Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#35 Staying alive

Zoevend over een dijk tussen de Friese rivieren en akkerlanden, dwarrelen er sneeuwvlokken op mijn pas gewassen Alfa Romeo. De altijd in perfecte staat zijnde motor begint hierop te brommen. Het blijft enkele tijd dit geluid aanhouden tot ik een knal hoor. Het gebeurt altijd op een plek waar je het niet wilt, realiseer ik me als ik ook nog constateer dat het bereikbaarheidsmetertje van mijn Iphone 6 met geen enkel streepje is gevuld. Aan de overkant van de bevroren rivier is een molen. Na een halfuur tevergeefs onder de motorkap met draden te hebben gesleuteld, kom ik op het krankzinnige idee om over het ijs naar het draaiende gevaarte te lopen. Ik moet veranderd zijn in de schooljongen van weleer, die er vanuit ging dat het ijs altijd stevig genoeg zou zijn. Na een paar passen begint, net als vroeger, het kraken. Voor ik door heb dat ik in de problemen zit, voel ik al het ijskoude water tegen mijn gestreken broek drukken. Mijn handen kunnen geen houvast vinden aan het spekgladde ijs. Ik kan nog even watertrappelen en roepen in het niemandsland dat ik het allemaal niet zo bedoeld had. Dan zink ik weg in een oneindige leegte. 'Je leeft nog', zegt een stem die van ver lijkt te komen. Een warme hand heeft mijn linkerpols stevig vast. Het zwart voor mijn ogen verdwijnt en ik herken de speelse lokken en de fluwelen oogopslag van Doutzen Kroes. Zij is dus de engel die me op heeft gewacht bij de hemelpoort. Vreemd alleen dat ze tegen me liegt. 'Kom, even kracht zetten jongen', zegt Doutzen met haar zwoele stem met half Fries, half Amerikaans accent. Ik probeer met mijn rechterhand het ijs te grijpen, maar lijk hierdoor nog verder weg te glijden. Doutzen slaagt er echter in me met een uiterste krachtsinspanning uit het water te halen. Als ik de kleine sociale huurwoning een kop warme chocolademelk he gedronken en erachter ben gekomen dat dit niet Doutzen Kroes is, maar de vierentwintig jarige Julia, een lookalike die Romaanse Talen in Groningen studeert, ben ik er van overtuigd dat ik nog in leven ben. Deze overtuiging verdwijnt als er te veel Lidl gluhwein wordt gedronken, en Julia me waarschijnlijk vooral uit medelijden haar bed intrekt. Het komt weer terug als ik de volgende ochtend, uitgeput van haar uitgebreide voor- en naspel, de heerlijk zachte lederen bekleding van de Alfa tegen mijn rug aanvoelen, met honderdveertig per uur over de Afsluitdijk race. Engelen liegen nooit, zeker niet als ze Doutzen Kroes heten.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een klein dingetje: in de eerste alinea gebruik je een paar keer enkel/enkele. Ik zou bij enkele tijd 'enige' tijd gebruiken. En nog een dingetje: in de tweede alinea lees ik vaak 'ik'. De derde alinea vind ik heel goed geschreven. Die loopt lekker door. De eerste zin van de vierde alinea klopt niet helemaal volgens mij. Verder leuk verhaal! ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Virtuosuo, dat had je even puik voor elkaar. Ik bedoel; behoorlijk irritant als je auto niet meewerkt, maar vermoedelijk willen veel (jonge)mannen gered worden door een Doutzen lookalike. Heb je haar telefoonnummer wel gekregen? Leuk verhaal over geluk bij ongeluk. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ INfiction bedankt voor het aandachtig lezen. Idd te veel ik gebruikt. Die eerste zin van de vierde alinea is idd wat omslachtig, wist niet heel goed hoe deze op te knippen (zonder stijlbreuk). Suggesties zijn zeer welkom. @Johanna B Dankjewel. Helaas heb ik dit niet zelf meegemaakt, ik heb geen Alfa Romeo☺. HP kreeg ook niet haar nummer, bleef bij een one night stand. @RichardOtten Bedankt, ja misschien komt het door zijn Alfa Romeo...

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik durf het bijna niet te zeggen Virtuosuo, maar ik heb Doutzen moeten googelen om mee te zijn met je verhaal (en ik heb er geen spijt van, de zoekresultaten vielen nogal mee moet ik zeggen). Anderzijds kende ik de glühwein van de Lidl dan weer wel :) :) Onnodig te zeggen dat ik dus van je verhaaltje genoot!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Doutzen ook moeten googelen. Jouw HP heeft wel veel geluk gehad met haar dubbelgangster. Jouw hp lijkt me wel wat een dikke nek, maar hé, dat mag!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat Doutzen blijkbaar Belgie nog niet bereikt heeft. @Lilithx Is een dikke nek hetzelfde als een bal?☺Ik had wel een personage in het hoofd met behoorlijke vermogens die dat graag laat merken (vandaar de Alfa Romeo waar hij zo trots op is).

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Lilithx type die te veel geld heeft en dit graag laat merken, en een beetje met een rollende r praat. Is dat hetzelfde als je bedoelde met 'dikke nek'?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuoso, in grote lijnen heb je een mooi verhaal niveau neergezet (OK, een verhaal met Doutzen is natuurlijk al snel een mooi verhaal). Op detailniveau heb ik wel wat zeurtjes: "Zoevend over een dijk tussen de Friese rivieren en akkerlanden, dwarrelen er sneeuwvlokken op mijn pas gewassen Alfa Romeo." Deze zin klopt niet. Het onderwerp van het eerste deel, is volgens mij het lijdend voorwerp in het tweede deel. Vgl. "Zoevend over een dijk tussen de Friese rivieren en akkerlanden, vangt mijn pas gewassen Alfa Romeo alle sneeuwvlokken voor ze de de grond raken (of zoiets). Iphone 6 = iPhone 6 "tegen mijn gestreken broek drukken." Kwestie van smaak, maar wat is de toegevoegde waarde van het woord 'gestreken' hier? Zou het water anders drukken als de broek niet gestreken was? "Als ik IN de kleine sociale huurwoning een kop warme chocolademelk heB gedronken" "Deze overtuiging verdwijnt" ... "Het komt weer terug als ik" Overtuiging (v) dus "Ze komt weer terug" "...als ik ...tegen mijn rug aanvoelen" Ik = onderwerp, dus 'aanvoel'. Sorry hoor, ik kon het gewoon even niet laten :) Laat ik dan beëindigen met het herhalen dat ik het toch een mooi verhaal vond.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je feedback, dat overtuiging een vrouwelijk woord is wist ik eerlijk gezegd niet eens,dus weer wat geleerd. En die slordigheid van het onderwerp in het lijdend voorwerp veranderen had ik niet eens gezien. Die toevoeging van 'gestreken' was wel bewust gedaan, ik wilde laten zien dat het om een net hoger milieu personage gaat die er altijd netjes uitziet en van wie je het dus niet verwacht dat hij zijn nette broek riskeert door over gammel ijs te lopen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een mazzel dat hij gered werd. Voor hetzelfde geld had de vrouw hem laten zinken. Met plezier gelezen. Ga toch maar niet weer over de Afsluitdijk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal over de natte droom van een Alfa rijder! :thumbsup: Ik ben wel benieuwd hoe het komt dat de auto de volgende morgen wel weer rijdt, maar dat is bijzaak! ;)

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuosuo, met veel fantasie geschreven en de complimenten voor dit leuke verhaal! Vlot geschreven en een geluk bij een ongeluk voor het HP. Op deze wijze een bijzonder 'kerstcadeau' ontvangen, origineel bedacht! Graag gelezen en fijne feestdagen. :thumbsup: