder en mijn schoonzuster, bovendien is de combinatie van een vlieg en een kan (meestal een Chinese vaas die netjes in het midden van het raam wordt geplaatst) inderdaad erg explosief. Vervolgens vind ik de manier waarop je aankondigt dat de schoonmama nog wat gaat zeggen heel erg grappig hoewel ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat het niet gepast is om haar het tegenovergestelde van mooi te noemen terwijl je misschien toch inwendig het tegendeel denkt. Met interesse je verhaal gelezen al heb ik er helaas niet alles van begrepen. Maar spijbelen moet kunnen, ik heb het ook al wel eens gedaan moet ik bekennen. Vriendelijke groet.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Johanna B., Dankjewel nogmaals! @ W Rynlandt, Ik had niet gedacht dat het grappig gevonden zou worden. Dat is een verassing, bedankt!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook altijd wat met schoonmoeders! ;) Ik lees in jouw verhaal wat taalfoutjes (jouw is bezittelijk dus jouw moeder) en helaas door de zinnen die niet lekker lopen zoals,[Na het vragen, waarom een mens in hemelsnaam bewust een lelijke cadeau kan kopen met kerst was haar antwoord een koelbloedige uitleg over dat mooi een tegenovergestelde was voor haar en een passende cadeau alleen zo één kon zijn.], kan ik het niet helemaal goed volgen. ( zo vlug als een vlieg?) Jouw #2 kan ik helaas ook niet plaatsen. Maar als jij sorry zegt omdat jij vorige opdracht niets geplaatst hebt dan vind ik dat niet nodig. Het is zoals jij zelf al zegt, geen verplichting! Een leuk verhaaltje over cadeaus geven en krijgen die niet in de smaak vallen. Iedereen herkent deze situatie wel. :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hemelgeest, ik heb moeite met je verhaal maar dat kan heel goed aan mijzelf liggen. Je begint met "Uitzonderingen niet meetelende is het een feit dat mannen van worstelende vrouwen houden". Tegen zulke logica kan niemand op. Immers, elke man die daar niet van houdt is - volgens deze definitie - een uitzondering. Zo kun je elke tendentieuze stelling tot waarheid promoveren. Bij mij heeft zoiets het effect dat ik de rest ook niet meer serieus neem. Nogmaals, dat kan heel goed aan mij liggen. Laat het je in ieder geval niet ontmoedigen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, bedankt voor je reactie, nu zie ik ook dat het een te lange zin is. @bartsnel, bedankt voor je reactie, mooie feedback, professionele manier.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hemelgeest, ik begrijp je verhaaltje in zoverre dat het over een ongewenst kerstcadeau gaat en over de strijd tussen een schoonmoeder en schoondochter? Aan de manier waarop je schrijft vermoed ik dat je van oorsprong buitenlandse bent? Ondanks dat kun je gerust deelnemen aan de schrijfopdrachten en helpen wij je wel verder. B.v. het is - meetellen - worsteling van spraken? bedoel je woordenwisseling? - zet ik de kan - vliegensvlug Zo hier en daar valt er nog wat bij te schaven, maar ik snap wat je met jouw verhaal bedoelt. :thumbsup: en fijne feestdagen!