Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#34 Een monsterlijk kerstdiner

Volledig onbewogen staarde ik naar het flakkerende vlammetje van de druipkaars op de bomvolle eettafel. Het duurde godallemachtig lang voordat ik een zinnig woord kon uitbrengen. Op Don Corleone-achtige toon zei ik vervolgens het volgende tegen mijn achterbakse tafelgenote: 'Luister goed, en zet je schrap, doorzichtige feeks. Het spijt me oprecht waanzinnig, maar wat je zojuist tegen mij hebt gezegd, betekent onomwonden dat je je doodvonnis hebt getekend. Dat verzeker ik je. Zodra ik ben uitgegeten steek ik een splinterdure sigaar op. En dan ga ik even een kort telefoontje plegen, om orde op zaken te stellen. Nee, het kan mij geen biet schelen dat het kerst is, dat je nauwe banden met de Hells Angels hebt, en dat we net een koperen huwelijk achter de rug hebben. Dat wat moet gebeuren, moet nu eenmaal gebeuren. Je bent gewoon ziek in je hoofd. Einde oefening voor jou. Haal straks de laatste sacramenten maar van stal. Eigen schuld, dikke bult.' Aangenaam tevreden over mijn verbale uitspatting, sneed ik een aardig stukje van mijn varkenshaasje. Het smaakte wonderbaarlijk goed. Jammer, ik zal haar kookkunsten best wel gaan missen. Vooruit, haar achterwerk ook enigszins. Maar goed, geen tijd om te treuren. In een mum van tijd vind ik wel weer een nieuw slachtoffer. Dat is in mijn wereld namelijk zo geregeld. Mijn uitspatting miste zijn uitwerking niet. Mijn achterbakse tafelgenote wist niet waar ze het zoeken moest. Voor haar kwam mijn uitspatting als een volslagen verrassing. Boos dropte ze haar mes en vork op het porseleinen bord. 'We-we-we-wacht, Carlos ,' stotterde het ten dode opgeschreven mokkel. 'Niet zo radicaal beslissen. Kom op! Dat kan je gewoonweg niet maken! Kan je het alsjeblieft terugdraaien? En mijn doodvonnis met onmiddellijke ingang naar Het Rijk Der Fabelen verwijzen? Wees blij zijn dat ik je het überhaupt heb verteld! Omhooggevallen lapzwans! Capisce?' Nou nou, ze durfde wel. Gejammer van de bovenste plank. Ik wou er bijna voor applaudisseren, maar dat zou ridicuul overkomen. Vandaar dat ik mij inhield. En wat nou 'capisce'? Ze deed alsof ze een gangsterchick was. Dear me, wat ben ik toch met een geflipt wijf getrouwd. Blijkbaar heeft het zo moeten zijn. Ach, geen probleem, daar ben ik binnen een afzienbare tijd van verlost. Eindelijk. De haai in het aquarium van Tony krijgt een uiterst mals feestmaal. Tja, had ze maar niet moeten rondbazuinen dat ik de nieuwe rijzende ster binnen de literatuur ben. Bekijk het maar mooi. Je kan het ook te bont maken. Welja. Plots doofde de druipkaars. Wat raar. Wellicht een klopgeest? Binnenkort maar een sjamaan optrommelen, want zijn geintjes beginnen mij langzamerhand de keel uit te hangen. Ik depte mijn mond met een servetje, en stond stilzwijgend op. Op zoek naar mijn sigarenknipper. Bingo. Pijlsnel gevonden. Hij lag in de la, naast mijn .44 Magnum. De gang naar Tony werd in werking gezet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag onvervalste sloeberpoëet (fascinerende naam trouwens). Volgens mij was het geen rotzooi. Wil je het terugplaatsen? Stel dat het toch rotzooi is, leer je er hooguit van.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie je wel, helemaal geen rotzooi. Absurd en origineel, dat wel. Maar ik vind absurde en originele verhalen doorgaans leuk. Dit stuk vind ik briljant: -'Luister goed, en zet je schrap, doorzichtige feeks. Het spijt me oprecht waanzinnig, maar wat je zojuist tegen mij hebt gezegd, betekent onomwonden dat je je doodvonnis hebt getekend. Dat verzeker ik je. Zodra ik ben uitgegeten steek ik een splinterdure sigaar op. En dan ga ik even een kort telefoontje plegen, om orde op zaken te stellen. Nee, het kan mij geen biet schelen dat het kerst is, dat je nauwe banden met de Hells Angels hebt, en dat we net een koperen huwelijk achter de rug hebben. Dat wat moet gebeuren, moet nu eenmaal gebeuren. Je bent gewoon ziek in je hoofd. Einde oefening voor jou. Haal straks de laatste sacramenten maar van stal. Eigen schuld, dikke bult.'- Grappig dat pas later in het verhaal wordt bevestigd dat het om de vrouw van HP gaat. Maar waarom mocht het niet bekend worden dat Tony het wellicht gaat maken? Ik neem aan dat HP naar zichzelf refereert als Tony? Anders heb ik iets over mijn hoofd gezien of mis ik relevante kennis over iemand die Tony heet en een haai heeft. Graag tot een volgende opdracht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo poëet, welkom. Ik had je stukje ook gelezen voordat je het weghaalde en vond het intrigerend. Nu een tweede keer gelezen, denk ik dit nog steeds en vind je er een aparte schrijfstijl op nahouden. Blijf vooral en plemp je 'rommel' nog eens. Wat heeft het bijna-dode-mokkel dan wel verteld? Ik vind het niet terug in je tekst. [Wees blij zijn dat ik je het überhaupt heb verteld!] (zijn weg). Heb je heel graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal geen rommel! [Vooruit, haar achterwerk ook enigszins] :D Humor! En drama! :thumbsup: Het verhaal lijkt een onderdeel van een groter geheel. Veel vragen blijven voor mij als lezer onbeantwoord. En voor mij is de setting niet helemaal duidelijk. Man en vrouw aan het kerstdiner. Verder niemand? En wie is Tony, welke gang is gemaakt. Ik ben nieuwsgierig! :thumbsup: Ik lees je graag nog een keer! Dus welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten! :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vriendelijk bedankt allemaal. Vanwege de positieve reacties voel ik mij genoodzaakt om door te gaan met schrijven.
:D Dat was onze bedoeling! Wie A schrijft...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, dat was even een uitval zeg! Ik denk dat er heel wat opgekropte frustraties uitkwamen. Die opmerking over haar achterwerk was echt geniaal :thumbsup:.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi onvervalste sloeberpoeëet, je trakteert ons op een zeer bijzonder kerstverhaal, graag gelezen. Fascinerend is de tweede alinea die belooft dat er een moord zal plaatsvinden. Spannend vond ik het ook, met een opmerkelijke schrijfstijl. Is het een stuk uit een langer verhaal/manuscript? Nu ben je gedoemd om verder te schrijven, want hoe gaat dit aflopen? We want more ;-) :thumbsup: