Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#34 Kerst, voor jou ...

Ik plof op m’n sofa, kruip onder m’n crèmekleurig wollen deken bedrukt met een rood Zweeds sprookjestafereel. Het is schemerig in huis. De herinnering van weleer aan een verlaten novemberdag. Kil en guur. Hoe heeft het allemaal kunnen gebeuren? Waarom ik? Na al die jaren mis ik hem steeds meer! Ik lees verder in mijn boek ‘Achter de regenboog’, dat gisteren pas bij mij is bezorgd. Voel warme gedachten in me opkomen; een onverklaarbaar gevoel, het overkomt me vaker en doet me steeds meer aan iets denken … Kaarsjes aan, chocomel speciaal voor mezelf warm gemaakt. Uit mijn computer klinken korte signalen. Met tussenpozen schrik ik op uit mijn boek. Wie probeert mij te bereiken? Als Anna me vraagt voor het familiediner. Ik pas ervoor! Sinds het overlijden van m’n allerliefste Bram, gunnen ze me totaal geen nieuw geluk. Ik voel me allang geen onderdeel meer van hun bestaan. De klep van de brievenbus valt met een klap dicht. De postbode doet stampvoetend een extra ronde. Hij heeft me vanochtend al verblijd met een laatste schrijven van de belastingdienst. Wat kan er nog meer bij vandaag? Ik klop mijn gedachten af op de houten salontafel. Ik verlaat m’n boek, schuifel op mijn bonte sokken over de koude houten vloer naar de deurmat in de hal. Ik pak ’n klein, met gouden letters versierd, envelopje op van de besneeuwde mat. Open voorzichtig de achterflap. Afzender onbekend. Er komt een briefje tevoorschijn met een prachtig handschrift: ‘eerste kerstdag om 12 uur onder de mistletoe van ‘de Engelenburcht’ op het marktplein in de stad? Ik verheug me op jouw komst, warmte & gezelligheid! Zie ik je daar? Tot gauw! Liefs, Daan1969.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een oude bekende brengt mogelijk nieuw geluk. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd wie die Daan is. Ik hoop op een nieuwe liefde voor haar, maar aangezien hij zijn naam schrijft als Daan1969, vrees ik dat het om een internetdate gaat en dat ze teleurgesteld gaat worden. Je hebt het goed geschreven, het enige wat ik wil opmerken is of je chocomel wel kunt 'zetten'? Ik snap dat je het warm maakt, maar kun je dan niet beter 'warm maken' schrijven. Je zet tenslotte geen chocomel, dat schenk je uit het pak je mok in.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, fijn om weer iets van je te lezen! :) Jij hebt een sfeervol verhaal neergezet, beeldend met passende details. Waarom deze informatie:[Ik lees verder in mijn boek ‘Achter de regenboog’, dat gisteren pas bij mij is bezorgd.] ? Waarom wordt de titel genoemd en dat het gisteren pas is bezorgd? Het lijkt hierdoor dat het een scene is uit een groter verhaal omdat we informatie missen. [Sinds het overlijden van m’n allerliefste Bram, gunnen ze me totaal geen nieuw geluk.] Volgens mij zit er achter deze zin ook een heel verhaal: hoe is dit gekomen? Ik vermoed dat Daan1969 haar ook via de computer roept. :? Kortom je maakt me nieuwsgierig naar de rest van het verhaal! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het gevoel dat ik een inleiding lees, wel een mooie. Het is hierboven al gezegd. Dit verhaal vraagt om een vervolg. Dus ik hoop op deel twee.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Siv, Anne, Marietje, janpmeijers, Johanna B.: jullie hebben mij blij gemaakt met jullie lieve reacties en gelukkig ook kritische blik ... Vanochtend ben ik sinds lange tijd weer gaan zitten om te schrijven. Hoe dan ook die opdracht zou ik in gaan vullen. Wat voorwerk, gaan zitten met pen en papier. Het moest uit mijn kleine teen komen, maar toen ik eenmaal goed in het schrijfwerk zat, kwam dit verhaaltje daaruit voort. Ik moet toegeven een aantal zaken kloppen niet helemaal met wat er in werkelijkheid mogelijk is, toch was het zoals ik het voor me zag tijdens het schrijven ... Ik hoop dan ook dat er een 'trigger' of opdracht volgt om het vervolg te kunnen schrijven ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
het enige wat ik wil opmerken is of je chocomel wel kunt 'zetten'? Ik snap dat je het warm maakt, maar kun je dan niet beter 'warm maken' schrijven. Je zet tenslotte geen chocomel, dat schenk je uit het pak je mok in.
Anne, je hebt helemaal gelijk. Ik ga het aanpassen! Zoals ik het bedoelde is het idd 'warm maken' Alhoewel chocomel maken met een automaat en wat padjes, dan is het wel zetten ... Bedankt voor jouw detail :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, fijn om weer iets van je te lezen! :) a) Waarom deze informatie:[Ik lees verder in mijn boek ‘Achter de regenboog’, dat gisteren pas bij mij is bezorgd.] ? Waarom wordt de titel genoemd en dat het gisteren pas is bezorgd? Het lijkt hierdoor dat het een scene is uit een groter verhaal omdat we informatie missen. b) [Sinds het overlijden van m’n allerliefste Bram, gunnen ze me totaal geen nieuw geluk.] Volgens mij zit er achter deze zin ook een heel verhaal: hoe is dit gekomen? c) Ik vermoed dat Daan1969 haar ook via de computer roept. :?
Thanks, voor jouw lieve reactie! a) Marietje: ik sta aan het begin van een verhaal waarvan ik ook nog niet weet hoe het gaat lopen ;) Schijnbaar heb ik het zo geschreven, dat ik bij jou dit gevoel opwek. Ook leuk om te ervaren. Ik ben dan ook blij met deze reactie. b) Volgens mij zit er ook een heel verhaal achter, nu is het de kunst om dat boven water te toveren! c) Dat vermoeden heb ik ook ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dit vraagt om een vervolg.
de besneeuwde mat.
Die mat ligt toch binnen (?)
Bedankt voor jouw aanmoediging en oplettendheid! En ja die besneeuwde mat is wel vreemd als je de hele dag geen deur open hebt gehad en op de bank hebt gezeten. Naar mijn idee plofte die brievenbusklep zo hard dicht dat er een bult sneeuw, die bovenop die klep zat, naar binnen is geslagen ... Als het een detail is, dat later nog wel eens een bijzondere wending kan geven, dan laat ik het staan. Anders pas ik het aan. Laat maar eens weten of er die kans bestaat naar jouw idee ...

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mirte, mooi gedaan. Ik heb genoten van de sfeer en ik vond de spanning ook mooi opgebouwd. Waar gaat dat heen? Je weet de lezer wel nieuwsgierig te maken. Klein aandachtspuntje: ik vond dat je af en toe te veel bijvoeglijke naamwoorden gebruikt. Zoals koude houten vloer, houten salontafel, crémekleurige wollen deken, bonte sokken enz. Als je dit bij ieder voorwerp beschrijft wordt het een beetje gekunsteld. Gewoon een kwestie van afwisselen. Verder graag gelezen, ga zo door! :thumbsup: