Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#34 All she wants for Christmas

All she wants for Christmas Oude bomen omhelzen met hun verlichte takken de lege oprijlaan. Geeuwend sluit ze de kamerhoge greige gordijnen in hun slaapkamer. Ze nestelt zich tussen de kussens en checkt met haar ogen de cadeaus die onder de kerstboom naast de brandende open haard, op hem liggen te wachten. Ze glimlacht. Haar cadeau arriveert morgen. Hij heeft zijn agenda vrijgehouden. De eerste kerst samen, de eerste in hun eigen huis. Haar warme vest vervangt zijn armen. Beneden knippert het alarm. Zijn melodie ontwaakt haar als hij zijn toegangscode bij de voordeur intoetst. Kussens vliegen omhoog en ze zoeft naar de overloop. Van bovenaf de trap ziet ze hem cadeautassen in de hal neerzetten. ‘Joepie!’ Ze snelt naar beneden. ‘De Kerstman bestaat!’ Hij kijkt op en vangt haar in zijn armen. Zijn lippen voelen fris. Hij draait haar in het rond. ‘Honey, I’m home for Christmas!’ In zijn glanzende ogen spiegelt haar blijheid. Hij zet haar op de grond en activeert het alarm weer. Ze zucht diep als hij haar weer in zijn armen trekt. ‘Ik zie dat jij niet verwachtte dat ik al thuis zou komen vannacht.’ Hij plukt lachend aan haar oude vest. Het woord thuis doet haar stralen. Ze maakt zich uit zijn omhelzing los. ‘Eigenlijk…’ Ze loopt de trap op en maakt haar vest los, ‘ …verwachtte ik je morgenmiddag pas.‘ Na drie treden draait ze zich om. ‘Maar ik wenste wel dat jij zou komen.’ Haar kerstlingerie kleurt goed bij de rode trapstoffering. Ze glundert als zijn mond openvalt. Snel draait ze zich om en rent giechelend de trap verder omhoog. ‘Wacht! Hij grijpt haar voet vast. Zijn duim liefkoost haar enkel. Ze stopt halverwege de trap. Zijn hand knuffelt haar been omhoog en zijn lippen volgen. Kippenvel rolt zich over haar lichaam uit. Kreunend laat ze haar bruine, lange haren op haar rug dansen. Hij slaat een arm van achteren om haar middel en trekt haar zacht naar beneden. Ze draait zich om en zakt neer op een trede. Hij kruipt op zijn knieën tussen haar benen omhoog totdat hun gezichten op gelijke hoogte zijn. De dansende vonken in zijn groene ogen verlammen. Haar ademhaling eist zuurstof. Haar hartslag versterkt. Hij slikt en legt zijn handen om haar gezicht. ‘Ik houd van jou.’ Haar oren honoreren. Haar ogen verwijden maar geloven hem. Zijn lichaam onderstreept zijn woorden. Haar mond bezegelt haar kerstwens.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooh zo romantisch! Ik kan me goed voorstellen dat de vrouw blij is haar man te zien voor Kerstmis. Je hebt ook leuke details toegevoegd, zoals de warme vest, zijn frisse lippen, ... Ook goed geschreven dialoog, zeer naturel. Enkel 3 zou ik als drie schrijven, maar dan ben ik aan het muggenziften. Dat ze vanuit haar slaapkamer de kerstboom en cadeautjes kon zien stoorde mij op zich niet (ik kan dat ook, want wij hebben enkel een gelijkvloers), maar wel toen er nadien het alarm van beneden bij kwam. Staat de kerstboom niet op de benedenverdieping? Maar dan dacht ik aan een bel-etage en klopte het beeld in mijn hoofd weer wel.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd fijn zo'n eerste reactie! :thumbsup: Het is een herschreven langere scene uit mijn manuscript. Ik heb met het beeld van de oude bomen en de oprijlaan proberen te schetsen dat ze in een groot huis wonen. Hun slaapkamer is eigenlijk een appartement in hun gerenoveerde kasteel in Frankrijk met open haard, zitgedeelte met kerstboom, badkamer en kitchenette in 1 ruimte, hij is rijk. ;) Slechts 400 woorden, he? Andere Sollers herkennen misschien de verhaallijn wel van andere schrijfopdrachten. De drie pas ik aan. Dank je wel! :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aah zo, Marietje, maar wat is er dan gebeurd met de rest van het kasteel? Ja, soms is een beetje achtergrond wel nodig, want nu valt het beeld volledig in z'n plaats.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aahh, de DJ. Ik vind dit een fijn fragment: vlot, makkelijk leesbaar en lekker feel-good. Een zinnetje viel me op. Ik kan er niet helemaal mee uit de voeten (maar dat kan persoonlijk zijn). -Kreunend laat ze haar bruine, lange haren op haar rug dansen-

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg bij het lezen al de indruk dat het om een soort herenhuis ging. Bij greige gordijnen, dacht ik dat je bedoelde grijze gordijnen, maar bij het googlen blijkt het om een bestaande stof te zijn. Weer wat geleerd. Die twee hebben in ieder geval een leuke avond.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, Haar warme vest vervangt zijn armen zou ik omdraaien. Volgens mij vervangen de armen het warme vest toch? Zijn hand knuffelt haar been omhoog en zijn lippen volgen: Nu is alles mogelijk tijdens dit partijtje maar ik denk dat je bedoeld : Zijn hand knuffelt langs haar been omhoog en zijn lippen volgen. Mocht het wel kloppen dan word het wel heel spannend bij jou met kerst :) Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Vanwege de oprijlaan en de oude bomen, wist ik direct dat het een groot pand betreft. Dus die opening is heel functioneel. Het is over de top romantiek en goed geschreven :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje! Na enige uitspattingen ben je terug in de lithoek en dat is rond kerst wel zo rustgevend :). Greige: kende de kleur niet, is het echt wel een kleur - dan zal @Fata hier blij mee zijn; die is dol op kleuren - of eerder een commerciële aanduiding? [Zijn melodie ontwaakt haar] kan m.i. niet. Eerder 'maakt haar wakker'. [In zijn glanzende ogen spiegelt haar blijheid.] Lekker literair los of 'haar blijheid weerspiegelt in zijn glanzende ogen'? [Zijn duim liefkoost haar enkel.]: mooi detail. [Zijn hand knuffelt haar been omhoog ...]. Of je bent hier knap ondeugend en dat zal het wel zijn of je zou 'omhoog' kunnen laten vervallen. Ergens is het vreemd, één been knuffelen. Rollende kippenvel bevalt me. [Kreunend laat ze haar bruine, lange haren op haar rug dansen.] Een trapgymnaste? [van achteren om haar middel]: denk je niet dat 'van achteren' niet nodig is? Die arm slaat toch al om haar middel? bezegeld met een t Zoals @Johanna B zegt: een feel good tekst. Een tekst à la Marietje! PS: Wat heb je met mijn postduif gedaan?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ik heb je verhaal nu 2x gelezen en ik ben het met Mili eens, het is een echte feel good tekst en dus... voel ik me ook goed. Het moet niet altijd gaan om een verrassende wending of een bijzonder plot... gewoon een feel good - zo net voor Kerst - vind ik reuze fijn. Met heel veel plezier gelezen en genoten van de innige details die je mooi beschrijft. Oh ja... Jan P merkt op dat het een beetje 'over de top romantiek' is, en dat betekent dat je heel goed de opdracht hebt uitgevoerd want er werd inderdaad gevraagd naar het zoetste kerstverhaal ooit. ;)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dit is mooi sentimenteel. Die liefdesverklaring op het einde, echt gruwelijk. Maar ik bedoel dus dat het goed geslaagd is.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aah zo, Marietje, maar wat is er dan gebeurd met de rest van het kasteel? Ja, soms is een beetje achtergrond wel nodig, want nu valt het beeld volledig in z'n plaats.
De rest van het kasteel heeft natuurlijk ook een functie: keuken, eetkamer, zitkamer, logeerkamers compleet met badkamers, sportruimte, sauna, zwembad, bioscoopzaaltje etc. Ik heb zijn geld goed uitgegeven! :unibrow:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aahh, de DJ. Ik vind dit een fijn fragment: vlot, makkelijk leesbaar en lekker feel-good. Een zinnetje viel me op. Ik kan er niet helemaal mee uit de voeten (maar dat kan persoonlijk zijn). -Kreunend laat ze haar bruine, lange haren op haar rug dansen-
Vertaling van twee bewegingen: ze gooit kreunend haar hoofd in haar nek waardoor haar lange haren dansend op haar rug bewegen! :) Fijn dat jij good - feelt! :D

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg bij het lezen al de indruk dat het om een soort herenhuis ging. Bij greige gordijnen, dacht ik dat je bedoelde grijze gordijnen, maar bij het googlen blijkt het om een bestaande stof te zijn. Weer wat geleerd. Die twee hebben in ieder geval een leuke avond.
Bestaande stof? Dat is nieuw voor mij. Ik kwam het tegen als een kleur: grijs met beige erin. Dank voor jouw reactie! Ze hebben een onvergetelijke kerst! :nod:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, Haar warme vest vervangt zijn armen zou ik omdraaien. Volgens mij vervangen de armen het warme vest toch? Zijn hand knuffelt haar been omhoog en zijn lippen volgen: Nu is alles mogelijk tijdens dit partijtje maar ik denk dat je bedoeld : Zijn hand knuffelt langs haar been omhoog en zijn lippen volgen. Mocht het wel kloppen dan word het wel heel spannend bij jou met kerst :) Graag gelezen.
Als hij er is dan verwarmen zijn armen haar lijf. Hij is er nu niet dus vervangt het vest zijn armen. Omhoog knuffelen vind ik wel een mooie beweging. Bij knuffelen houdt men iets steviger vast en streelt. Zijn hand gaat teder knijpend strelend omhoog. Het is een onmogelijk spannend kerstpartijtje! :nod: Dank je wel voor jouw reactie! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Vanwege de oprijlaan en de oude bomen, wist ik direct dat het een groot pand betreft. Dus die opening is heel functioneel. Het is over de top romantiek en goed geschreven :)
Dank je wel! Ik vind 'goed geschreven over de top romantiek; een mooi compliment! :o Is de opening naast functioneel ook sfeervol?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje! Na enige uitspattingen ben je terug in de lithoek en dat is rond kerst wel zo rustgevend :). Greige: kende de kleur niet, is het echt wel een kleur - dan zal @Fata hier blij mee zijn; die is dol op kleuren - of eerder een commerciële aanduiding? [Zijn melodie ontwaakt haar] kan m.i. niet. Eerder 'maakt haar wakker'. [In zijn glanzende ogen spiegelt haar blijheid.] Lekker literair los of 'haar blijheid weerspiegelt in zijn glanzende ogen'? [Zijn duim liefkoost haar enkel.]: mooi detail. [Zijn hand knuffelt haar been omhoog ...]. Of je bent hier knap ondeugend en dat zal het wel zijn of je zou 'omhoog' kunnen laten vervallen. Ergens is het vreemd, één been knuffelen. Rollende kippenvel bevalt me. [Kreunend laat ze haar bruine, lange haren op haar rug dansen.] Een trapgymnaste? [van achteren om haar middel]: denk je niet dat 'van achteren' niet nodig is? Die arm slaat toch al om haar middel? bezegeld met een t Zoals @Johanna B zegt: een feel good tekst. Een tekst à la Marietje! PS: Wat heb je met mijn postduif gedaan?
Alvast bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ik ga nu de binnenkant van mijn ogen bestuderen zodat ik hier morgen intelligent op kan reageren! :p

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dit is niet mijn eerste sentimentele stukje hier vanochtend mijn glazuur begint nu toch echt te barsten zinnig commentaar is er niet meer bij

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, wat een ontvangst met de door jouw beschreven bomen, romantiek uit Aerdehout en omstreken. Sentimenteel. Kerstig. Ach. Ach. Die Marietje toch.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dit is mooi sentimenteel. Die liefdesverklaring op het einde, echt gruwelijk. Maar ik bedoel dus dat het goed geslaagd is.
:D Gruwelijk goed vind ik een compliment! Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ik heb je verhaal nu 2x gelezen en ik ben het met Mili eens, het is een echte feel good tekst en dus... voel ik me ook goed. Het moet niet altijd gaan om een verrassende wending of een bijzonder plot... gewoon een feel good - zo net voor Kerst - vind ik reuze fijn. Met heel veel plezier gelezen en genoten van de innige details die je mooi beschrijft. Oh ja... Jan P merkt op dat het een beetje 'over de top romantiek' is, en dat betekent dat je heel goed de opdracht hebt uitgevoerd want er werd inderdaad gevraagd naar het zoetste kerstverhaal ooit. ;)
Mooi dat je hebt genoten! Dank je wel voor jouw reactie. :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dit is niet mijn eerste sentimentele stukje hier vanochtend mijn glazuur begint nu toch echt te barsten zinnig commentaar is er niet meer bij
Heb jij het glazuur drooggehouden? :D Als jij nog zinnig commentaar hebt dan hoor ik het graag! :nod: Bedankt!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, wat een ontvangst met de door jouw beschreven bomen, romantiek uit Aerdehout en omstreken. Sentimenteel. Kerstig. Ach. Ach. Die Marietje toch.
Sorry, ik kan er niets aan doen! :confused: Dank voor jouw reactie!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje! Na enige uitspattingen ben je terug in de lithoek en dat is rond kerst wel zo rustgevend :). Greige: kende de kleur niet, is het echt wel een kleur - dan zal @Fata hier blij mee zijn; die is dol op kleuren - of eerder een commerciële aanduiding? [Zijn melodie ontwaakt haar] kan m.i. niet. Eerder 'maakt haar wakker'. [In zijn glanzende ogen spiegelt haar blijheid.] Lekker literair los of 'haar blijheid weerspiegelt in zijn glanzende ogen'? [Zijn duim liefkoost haar enkel.]: mooi detail. [Zijn hand knuffelt haar been omhoog ...]. Of je bent hier knap ondeugend en dat zal het wel zijn of je zou 'omhoog' kunnen laten vervallen. Ergens is het vreemd, één been knuffelen. Rollende kippenvel bevalt me. [Kreunend laat ze haar bruine, lange haren op haar rug dansen.] Een trapgymnaste? [van achteren om haar middel]: denk je niet dat 'van achteren' niet nodig is? Die arm slaat toch al om haar middel? bezegeld met een t Zoals @Johanna B zegt: een feel good tekst. Een tekst à la Marietje! PS: Wat heb je met mijn postduif gedaan?
Alvast bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ik ga nu de binnenkant van mijn ogen bestuderen zodat ik hier morgen intelligent op kan reageren! :p
Mili, Is de postduif al weer thuis? ;) -Greige: zie # 13 -De melodie maakt haar wakker vind ik te duidelijk, sorry! -Doe maar literair los. Deze vind ik mooier klinken. -Dank voor het mooie detail compliment. -Ik ben natuurlijk knap ondeugend! :unibrow: zie #14 -De uitrollende, golvende beweging van kippenvel wilde ik duidelijk maken. -Trapgymnaste? Haar passie is dansen dus dat kan. zie ook #12 -Van achteren kan weg maar ik wilde benadrukken dat hij achter haar staat op de trap. Ik denk er nog ff over na. -d/t blijft verwarrend. Dank! -Fijn dat jij mijn schrijfsels kan waarderen. Nogmaals bedankt! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik dacht dat ik het meest sentimentele en zoetste verhaal al was tegengekomen op dit forum ;). Een echt Marietje verhaal denk ik zo. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik dacht dat ik het meest sentimentele en zoetste verhaal al was tegengekomen op dit forum ;). Een echt Marietje verhaal denk ik zo. :thumbsup:
:p Dank je wel! Het zoete sentiment hoort bij de kerst en is lekker contrasterend met het volgende hoofdstuk. ;)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, klaar en helder, waar ik het eerder over had. Een sfeervol verhaal met een licht erotisch en poëtisch tintje op het eind. Die twee gaan een geneugtevolle kerst tegemoet, dat heb je klip en klaar neergezet. Daar twijfel ik niet aan. Mooi gedaan en met plezier gelezen. Verder geen op- of aanmerkingen. Elk woord is precies afgewogen. :) :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, klaar en helder, waar ik het eerder over had. Een sfeervol verhaal met een licht erotisch en poëtisch tintje op het eind. Die twee gaan een geneugtevolle kerst tegemoet, dat heb je klip en klaar neergezet. Daar twijfel ik niet aan. Mooi gedaan en met plezier gelezen. Verder geen op- of aanmerkingen. Elk woord is precies afgewogen. :) :thumbsup:
:o Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
In zijn glanzende ogen spiegelt haar blijheid. Kippenvel rolt zich over haar lichaam uit. Haar ademhaling eist zuurstof. Haar hartslag versterkt. Haar oren honoreren. Haar ogen verwijden maar geloven hem. Zijn lichaam onderstreept zijn woorden. Haar mond bezegelt haar kerstwens.
Wow! Marietje, romantisch geschreven met mooie details weet je de sfeer goed neer te zetten!