Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#34 Kerstbloemetjes

10 december 2014 - 13:59
De vlokjes dwarrelen naar beneden wanneer ik de ingang van het shoppingscentrum bereik. De kriebels in mijn maag kruipen omhoog en vormen een brok in mijn keel. Ik slik en haal mijn smartphone uit mijn handtas. Het staat er echt: “Ik zie je op 24 december aan de ingang van het shoppingscenter om 16u. We gaan de kerstbloemetjes buiten zetten.” De klok geeft kwart voor vier aan. Dat betekent dat ik nog een kwartier de tijd heb om koffie te halen. Snel trek ik een sprintje naar de koffiebar aan de overkant van de straat. Voor mij staan drie wachtenden. Mijn ademhaling versnelt en ik kijk een beetje ongedurig rond. Mijn handen lijken geen blijf te weten met zichzelf, terwijl ik van het ene been op het andere spring. “Gehaast?” vraagt de jongeman die voor me staat te wachten. Ik schud mijn hoofd en kijk langs hem heen naar de bar om te zien waarom het zo lang duurt. Zijn ogen vangen mijn blik. Niet goed wetende wat ik moet doen, glimlach ik en kijk snel weer door het raam naar buiten. Een onweerstaanbare drang doet me terug naar hem kijken. Mijn hart maakt een tuimeling en ik doe een stapje achteruit wanneer ik zie dat hij nog steeds naar me kijkt. Deze keer glimlacht hij naar mij. Ik open mijn mond om iets te zeggen, maar sluit hem dan weer. Hij blijft me aankijken. “Alleen een beetje zenuwachtig,” flap ik eruit. “Iets spannends te doen op Kerstavond?” Het valt me op dat hij blauwe ogen heeft. Mooie ogen, denk ik. Doordat zijn lichtbruine haren over zijn voorhoofd vallen, heeft hij een beetje een nonchalante look. Ik besef dat hij een vraag gesteld heeft en ik probeer een antwoord te verzinnen. Gelukkig redt de serveerster me door hem te vragen wat hij wil bestellen. Zijn espresso en chocolademuffin zijn gelukkig snel klaar. Voor hij naar buiten loopt, knipoogt hij nog even naar me. Zodra het mijn beurt is om mijn latté te bestellen , stamel ik maar wat tegen de dame aan de bestellingen. Haar rollende ogen vertellen me dat ik me ongelofelijk aanstel. Zo knap was hij toch helemaal niet. Trouwens, ik heb een date! Met mijn latté in mijn hand loop ik naar het shoppingscentrum. Aan de ingang staat een jongeman met blauwe ogen, een espresso en een chocolademuffin in zijn handen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 december 2014 - 22:31
Hoi Sa-ar, De eerste keer hier volgens mij? Welkom! Ik vind het een vlot geschreven verhaal. Wel had ik meteen door welke kant het opging (maar dat is misschien niet heel erg in dit geval). In de toekomst lees ik graag nog eens een verhaal van je.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 december 2014 - 23:43
Sa-ar, Ja, ik vind het ook vlot. Leuk om te lezen. Paar zeurtjes:
Snel trek ik een sprintje naar de koffiebar
Dat is dubbel - een sprintje is al snel.
Mijn handen lijken geen blijf te weten met zichzelf,
mijn handen lijken geen raad te weten

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 december 2014 - 9:35
Ja, inderdaad, de eerste keer. Dat voorspelbare, dat is ook iets waar ik zelf moeite mee had, maar goed... De eerste keer, dus ik heb het toch maar neergegooid. Janpmeijers, de zeurtjes vind ik terecht hoor. Bedankt voor de feedback!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 december 2014 - 11:42
Ik had ook onmiddellijk door welke kant het opging, maar hé het mocht een sentimenteel kerstverhaal/date zijn, dus ik vind het hier niet zo erg dat het voorspelbaar is. Het leest vlot en het is duidelijk geschreven. Welkom! Ik wil ook wel nog meer van je lezen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 december 2014 - 22:59
Welkom! :) Een vlot geschreven verhaal. Loop je tekst nog even na op dubbelingen. Ik las 2 x geweldig achter elkaar. Een lekker all we need is love verhaal! :thumbsup: Graag tot de volgende opdracht!

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
12 december 2014 - 20:06
Hallo Sa-ar. Een lief verhaal. Mag ik ook even zeuren? In plaats van 16u. kun je misschien beter vier uur schrijven. De dame aan de bestellingen? Je bedoelt het vast anders.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 december 2014 - 13:45
Een leuk verhaal. Wat enorm toevallig dat haar date juist deze man blijkt te zijn. Ik heb zo het gevoel dat het wel goed komt tussen die twee :thumbsup:.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2014 - 9:10
Bedankt allemaal voor de feedback! Hoe zou jij het dan schrijven Tja van die dame aan de bestellingen?

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2014 - 10:21
Hoi Sa-ar, vlot geschreven en leest lekker. Je hebt gekozen voor een voorspelbaar einde, passend bij een sentimenteel kerstverhaal. Sfeervol gedaan, een lief en leuk verhaal, ga zo door! :thumbsup: