Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 35 Limburgers hebben ook altijd pech

Door het raam zag ik een handschoen onder de dikke laag sneeuw tevoorschijn komen. Knap dat iemand mij had gevonden, door de hevige sneeuwval en een leeg mobieltje had ik de hoop al opgegeven om die avond nog hulp te verwachten. Ik was onderweg naar een bundelpresentatie. Het laatste dat ik op het scherm van mobieltje had gezien was een berichtje van de organisator dat de presentatie niet doorging vanwege het slechte weer. Had ik weer, wint een Limburger eens iets, gaat het niet door. Dus besloot ik te keren en terug naar huis te rijden. Aangezien ik al twee uur aan het rijden was, ging ik ervan uit dat het wel eens het dubbele kon worden met die storm. Na een half uur rijden kwam ik na een slipmanoeuvre tot stilstand in een berm, ergens tussen Hier en Nirgendwo. Ik pakte mijn mobieltje erbij, die me adieu zei. Nou mooi dan. Een uur later was mijn auto grotendeels ingesneeuwd, toen er een reddende engel neerdaalde. Ze was een gezette dame van middelbare leeftijd. Ze lachte vriendelijk. ‘Niet zo’n geweldige situatie, is het niet?’ ‘Dat kunt u wel zeggen.’ ‘Ik woon in een huisje, niet ver hiervandaan. Ik heb warme chocolademelk en kerststol, je bent van harte welkom.’ ‘Alles beter dan hier.’ Ik stapte uit en volgde mijn redster. Door de storm kon ik weinig zien. We liepen een bergje naar beneden en we hadden haar huisje al bereikt. Het lag er afgezonderd bij. Naast de voordeur lag een grote hamer en een blok hout. Ze opende de zware houten deur en liet me binnen. Ik voelde meteen de warmte van de open haard. Terwijl ik mijn sjaal, muts en handschoenen uitdeed zag ik dat de vrouw mij verbaasd aankeek. ‘Sorry, heb ik iets verkeerds gedaan?’ ‘Richard Otten?’ vroeg ze stotterend. ‘Ja…’ zei ik voorzichtig. Opgewonden rende ze naar haar boekenkast en haalde een exemplaar van Caroline’s Dagboek tevoorschijn. ‘Je hoort dit vast vaker maar ik ben uw grootste fan!’ ‘Nou, eigenlijk is het de eerste keer dat iemand…’ ‘Oh, wat een geweldig kerstcadeau is dit, Richard Otten in mijn huis. Wil je het voor me signeren?’ ‘Uiteraard.’ Opgewonden duwt ze me het boek en een pen in mijn handen. ‘Aan wie mag ik het richten?’ ‘Annie. Annie Wilkes.’ Shit…

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er ging mij al een belletje rinkelen! :D Origineel gevonden en een luguber detail het benoemen van de hamer en het blok hout! :thumbsup: Hier en Nirgendwo! #humor! Een zeer geslaagde invulling! :nod:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, had jij niet beter 'Wat ik in 2015 niet meer wil' kunnen kiezen? Ik ben bang dat jij in 2015 niets meer te willen hebt. Leuk verhaal met een verrassend eind; vlot geschreven. Daar hou ik wel van.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heeft Annie Wilkes haar leven gebeterd? Je weet het maar nooit. Tenslotte heb je dit verhaal hier geplaatst. Ik vond je vorige week wel afwezig. Behoorlijk angstig, Richard. Wie weet was je in handen gevallen van een psychopaat. Je weet het niet meer tegenwoordig. Tenslotte zijn het gekke tijden. Gelukkig kun je je eigen dokter nog kiezen als je hulp nodig hebt met het herstellen van jouw ontmoeting met Annie. Er mag in ieder geval nooit meer een bundelpresentatie worden afgezegd. Veel te gevaarlijk! Origineel verhaal, graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, was het twijfelen of ik een link zou maken, maar een kleine hint mag wel :D @Dos, daar zit wat in. @Johanna, het heeft een paar dagen geduurd totdat ik kon ontsnappen. Vroeger had je nog logge typmachines om iemand de harsens mee in te slaan. Die Macbook Airs van tegenwoordig hebben wat meer tijd nodig... Eigen dokter kiezen ligt eraan... niet gecontracteerde zorg is geen lachertje...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt toch een ouderwetse typemachine in je auto zetten? Gewoon voor acute slecht weer en/of psychopaten situaties. Hopelijk doet de Macbook het nog. Vooralsnog blijft artikel 13 ongewijzigd. Hopelijk gaan de zorgverleners nu (weloverwogen) in opstand tegen de zorgverzekeraars en al hun boevenplannen. Is dit erg offtopic trouwens?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
best wel. Maar aandacht voor hoe zorgverzekeraars de macht over de menselijke zorg krijgen, is het discussiëren waard, al dan niet onder mijn mooie verhaaltje :D De macbook is trouwens helemaal aan gort. Gelukkig had ik mijn laatste manuscript nog op een usb stick opgeslagen, samen met een cam versie van The Hobbit en 1001 foto's van katten, om 1 of andere reden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is inderdaad een interessante discussie die niet moet worden gevoerd onder jouw verhaaltje. Of eigenlijk geen discussie. Verstandige jongen ben je. Net alles op een usb-stick opgeslagen. Dat doe ik dus nooit, met alle gevolgen van dien. Een nieuw manuscript?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, had gedacht dat je de kattenfoto's zou aanhalen :D. Na mijn kidnap perikelen heb ik besloten om wat werk te gaan af maken. Dus hoop dat ik in 2015 iets nieuws kan aanbieden. Alleen mijn inkjes n beide hnden werken nog niet o goed mee..

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, das niet zo handig. Ik had al eens een half jaar geen A-knopje op mijn toetsenbord. De A deed het nog wel. Maar het was nogal hard drukken op het toetsenbord. Gelukkig had ik geen pijn aan mijn pinken. Ik wacht 2015 rustig af. Overigens ben ik nog steeds voornemens om jouw eerste boek te downloaden. Dat ga ik maar eens doen binnenkort. Caroline's Dagboek toch? Misschien ook een tip voor andere Sollers?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig jou fantasie Richard. Mijn kop eraf als je Annie met dit verhaal niet op liefkozende gedachten kunt brengen, en liefkozen doet ze graag (met een slagersmes wel te verstaan). Mooi gevonden.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blij dat je vorige week hebt weten te ontsnappen Richard! Erg leuk verhaaltje, en ook een bijzondere manier om je boek onder de aandacht te brengen! Ik word er in ieder geval wel heel nieuwsgierig naar... Hopelijk woon je trouwens niet in Roermond, over de pech van Limburgers gesproken...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haha je voelt wel aankomen dat ze niet deugt, maar uiteindelijk is het toch origineel (ik zie wel wat zeurtjes, maar ach ... ik denk dat je ze zelf ook kunt vinden als je wilt)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ryn, ze had heerlijk gekookt, dat wel :) @Fata, Spookstad Roermond, mooie titel voor een nieuw boek. Woon er niet iig, ben meer van Zuid Limburg... Je zou er maar wonen :D @JP, had er niet eens over gedacht dat ik reclame maakte, aangezien Alicia bij de vorige opdracht een Ik-persoon beter past, heb ik mijn eigen Ik letterlijk in de fictie gewoven. @Lisette, je mag altijd zeuren, dat is de charme van dit forum. Maar ben blij dat je het leuk vond. @Bart, Richard, Paul, het maakt niet uit hoe je me noemt, zolang de pinguïn maar naar het zuiden kijkt :D

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, heb alleeen gemist wie Annie Wilkes is. Een stalkster die uit een eerdere schrijfopdracht te voorschijn is gekomen?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Annie Wilkes ook even moeten googelen, maar ze maakt je verhaal wel helemaal af, hoor! Dit vind ik een hele leuke bijdrage van jou!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wist niet wie Annie Wilkes was en googelde haar. Ik zag haar op google afbeeldingen met een mes in haar handen. Ik snap waarom je liever niet bij haar wilt zijn... Een grappig verhaal, door die Annie, Richard. Heb je het geluk dat iemand warme chocolademelk heeft, blijkt zij het te zijn! Een Limburger heeft ook altijd pech ;).

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Even dacht ik dat je naar het huisje van Hans en Grietje werd gebracht, maar dit is veel leuker. Ik wist niet dat je zo beroemd was, Richard. Nu begin ik bijna van verlegenheid te st-st-stotteren. Heerlijk verhaal.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lilith en Anne, lees of kijk ook eens Stephen Kings Misery, is de moeite waard, voor Annie :) @Tja, ja vind het zelf ook ff wennen al die bekendheid... al in twintig talen uitgegeven... ahum :D

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, geweldig verhaal! Spannende 1e zin en de laatste ook.... Heel knap uitgedacht en origineel. Vlotte schrijfstijl, kortom: een juweeltje! :thumbsup: en fijne feestdagen, hopelijk zonder Annie...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Alicia, jij ook fijne dagen gewenst. Helaas is Annie nu de kip (lees mijn dijbeen) aan het klaarmaken... De saus is wel lekker!