Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht 35 - (on)vervulde wens

Lieve meid Ik had wat ik wou, want ik had jou. Mijn engeltje, je was de redding voor mijn onvervulde droom, maar in 2015 wil ik die droom, die wens niet meer hebben. Enkel hartzeer houd ik eraan over, dag na dag, jaar na jaar. Ik heb eindeloos van je gekir genoten en jouw blauwe poelen die me steeds nakeken, gaven mij het gevoel een echte papa te zijn. Je dronk met hartenlust je pap en slapen deed je gelukkig altijd 's nachts. Slapeloze momenten hebben we niet vaak gedeeld. We waren een tijdje echt gelukkig. Mijn leventje was volmaakt en jij zou alles krijgen wat je hartje wensen kon. Ik had de middelen, de tijd en vooral de liefde om jou alles te geven. En ik wil je later nog steeds alles nalaten. Vijf maanden, dat was de tijd die ik kreeg met jou. Vijf maanden vooraleer de collega's van de cliniclowns zich vragen begonnen te stellen, vooraleer het ziekenhuis de link gelegd had en de politie verwittigde. Met jou in mijn armen straalde ik van geluk, maar nu is elk greintje hoop verdwenen. Ze bekijken me als een monster, terwijl ik gewoon een wens had. Een onvervulde wens, die me van binnen opvrat. Ik ga schuld bekennen, kleine meid. Je was niet voor mij en toch heb ik je meegenomen, een grove fout van mijn kant. Ik heb gezondigd, dat is waar, maar nooit zou ik één verkeerde vinger naar je uitgestoken hebben. De aanklacht die boven mijn hoofd hangt van pedofiel is té zwaar om te dragen. Het is een last, een vloek, maar bovenal een regelrechte leugen! De mensen die me kennen zouden beter moeten weten, maar allemaal geloven ze de krantenkoppen. Ik kan hen niet overtuigen en jij bent nog te klein om er iets van te begrijpen. Ik sta alleen, alweer... Jij zal Kerstmis en nieuwjaar vieren bij je familie en ik, ik zal wegkwijnen. Ik zal het monster worden waar iedereen mij voor aanziet, maar ik hoop uit de grond van mijn hart, dat jij later beter zal weten. Ik zag je graag, mijn dochter en ik zal je altijd graag blijven zien. Je blijft mijn kleine prinsesje en ik wens jou en je familie het allerbeste toe! Ik weet dat jij geboren bent voor grootse dingen. Veel liefs, jouw vader (min of meer) vervolg op: http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/…

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, Sterk geschreven vanuit het gevoel van deze man.
een grove fout langs mijn kant
een grove fout van mijn kant.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lili, ik hoef je eerdere teksten niet open te slaan want ik weet het nog. Ik heb namelijk niet eerder - en ik heb veel gelezen - over een dusdanige liefdevolle passie van een man voor een baby/kind gelezen. Ik denk - zonder indiscreet te willen zijn - dat hier een groot verdriet in schuilt. Het is daarom m.i, zo goed dat je het neerschrijft. Als ik te ver ga, fluit je mij onverbiddelijk terug. Afgesproken? Dat mannen in onze maatschappij snel als pedofiel worden weggezet als zij zich met kinderen bezighouden, vind ik abject. Een actueel onderwerp dat je met recht hebt aangehaald. Er is bijna geen man meer te vinden in crèches of basisscholen. Volkomen onterecht; vrouwen moeten niet het onderwijs gaan beheersen. Vooraleer vind ik weer eens een verrijkend woord dat te weinig wordt gebruikt. :) Dank voor je schrijven :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En jij bedankt voor je reactie! Het is inderdaad zo dat de mannen veel te vaak scheef worden bekeken. Ik wil zelf in het onderwijs, dus er komt sowieso een vrouw bij, maar toch vind'k het jammer dat mannen hun droom niet zouden nastreven, omdat ze bang zijn voor de reactie van.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik herkende het eigenlijk meteen. Een verdrietig verhaal over een man die best weet dat hij niet goed handelde. Ook al hoort het meisje bij haar eigen familie, ik voel mee met hp. Echt een knap verhaal. En inderdaad: vooraleer, dat is weer een mooie.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Lilithx, Ik ben het volkomen eens met Mili en dus ook wel met jouw standpunt (wat mannen en kinderen betreft). Lichamelijk contact met een kind (en daar bedoel ik normale doodgewone contacten mee zoals een natuurlijke blijk van genegenheid) zijn in ons onderwijssysteem (en daarbuiten) tegenwoordig haast helemaal taboe geworden. Het stelen van een kind uit een kraamkliniek is natuurlijk wel weer een vreselijk iets om te bedenken (het gebeurt natuurlijk wel). Wat je verhaal betreft, ik zat er ook meteen weer in, zeker als je de cliniclowns opnieuw te berde bracht. Je merkt ook dat je verhaal mensen aan het denken zet en dat is heel leuk en waardevol.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rynlandt, jouw woorden doen mij ongelooflijk veel deugd, want ik schrijf deze stukjes ook met het doel om aan te zetten tot denken. Wat de HP doet is vreselijk, maar we moeten tegenwoordig al gechoqueerd worden, voor we over iets gaan nadenken. Dank je, Richard!!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pas bij het woord 'cliniclowns' ging het lampje bij me branden Lilithx, maar toen had ik hem ook meteen. Inderdaad mooi hoe je zo'n precair onderwerp onder de schijnwerpers brengt. Ondanks wat de man heeft gedaan kan ik zijn enorme pijn voelen. Fijn verhaaltje!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vond hem eng zonder dat het pedo-idee bij me opkwam, maar gunde hem hulp om de beklemmende liefde en pijn die jij in zijn woorden wist te leggen dit stukje voegt daar idd een actueel stukje realiteit aan toe, waarover men zich zeker eens goed achter de oren zou moeten krabben maar mij zit de combinatie niet lekker deze man is een enge crimmineel, ik wil hem niet als pleitbezorger voor begrip voor het feit dat ook mannen kinderen op een normale wijze kunnen liefhebben, omdat zijn liefde niet normaal is - hij heeft weldegelijk een grens op grove wijze overschreden, al is het een andere dan men hem verwijt daarmee is trouwens alleen bevestigd dat je dit weer sterk geschreven hebt

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De herkenning was er meteen! [Je was niet voor mij en toch heb ik je meegenomen, een grove fout van mijn kant.] Hier bekend hij schuld en ziet de HP in dat hij fout is geweest. Wat hem echt dwars zit is de beschuldiging van pedofilie. Daarmee heb jij een actueel onderwerp in het spot licht gezet. Het verdriet over de beschuldiging en het gemis van het meisje is goed voelbaar. Ik vraag mezelf alleen af of ze niet te klein is om dit zich allemaal te kunnen herinneren als ze groter is. Dat hij deze brief ondertekent met jouw vader is voor mij een teken dat de man hulp nodig heeft. Graag gelezen! :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een pijnlijke geschiedenis, zeker ook voor de dader. Maar zijn pijn weegt nooit op tegen de pijn die de echte vader en moeder en opa's en oma's en tantes en ooms en neven en nichten en vrienden en buren van het kind is aangedaan. Een goed geschreven verhaal, Lili.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de meeste complimenten ben ik het hartgrondig eens. Mooi geschreven en een originele invalshoek. Ik bleef alleen zitten met "Ik zal het monster worden waar iedereen mij voor aanziet." Ik wilde geloven dat deze man - ondanks zijn gruwelijke misdaad om een kind te stelen - in zijn hart het beste voor heeft met kinderen. Tot ik deze zin las. Is het toch een wolf in schaapskleren? Briljant, als je dit zo bedoeld hebt!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn vertedering sloeg al snel om in afschuw. Ik kon haast niet verder lezen, en dat bedoel ik als een compliment. Het is verschrikkelijk dat er pedofielen bestaan, maar dat ze ook echt denken dat wat ze doen goed is voor het kind... Dat ik haast niet verder durfde te lezen betekent dat je mij geraakt heb. Goed geschreven dus :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De man is hartstikke fout. Hij weet het ook. Ik vergeef het hem niet. Knap geschreven.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilithx, wat een bijzonder onderwerp/thema in dit verhaal. Mooi dat je iemand die iets verschrikkelijks doet de lezer de andere kant van het verhaal kunt laten zien, o.a. zijn beweegredenen/gevoelens waardoor je toch een zekere mate van begrip ontwikkelt. Een hele bijzondere insteek en de complimenten voor je inlevingsvermogen en durf om dit thema aan te snijden! :thumbsup: en fijne feestdagen!